Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
komar przetarty tłok i czarna świeca
Autor Wiadomość
Kacper_R Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 131
Imię: Kacper
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Komar
Post: #31
RE: komar przetarty tłok i czarna świeca
(03-09-2022 02:47:17)Norweski Zomowiec napisał(a):  Zbyt bogatej mieszance - w sensie zbyt bogatszej w powietrze - że 85% to powietrze, a 15% paliwa (mieszanka benzyna+olej) - a powinno być po 50/50 - rozumiesz co mam namyśli?

a z tym "kręciłem magnetem to z gaźnika strasznie głośno "strzelało powietrze", to nie wiem co masz tym sposobem sprawdzić - na włączonym silniku sprawdza się czy zapłon jest za wczesny, czy za późny (można to odsłuchowo ocenić czy robi "buuu", czy jakby chciał, ale nie mógł wejść na obroty)

Niedostateczne sprężanie - jak rozumiem, że jak masz stopień sprężania 5 bar zamiast 8 bar, to jak chcesz jechać takowym komarem, to musisz go piłować na maksa, aby go ruszyć z miejsca itp., co wtedy silnik musi pracować dość długo na wysokich obrotach i może go zatrzeć - jest to wykonalne, gdy będzie wtedy też słaba mieszanka ben+olejowa


Możliwe, że miałeś ustawiony za wczesny zapłon - iska pojawia sie za wcześnie, hamując pracę tłoka ku górze generując po prostu energię, która nie tylko niszczy wał/łożysko - a ciepło, gdzie mały cylinder s38 nie odprowadzi i puchnie wszystko od ciepła


a gaznik wiadomo - ofc dellorto 14.12l. Bardzo sympatyczny, prosty, bezobsługowy, z ssaniem, poprawiający osiągi gaznik do silników 2t

Dobra kupiłem ten gaźnik i nowy tłok platyny i cewkę zapłonową złożę to i post raczej do zamknięcia.

Zomowiec chciałbyś może mi pokazać co i jak z tym gaźnikiem gdzie się ustawia regulację powietrza i gdzie jest pompka do ssania

https://www.jackmotors.pl/oldtimer/gazni...a-12mm-jmp (link który gaznik kupiłem)
05-09-2022 18:58:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Kacper_R za ten post.
Reklama
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,792
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #32
RE: komar przetarty tłok i czarna świeca
Nie ma tutaj pompki do ssania, a dźwignia - po prawej stronie gaźnika znajduje się metalowa dźwigienka. Pchasz w dół i blokuje się w pozycji ssania. Gdy dasz manetkę na 100% odblokowuje się dźwignia i nie jest w pozycji ssania


tutaj nie ma regulacji powietrza, jak w rometach czy wsk. Regulacje przeprowadza sie przez zmianę dyszy głównej. Jak kupiłeś, to jest rozmiar 57. Normalny komar będzie działać, ale przy docieraniu bym dał większą dyszę typu 65
05-09-2022 19:34:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kacper_R Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 131
Imię: Kacper
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Komar
Post: #33
RE: komar przetarty tłok i czarna świeca
(05-09-2022 19:34:00)Norweski Zomowiec napisał(a):  Nie ma tutaj pompki do ssania, a dźwignia - po prawej stronie gaźnika znajduje się metalowa dźwigienka. Pchasz w dół i blokuje się w pozycji ssania. Gdy dasz manetkę na 100% odblokowuje się dźwignia i nie jest w pozycji ssania


tutaj nie ma regulacji powietrza, jak w rometach czy wsk. Regulacje przeprowadza sie przez zmianę dyszy głównej. Jak kupiłeś, to jest rozmiar 57. Normalny komar będzie działać, ale przy docieraniu bym dał większą dyszę typu 65

