Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
komar przetarty tłok i czarna świeca
|
Autor |
Wiadomość |
Kacper_R
Uczeń
Liczba postów: 131
Imię: Kacper
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Komar
|
RE: komar przetarty tłok i czarna świeca
(03-09-2022 02:47:17)Norweski Zomowiec napisał(a): Zbyt bogatej mieszance - w sensie zbyt bogatszej w powietrze - że 85% to powietrze, a 15% paliwa (mieszanka benzyna+olej) - a powinno być po 50/50 - rozumiesz co mam namyśli?
a z tym "kręciłem magnetem to z gaźnika strasznie głośno "strzelało powietrze", to nie wiem co masz tym sposobem sprawdzić - na włączonym silniku sprawdza się czy zapłon jest za wczesny, czy za późny (można to odsłuchowo ocenić czy robi "buuu", czy jakby chciał, ale nie mógł wejść na obroty)
Niedostateczne sprężanie - jak rozumiem, że jak masz stopień sprężania 5 bar zamiast 8 bar, to jak chcesz jechać takowym komarem, to musisz go piłować na maksa, aby go ruszyć z miejsca itp., co wtedy silnik musi pracować dość długo na wysokich obrotach i może go zatrzeć - jest to wykonalne, gdy będzie wtedy też słaba mieszanka ben+olejowa
Możliwe, że miałeś ustawiony za wczesny zapłon - iska pojawia sie za wcześnie, hamując pracę tłoka ku górze generując po prostu energię, która nie tylko niszczy wał/łożysko - a ciepło, gdzie mały cylinder s38 nie odprowadzi i puchnie wszystko od ciepła
a gaznik wiadomo - ofc dellorto 14.12l. Bardzo sympatyczny, prosty, bezobsługowy, z ssaniem, poprawiający osiągi gaznik do silników 2t
Dobra kupiłem ten gaźnik i nowy tłok platyny i cewkę zapłonową złożę to i post raczej do zamknięcia.
Zomowiec chciałbyś może mi pokazać co i jak z tym gaźnikiem gdzie się ustawia regulację powietrza i gdzie jest pompka do ssania
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/gazni...a-12mm-jmp (link który gaznik kupiłem)
|
|
05-09-2022 18:58:25 |
|
1 osoba postawiła piwo Kacper_R za ten post:1 osoba postawiła piwo Kacper_R za ten post.
Bob_Harley (09-05-2022)
|
Maka_91
Majsterkowicz Amator
Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: komar przetarty tłok i czarna świeca
Jak będzie silnik pracował dobrze, to może być gaźnik obojętnie jaki by nie był. Ja uważam, że w tym wypadku to nie jest wina gaźnika. Żeby, zatrzeć silnik od jazdy na złej mieszańce, musiałby chyba trochę dłużej pojeździć, a poza tym widać by było, że silnik niedomaga i pracuje na złej mieszańce. Według mnie, tutaj widać po zdjęciach, że tłok jest jakby mechanicznie uszkodzony, a nie uszkodzony w wyniku zatarcia.
Myślę, że byłoby widać, że tłok był przegrzany. To tyle w kwestii samego tłoka - cylindra. Rozumiem, że pierścienie były całe?. Ja bym obejrzał dokładnie ten tłok z cylindrem. Zobacz gdIe powstało uszkodzenie na tulei. Zobacz czy to właśnie nie na oknie tłok zachaczal i się przytarł. Powinno coś być widać, to może pomóc w ustaleniu przyczyny.
Jeśli tłok miał smarowanie, to nie widzę innej możliwości jak wada fabryczna/ uszkodzenie mechaniczne zestawu, lub ewentualnie jakieś zanieczyszczenie wpadło. Może jakaś nadlewka z cylindra?
Najpierw trzeba złożyć cylinder do kupy. Potem ewentualnie szukać dalej. Jeśli moto pracował przed awaria na tym gaźniku co miałeś to raczej nie jest przyczyną, gdyż przyczyną zgaśnięcia było zatarcie. Tak uważam
Ten dellorto gaźnik myślę że zajebista sprawa, choć nie miałem jeszcze z nim do czynienia a jedynie tyle co w necie filmy j opinie.
Daj znać.
I napisze dla jasności.
Mieszanka ZBYT BOGATA - za dużo PALIWA w stosunku do powietrza! Proporcje benzyna - powietrze powinny być na pożądanej wartości.
Nie kombinuj z większą dysza na okres docierania. Dobierz właściwą i tyle. A zamiast tego normalnie postępuj zgodnie z instrukcja. Większą dawkę oleju do paliwa dodać. Zamiast przykładowo 1:50 dać 1:40. Dobrze dotrzeć zestaw i jeździć.
|
|
05-09-2022 20:19:22 |
|
|
Kacper_R
Uczeń
Liczba postów: 131
Imię: Kacper
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Komar
|
RE: komar przetarty tłok i czarna świeca
(05-09-2022 20:19:22)Maka_91 napisał(a): Jak będzie silnik pracował dobrze, to może być gaźnik obojętnie jaki by nie był. Ja uważam, że w tym wypadku to nie jest wina gaźnika. Żeby, zatrzeć silnik od jazdy na złej mieszańce, musiałby chyba trochę dłużej pojeździć, a poza tym widać by było, że silnik niedomaga i pracuje na złej mieszańce. Według mnie, tutaj widać po zdjęciach, że tłok jest jakby mechanicznie uszkodzony, a nie uszkodzony w wyniku zatarcia.
