Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Modyfikacja oryginalnego silnika 125 na 140
Autor Wiadomość
Ogaron Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Łukasz
Skąd: Podlaskie
Pojazd: Inny Romet
Post: #1
Modyfikacja oryginalnego silnika 125 na 140
Cześć forum!

W tym temacie chciałbym zasięgnąć wiedzy odnośnie przeróbki wspomnianej w tytule. Być może ktoś z szanownego grona dokonał, lub próbował uskuteczniać takie modyfikacje.

Szczegóły techniczne mojego silnika:

Jest to silnik 125 (oznaczenie na cylindrze 124ccm) z fabrycznego Rometa Ogara 125. Nie będę podawał oznaczenia silnika, żeby nie mącić.



- Cylinder poziomy, aluminiowy z pionowym żebrowaniem wysokość bez tulei 78mm

- Średnica tłoka 52,4mm, denko z wcięciami na zawory

- Sworzeń tłoka 13mm

- Do głowicy pasuje wałek z40 od MRF (jest założony)

Według mojego rozeznania wysokość cylindra, skok tłoka i sworzeń taki sam, jak w MRF 140.


Szukałem i szukałem i nigdzie nie mogę znaleźć informacji na ten temat. Liczę mocno, że tutaj znajdę odpowiedź, lub ostatecznie jeżeli nikt mi nie odpowie, to chętnie kupię tanio zatarty cylinder od MRF 140.



PS
Pytałem nawet znanego YouTubera, ale niczego mądrego się nie dowiedziałem poza tym, że mój silnik ma 115ccm (z jego wzoru na YT i generalnie z dobrego wzoru nie całe 125) i że jest lipa, że oszustwo po czym po podaniu wymiarów przestał odpowiadać XD (tutaj być powinna taka emotikonka, że niby obrót dupą do rozmówcy po podaniu argumentów, ale chyba takiej niema)


Serdecznie pozdrawiam!
16-09-2022 07:57:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 200 1986 z piwnicy
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 02:49:13
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 65
Tuning Sałek s38 - działa...
Ostatni post: Dinozaur
Wczoraj 23:08:35
» Odpowiedzi: 33
» Wyświetleń: 1425
Lampka phiełka (nie dział...
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 17:45:26
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 52
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: grissley
Wczoraj 17:09:15
» Odpowiedzi: 294
» Wyświetleń: 36315
Pegaz 700 " Siedemsetka "...
Ostatni post: Adrist
Wczoraj 14:00:20
» Odpowiedzi: 52
» Wyświetleń: 10314
PONY 301 1988 Pawła z Kos...
Ostatni post: grissley
Wczoraj 05:11:21
» Odpowiedzi: 164
» Wyświetleń: 63383
Romet Pony
Ostatni post: OptimusPL
Wczoraj 03:13:23
» Odpowiedzi: 34
» Wyświetleń: 18710
Śmieszne i ciekawe linki,...
Ostatni post: Piotrekdriver1
04-12-2025 23:57:53
» Odpowiedzi: 1402
» Wyświetleń: 386662
Huragan RetroGrade - doku...
Ostatni post: RetroGrade
03-12-2025 21:23:45
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 584
Wsk 125 dzwoniący silnik
Ostatni post: romek
03-12-2025 11:57:17
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 11870
Jackmotorsowe zestawy tun...
Ostatni post: Debesta
03-12-2025 06:36:32
» Odpowiedzi: 42
» Wyświetleń: 2245
Kratka na lampe ogar 205
Ostatni post: romek
03-12-2025 06:13:46
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 166
Własnej produkcji zapłon
Ostatni post: romek
30-11-2025 20:01:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 271
Tuning Dezamet 023
Ostatni post: romek
30-11-2025 19:59:35
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 542
Zamienię na pokrywę zapło...
Ostatni post: Elektronik
30-11-2025 16:08:42
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 190

Reklama