taką dyszę kupić? https://gmoto.pl/dysza-glowna-typ-dellor...10204.html

I stało by się coś gdyby chodził na tej 57?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-09-2022 19:59:35 przez Kacper_R.)
05-09-2022 19:58:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #34
RE: komar przetarty tłok i czarna świeca
Jak będzie silnik pracował dobrze, to może być gaźnik obojętnie jaki by nie był. Ja uważam, że w tym wypadku to nie jest wina gaźnika. Żeby, zatrzeć silnik od jazdy na złej mieszańce, musiałby chyba trochę dłużej pojeździć, a poza tym widać by było, że silnik niedomaga i pracuje na złej mieszańce. Według mnie, tutaj widać po zdjęciach, że tłok jest jakby mechanicznie uszkodzony, a nie uszkodzony w wyniku zatarcia.
Myślę, że byłoby widać, że tłok był przegrzany. To tyle w kwestii samego tłoka - cylindra. Rozumiem, że pierścienie były całe?. Ja bym obejrzał dokładnie ten tłok z cylindrem. Zobacz gdIe powstało uszkodzenie na tulei. Zobacz czy to właśnie nie na oknie tłok zachaczal i się przytarł. Powinno coś być widać, to może pomóc w ustaleniu przyczyny.
Jeśli tłok miał smarowanie, to nie widzę innej możliwości jak wada fabryczna/ uszkodzenie mechaniczne zestawu, lub ewentualnie jakieś zanieczyszczenie wpadło. Może jakaś nadlewka z cylindra?
Najpierw trzeba złożyć cylinder do kupy. Potem ewentualnie szukać dalej. Jeśli moto pracował przed awaria na tym gaźniku co miałeś to raczej nie jest przyczyną, gdyż przyczyną zgaśnięcia było zatarcie. Tak uważam
Ten dellorto gaźnik myślę że zajebista sprawa, choć nie miałem jeszcze z nim do czynienia a jedynie tyle co w necie filmy j opinie.
Daj znać.

I napisze dla jasności.
Mieszanka ZBYT BOGATA - za dużo PALIWA w stosunku do powietrza! Proporcje benzyna - powietrze powinny być na pożądanej wartości.
Nie kombinuj z większą dysza na okres docierania. Dobierz właściwą i tyle. A zamiast tego normalnie postępuj zgodnie z instrukcja. Większą dawkę oleju do paliwa dodać. Zamiast przykładowo 1:50 dać 1:40. Dobrze dotrzeć zestaw i jeździć.
05-09-2022 20:19:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kacper_R Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 131
Imię: Kacper
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Komar
Post: #35
RE: komar przetarty tłok i czarna świeca
(05-09-2022 20:19:22)Maka_91 napisał(a):  Jak będzie silnik pracował dobrze, to może być gaźnik obojętnie jaki by nie był. Ja uważam, że w tym wypadku to nie jest wina gaźnika. Żeby, zatrzeć silnik od jazdy na złej mieszańce, musiałby chyba trochę dłużej pojeździć, a poza tym widać by było, że silnik niedomaga i pracuje na złej mieszańce. Według mnie, tutaj widać po zdjęciach, że tłok jest jakby mechanicznie uszkodzony, a nie uszkodzony w wyniku zatarcia.
Myślę, że byłoby widać, że tłok był przegrzany. To tyle w kwestii samego tłoka - cylindra. Rozumiem, że pierścienie były całe?. Ja bym obejrzał dokładnie ten tłok z cylindrem. Zobacz gdIe powstało uszkodzenie na tulei. Zobacz czy to właśnie nie na oknie tłok zachaczal i się przytarł. Powinno coś być widać, to może pomóc w ustaleniu przyczyny.
Jeśli tłok miał smarowanie, to nie widzę innej możliwości jak wada fabryczna/ uszkodzenie mechaniczne zestawu, lub ewentualnie jakieś zanieczyszczenie wpadło. Może jakaś nadlewka z cylindra?
Najpierw trzeba złożyć cylinder do kupy. Potem ewentualnie szukać dalej. Jeśli moto pracował przed awaria na tym gaźniku co miałeś to raczej nie jest przyczyną, gdyż przyczyną zgaśnięcia było zatarcie. Tak uważam
Ten dellorto gaźnik myślę że zajebista sprawa, choć nie miałem jeszcze z nim do czynienia a jedynie tyle co w necie filmy j opinie.
Daj znać.

