Cześć wszystkim,
cieszę się, że na Was trafiłam. Od dwóch dni jesteście dla mnie kopalnią informacji.
Szczególnie dziękuję @sebon30 za linka do chomika z instrukcjami
Od tygodnia jestem szczęśliwą właścicielką Komara 2350. W którym zakochałam się od pierwszego wejrzenia bo przypomniał mi najlepsze lata mojego dzieciństwa.
Teraz czas aby zająć się nim na poważnie. A ponieważ to mój pierwszy własny jednoślad, to chciałabym nie tylko wiedzieć o nim wszystko ale również umieć zrobić przy nim to co trzeba.
Już pierwsze porządne oględziny sprawiły mi nie mały kłopot, otóż mam wprawdzie szczęście i posiadam DR, OC i numer ramy zgadza mi się z dokumentami, ale rok produkcji w DR jest inny niż na tabliczce znamionowej. Wprawdzie widziałam w dyskusji, że przy wydaniu "pierwszego" DR wpisuje się w rubryczkę roku produkcji - ten sam rok co pierwszej rejestracji (ja mam 1983), ale to oznacza, że ktoś kto go rejestrował oficjalnie nie zerknął na tabliczkę znamionową, na której jak wół widać 1974.
Jeszcze go nie przerejestrowałam a już wiem, że będzie kłopot, jeśli będę chciała sprostować błąd.
Jakie macie sugestie? Co robić?
Kolejna rzecz to oczywiście - muszę go nieco odrdzewić - jakie pasty polerskie polecacie?
Chciałabym aby miał wszystkie części oryginalne (i tak w sumie jest oprócz przedniego koła) i tu pytanie - jakie opony polecacie, aby były najbliższe oryginałowi?
I brakuje mi prawej pokrywy (na klucze) - gdzie się zaopatrujecie?
Generalnie - jestem szczęśliwa, ale i mocno przerażona, czy dam radę ogarnąć drobne naprawy (a powinnam naprawić ręczny hamulec, bo słabo działa, mam problem ze sprzęgłem zmiany biegów (wysówa się, podczas zmiany z kierownicy) i ma problem z odpalaniem na luzie (chyba powinnam wymienić świece), ale z pychu na 1 jakoś daje radę.
Stał nieużywany latami w garaży (czasem odpalany).
Mam nadzieję, że znajdę w Was wsparcie, jakiego potrzebuję, bo nie jestem mechanikiem
A to mój rumak
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-09-2022 02:30:44 przez Duenderosa.)
Rok produkcji w dowodzie to żaden problem, wystarczy espomnieć o tym na badaniu technicznym przed rejestracją, diagnosta na podstawie tabliczki wprowadza informację do komputera, a urząd do nowego dowodu wpisuje już właściwy rok produkcji.
Jeśli się nie mylę to do WSK polecają opony Mitas, widzę że i do Komarów znajdzie się odpowiedni rozmiar.
Pokrywy - jakikolwiek portal z używanymi klamotami. Nie tak dawno na OLX kupiłem schowki do Komara nowej produkcji z drukarki 3D. Wyglądają elegancko, szczerze mówiąc podobają mi się bardziej niż oryginały, chociaż mają typowy dla wydruku 3D wzór, nie są gładkie. Nie miałem jeszcze niestety czasu na przymiarki, ale pierwszs wrażenie jest bardzo pozytywne.
Przedni hamulec zwykle skutecznością nie powala, ale regulacja z pewnością nie zaszkodzi. To nic trudnego. Wątpię, żeby okładziny były zużyte, choć dostanie się do nich nie jest kłopotliwe, a zawsze zwiększy to świadomość o stanie motoroweru.
Nie zaszkodzi zmienić świecę. Czasem to też kwestia odpowiedniej techniki, przelania gaźnika, dodania gazu, ogółem wyczucia pojazdu, które przyjdzie z czasem. Jeśli po odpaleniu nie gaśnie to nie martwiłbym się tym póki co.
Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
18-09-2022 03:26:20
1 osoba postawiła piwo Dawdzio za ten post:1 osoba postawiła piwo Dawdzio za ten post. Duenderosa (09-18-2022)
(18-09-2022 03:26:20)Dawdzio napisał(a): Rok produkcji w dowodzie to żaden problem, wystarczy espomnieć o tym na badaniu technicznym przed rejestracją, diagnosta na podstawie tabliczki wprowadza informację do komputera, a urząd do nowego dowodu wpisuje już właściwy rok produkcji.
Jeśli się nie mylę to do WSK polecają opony Mitas, widzę że i do Komarów znajdzie się odpowiedni rozmiar.
Pokrywy - jakikolwiek portal z używanymi klamotami. Nie tak dawno na OLX kupiłem schowki do Komara nowej produkcji z drukarki 3D. Wyglądają elegancko, szczerze mówiąc podobają mi się bardziej niż oryginały, chociaż mają typowy dla wydruku 3D wzór, nie są gładkie. Nie miałem jeszcze niestety czasu na przymiarki, ale pierwszs wrażenie jest bardzo pozytywne.
Przedni hamulec zwykle skutecznością nie powala, ale regulacja z pewnością nie zaszkodzi. To nic trudnego. Wątpię, żeby okładziny były zużyte, choć dostanie się do nich nie jest kłopotliwe, a zawsze zwiększy to świadomość o stanie motoroweru.
Nie zaszkodzi zmienić świecę. Czasem to też kwestia odpowiedniej techniki, przelania gaźnika, dodania gazu, ogółem wyczucia pojazdu, które przyjdzie z czasem. Jeśli po odpaleniu nie gaśnie to nie martwiłbym się tym póki co.
Wielkie dzięki, ze stacją diagnostyczną, tak myślałam, co do opon, to zaraz sobie ogarnę, ciekawe rozwiązanie z tą drukarką 3 D
Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.