Myślę, że byłoby widać, że tłok był przegrzany. To tyle w kwestii samego tłoka - cylindra. Rozumiem, że pierścienie były całe?. Ja bym obejrzał dokładnie ten tłok z cylindrem. Zobacz gdIe powstało uszkodzenie na tulei. Zobacz czy to właśnie nie na oknie tłok zachaczal i się przytarł. Powinno coś być widać, to może pomóc w ustaleniu przyczyny.
Jeśli tłok miał smarowanie, to nie widzę innej możliwości jak wada fabryczna/ uszkodzenie mechaniczne zestawu, lub ewentualnie jakieś zanieczyszczenie wpadło. Może jakaś nadlewka z cylindra?
Najpierw trzeba złożyć cylinder do kupy. Potem ewentualnie szukać dalej. Jeśli moto pracował przed awaria na tym gaźniku co miałeś to raczej nie jest przyczyną, gdyż przyczyną zgaśnięcia było zatarcie. Tak uważam
Ten dellorto gaźnik myślę że zajebista sprawa, choć nie miałem jeszcze z nim do czynienia a jedynie tyle co w necie filmy j opinie.
Daj znać.
I napisze dla jasności.
Mieszanka ZBYT BOGATA - za dużo PALIWA w stosunku do powietrza! Proporcje benzyna - powietrze powinny być na pożądanej wartości.
Nie kombinuj z większą dysza na okres docierania. Dobierz właściwą i tyle. A zamiast tego normalnie postępuj zgodnie z instrukcja. Większą dawkę oleju do paliwa dodać. Zamiast przykładowo 1:50 dać 1:40. Dobrze dotrzeć zestaw i jeździć.
Tak pierścienie były całe ale jest szansa że były zbyt mocno ściśnięte bo patrzyłem szczelinomierzem i 0.2mm wchodziło z dużym oporem. Uszkodzenie powstało od strony okna wydechu w dolnej części cylindra. Jeśli chodzi o gaźnik dam znać w wtorek środę jak się spisuje bo wtedy dojdzie. Na razie jedyny minus to ta dźwignia po prawej stronie bo w orginale jest po lewej przez co nie ma do niej dostępu przez osłony na gaźnik
I mówisz żeby nie wymieniać tej dyszy?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-09-2022 20:40:02 przez Kacper_R.)
|
|
05-09-2022 20:39:21 |
|
|
tomangelo
Uczeń
Liczba postów: 162
Imię: tomangelo
Skąd: Polska
Pojazd: Romet Komar
|
RE: komar przetarty tłok i czarna świeca
Coś jest nie tak ze spalaniem mieszanki w cylindrze, przy takich mieszankach jak tu to nie ma prawa lać się olej z tłumika. Fabrycznie te sprzęty były docierane na 1:20 i jeżdżone na 1:25, jeszcze jako lubrykant był LUX10 czy co tam chłop miał pod ręką i to jeździło, a tu jest 1:30 czy 1:40 z olejem do 2T i nie może tego przepalić.
2 gaźniki, w tym Dellorto nie dają rady, mało prawdopodobne by oba były niedobre, chociaż ludzie w Lotka wygrywają. Zapłon teoretycznie dobry, ma iskrę, jeśli wyregulowany jak trzeba to musi chodzić. Chyba żeby gubił iskrę pod ciśnieniem, nie wiem czy to możliwe. Kompresja powinna być, skoro części nowe, zakładam że nie ma jakichś wad.
Może simmering wału puszcza olej ze skrzyni i zalewa silnik? Nie mam pomysłu jak to sprawdzić, ale z drugiej strony nie mam pojęcia co jeszcze może zalewać silnik. Zwłaszcza że sam wał dzwoni, może przy łożysku gnieździ się zło i bierze łożysko z uszczelniaczem.
|
|
08-09-2022 01:40:04 |
|
|
Kacper_R
Uczeń
Liczba postów: 131
Imię: Kacper
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Komar
|
RE: komar przetarty tłok i czarna świeca
(08-09-2022 02:15:20)Debesta napisał(a): Sprawdz squish.
Co to takiego?
Jeśli chodzi o to że pluje olejem może to przez to że naśladowałem tłok olejem przy założeniu na pierwszy rozruch
I jeśli chodzi że uszczelniacz zbiera łożysko to w to wątpię po przecież pomiędzy nimi jest seger
I chcesz mi jeszcze powiedzieć że ten nowy gaźnik nie nadaje się do komara?
|
|
08-09-2022 08:35:27 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości
|
|