I napisze dla jasności.
Mieszanka ZBYT BOGATA - za dużo PALIWA w stosunku do powietrza! Proporcje benzyna - powietrze powinny być na pożądanej wartości.
Nie kombinuj z większą dysza na okres docierania. Dobierz właściwą i tyle. A zamiast tego normalnie postępuj zgodnie z instrukcja. Większą dawkę oleju do paliwa dodać. Zamiast przykładowo 1:50 dać 1:40. Dobrze dotrzeć zestaw i jeździć.

Tak pierścienie były całe ale jest szansa że były zbyt mocno ściśnięte bo patrzyłem szczelinomierzem i 0.2mm wchodziło z dużym oporem. Uszkodzenie powstało od strony okna wydechu w dolnej części cylindra. Jeśli chodzi o gaźnik dam znać w wtorek środę jak się spisuje bo wtedy dojdzie. Na razie jedyny minus to ta dźwignia po prawej stronie bo w orginale jest po lewej przez co nie ma do niej dostępu przez osłony na gaźnik

I mówisz żeby nie wymieniać tej dyszy?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-09-2022 20:40:02 przez Kacper_R.)
05-09-2022 20:39:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,792
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #36
RE: komar przetarty tłok i czarna świeca
pasuje dysza z gwintem M5
Sam jeżdżę na dyszy 60, ale 57 też podejdzie. Testowałem na różnych dyszach pracę silnika w tym gaźniku, to na 50 miał problemy z odpaleniem i nie chciał wejść na obroty - a przy 70 odpalał, ale robił "buu"


Osobiście bym zmienił dyszę na 60-62-65 i lał więcej oleju do mieszanki w czasie dotarcia. A może poczekaj aż przyjdzie, ale dodaj więcej tego oleju do benzyny

dyszę zakupisz w motocyklowym za małe pieniądze na mieście
05-09-2022 22:45:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #37
RE: komar przetarty tłok i czarna świeca
Dobrać dobrą dysze do silnika i tyle. Po prostu nie zmieniać na większą na okres docierania. O to mi chodzi. Zmienić może będzie trzeba, żeby dobrac odpowiednią.
06-09-2022 10:27:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kacper_R Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 131
Imię: Kacper
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Komar
Post: #38
RE: komar przetarty tłok i czarna świeca
Dobra, sprawa wygląda tak, założyłem gaźnik z dysza 65 ale komar chodził tylko na wolnych obrotach pochodzi chwilę po czym gaśnie(manetkę gazu musiałem dać do końca żeby odpalił) więc nie wiem w czym jest problem bo zamontowałem raczej wszystko dobrze(możliwe że lewe powietrze się dostaje ale nie wiem którędy by miało). Więc postanowiłem zamontować stary gaźnik (żeby sprawdzić czy to wina tego nowego czy to zapłonu, dodam też że iskra ładna niebieska duża)niby chodzi (nie jakoś dobrze bo tu z kolei nie ma idealnie wolnych obrotów manetkę trzeba dać do ponad połowy żeby odpalił a jak ją popuszczę to gaśnie) wkręca się na obroty ale podczas jazdy strasznie muli max to może jedzie 20km/h na 2 na 1 to przejadę nim z 8 metrów i trzeba wrzucić 2 bo już nie daje rady go ciągnąć (chociaż słyszę że silnik nabiera mocy to sam motor nie przyśpiesza).No i wisienka na torcie co jakiś czas słyszę jak coś dzwoni na wale nie są to pęknięte pierścienie i td. bo bez tłoku i cylindra jak wał kręciłem ręką to też co parę obrotów dzwonił. Jest szansa że to łożysko na wale się zniszczyło?

I tak to wygląda już po woli zaczyna mi brakować pomysłów co zrobić z tym motorem bo już 2 miesiąc nad tym siedzę cały silnik wymieniony a rozwiąże 1 problem to się 2 kolejne robią

ED. A zapomniałem dodać że komar strasznie kopcił na tym nowym gaźniku i całe kolanko było uwalone olejem
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-09-2022 00:08:45 przez Kacper_R.)
08-09-2022 00:06:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
tomangelo Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 162
Imię: tomangelo
Skąd: Polska
Pojazd: Romet Komar
Post: #39
RE: komar przetarty tłok i czarna świeca
Coś jest nie tak ze spalaniem mieszanki w cylindrze, przy takich mieszankach jak tu to nie ma prawa lać się olej z tłumika. Fabrycznie te sprzęty były docierane na 1:20 i jeżdżone na 1:25, jeszcze jako lubrykant był LUX10 czy co tam chłop miał pod ręką i to jeździło, a tu jest 1:30 czy 1:40 z olejem do 2T i nie może tego przepalić.

2 gaźniki, w tym Dellorto nie dają rady, mało prawdopodobne by oba były niedobre, chociaż ludzie w Lotka wygrywają. Zapłon teoretycznie dobry, ma iskrę, jeśli wyregulowany jak trzeba to musi chodzić. Chyba żeby gubił iskrę pod ciśnieniem, nie wiem czy to możliwe. Kompresja powinna być, skoro części nowe, zakładam że nie ma jakichś wad.

Może simmering wału puszcza olej ze skrzyni i zalewa silnik? Nie mam pomysłu jak to sprawdzić, ale z drugiej strony nie mam pojęcia co jeszcze może zalewać silnik. Zwłaszcza że sam wał dzwoni, może przy łożysku gnieździ się zło i bierze łożysko z uszczelniaczem.
08-09-2022 01:40:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,477
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #40
RE: komar przetarty tłok i czarna świeca
Sprawdz squish.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
08-09-2022 02:15:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,792
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #41
RE: komar przetarty tłok i czarna świeca
a nie przypadkiem cały czas na ssaniu jest dellorto ?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-09-2022 08:29:44 przez Norweski Zomowiec.)
08-09-2022 08:29:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kacper_R Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 131
Imię: Kacper
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Komar
Post: #42
RE: komar przetarty tłok i czarna świeca
(08-09-2022 02:15:20)Debesta napisał(a):  Sprawdz squish.

Co to takiego?

Jeśli chodzi o to że pluje olejem może to przez to że naśladowałem tłok olejem przy założeniu na pierwszy rozruch

I jeśli chodzi że uszczelniacz zbiera łożysko to w to wątpię po przecież pomiędzy nimi jest seger

I chcesz mi jeszcze powiedzieć że ten nowy gaźnik nie nadaje się do komara?
08-09-2022 08:35:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kacper_R Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 131
Imię: Kacper
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Komar
Post: #43
RE: komar przetarty tłok i czarna świeca
(08-09-2022 08:29:37)Norweski Zomowiec napisał(a):  a nie przypadkiem cały czas na ssaniu jest dellorto ?

Chyba jest ta dźwignia była cały czas spuszczona
08-09-2022 09:37:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kacper_R Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 131
Imię: Kacper
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Komar
Post: #44
RE: komar przetarty tłok i czarna świeca
(08-09-2022 09:37:20)Kacper_R napisał(a):  
(08-09-2022 08:29:37)Norweski Zomowiec napisał(a):  a nie przypadkiem cały czas na ssaniu jest dellorto ?

Chyba jest ta dźwignia była cały czas spuszczona

A jak to odblokować?
08-09-2022 11:09:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,792
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #45
RE: komar przetarty tłok i czarna świeca
Jak dobrze zamontowałeś linke, to przepustnica/manetka a maksa, to sprężyna w gaźniku ma puścić sprężyna i dźwignia idzie w górę
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-09-2022 11:50:37 przez Norweski Zomowiec.)
08-09-2022 11:45:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: xenox
Dzisiaj 16:46:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 13
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 234
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 438
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 368
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 84
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 339
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 487
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 65
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19213
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 87
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 238
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 822
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 248

Reklama