Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Porównanie. Zmierzone wysokości okien w cylindrach 019 023 współczesny 019.
Autor Wiadomość
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #1
Porównanie. Zmierzone wysokości okien w cylindrach 019 023 współczesny 019.
Siema.
Obejrzałem dziś 3 cylindry. Od 019 023 oba zmd oraz nowy 019.
Zmierzyłem wysokości wszystkich okien w tych cylindrach. Mierzone suwmiarka z glebokosciokierzem od górnej krawędzi tulei. Wynik w mm. Dokładność nie gorsza niż 1 mm max

019
Do górnej i do dolnej krawędzi kanalu
Wydech 30/44
Przelot 35/44
Dolot 55/64

023
Wydech 33/47
Przelot 37/45
Dolot 57/66

Nowy do 3 biegowego. Firma WR z allegro 170 zł coś takiego.gwint kolanka na większą Nakrętka jak w oryginale.

Wydech 33/47
Przelot 37/45
Dolot 56/66

Wnioski może później.
Mnie interesuje teraz jedno. Skok tłoka 44 mm. Porownojac to do wysokości okna wydechowego to tylko 019 jest tak, że okno to jest całkowicie otwarte. W 023 koniec kanału wydechowego to 47, przelotowych 45. Nowy identyczny wymiar kanałów jak 023 praktycznie. Wynika z tego że tłok w DMP nie odsłania w pełni kanału wydechowego. O 3 mm prawie, a przeplukow o 1 mm. Możecie to potwierdzić?
Dołączam zdjęcie z neta z pomiarami 023 i są takie jak moje.

   
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-09-2022 20:04:23 przez Maka_91.)
02-09-2022 20:03:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Maka_91 za ten post.
Reklama
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,794
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Porównanie. Zmierzone wysokości okien w cylindrach 019 023 współczesny 019.
po prostu firma WR z allegro robi w balona użytkowników wtłaczając tuleje z 023 do cylindra do 019 = ma moc 1,7KM, a nie 2,5 KM

bo tak taniej


Co tak patrzę, to oryginalne wymiary okien 019, to taki tuning s38 T. Sałka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-09-2022 20:33:27 przez Norweski Zomowiec.)
02-09-2022 20:28:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #3
RE: Porównanie. Zmierzone wysokości okien w cylindrach 019 023 współczesny 019.
Dla mnie to dziwne. Tak jakby 023 vylinder był po prostu pogorszony. Onkno wydechowe nawet całe sie nie otwiera. Bez sensu

Generalnie z pomiarów wyszło ze:
- 019 ma wyżej kanały pluczace o 2 mm, wydechowy o 3, dolotowy o 2 mm.
Podniesienie kanałów wydechowego i płuczących podniosła parametry. Ale okno dolotowe też podniesli, a to nie jest dobre. Później otwiera się dolot.
Mój wniosek jest taki, że 019 miały specjalnie niższy 57 mm tłok niż 023 59, mm. Skrócili tłok od dołu od 019 żeby wcześniej otwierał okno dolotowe. To tak jakby obniżyć okno dolotowe, które zostało podniesione tak jak inne kanały.

- w 019 w DMP tłoka, kanały wydechowy i płuczące są całkowicie otwarte. Koniec kanały na 44 mm czyli tyle co skok tłoka - zgadza się i to jest dobrze.
W 023 kanał wydechowy w dmp jest jeszcze nie do końca otwarty - tłok przysłania cześć kanału. to samo jest z płuczącymi. I to jest źle rozstawienie kanałów. Kanały nie pracuje całą powierzchnią. Do tego kanały otwierają się później.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-09-2022 08:19:52 przez Maka_91.)
03-09-2022 07:42:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,207
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #4
RE: Porównanie. Zmierzone wysokości okien w cylindrach 019 023 współczesny 019.
Ja się zastanawiam w tym kierunku. 023 mocno bazuje na s38. Trzeba sprawdzić czy cylinder w środku jest taki sam w obydwu silnikach. W takim przypadku jeszcze zmierzyć pierwszą wersję s38. W latach 60. Była modernizacja (S38 -> S38B) podczas której zdlawiono silnik - może to pozostałość? Z tym że 023 ma 1,7 km... Nie wiem..
03-09-2022 14:48:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,794
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Porównanie. Zmierzone wysokości okien w cylindrach 019 023 współczesny 019.
S38 Cylinder nominalny ZMD seria NA - 1.4 KM
https://iv.pl/image/bikepics-2440540-full.GIi9brU

wymiary kanałów 023 1.7KM wyżej podane


widać, że s38 jest zdławiony od 023
03-09-2022 15:03:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #6
RE: Porównanie. Zmierzone wysokości okien w cylindrach 019 023 współczesny 019.
I tak samo 023 w stosunku do 019.

Nie za dużo?
Przerobiony nowy cylinder 019. Wydech powiększony od góry na 28 mm.
Dolot kanał delikatnie powiększony i wyrównane nierówności. Komora korbowa do polerki. Powiększone kanały płuczące na połączeniu karter cylinder. Okna zgrane z tuleja.
Likwidacja wszystkich nierówności, progów itp.
Gaźnik docelowo k60b CCCP. Może dellorto 14.12 moze 16.
Pojedzie to?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-09-2022 20:25:01 przez Maka_91.)
03-09-2022 19:41:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,794
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Porównanie. Zmierzone wysokości okien w cylindrach 019 023 współczesny 019.
Ja Tobie powiem tak:

Jeżeli zastosujesz cylinder z kanałami 023 i chcąc uzyskać jego maksymalną, ale bezpieczną moc to zrób tak:
- Okno wydechowe w cylindrze podpiłować 1,5mm od góry pilnikiem
- Podpiłować tłok od strony wydechu 1,5mm
- Podpiłować tłok od strony kanałów płuczących 0,5mm
- Skrócić nóżkę tłoka od strony ssania 1.5mm/2mm <- tutaj zależy jaki będziesz miał tłok, a dokładnie wysokość tłoka (komarowski, czy chartowski [od almotu dostaniesz krótszy] )
- Splanować głowice 1,5mm

Wtedy masz okna zgrane z tłokiem na:
Wydech 30
Przelot 36,5
Dolot 55

Do tego dellorto 14, czy nawet 15 lub 16 i masz około 2,7KM
Do pełnych efektów, to musisz zastosować CONAJMNIEJ tłumik od simsona (3KM) lub zrobić dyfuzor - zastosowanie odpowiedniego dyfuzoru na pewno podbije maksymalne obroty do 6500obr i uzyskasz 4KM

więcej bym się nie pchał, bo uwalisz wieloklin na wałku zdawczym na 100%
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-09-2022 21:13:40 przez Norweski Zomowiec.)
03-09-2022 21:04:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #8
RE: Porównanie. Zmierzone wysokości okien w cylindrach 019 023 współczesny 019.
Zdjęcia        
03-09-2022 21:05:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,794
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: Porównanie. Zmierzone wysokości okien w cylindrach 019 023 współczesny 019.
mam informacje z 2 źródeł, że okna 019 zmd są inne niż to, co napisałes napisane
23-01-2023 22:03:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #10
RE: Porównanie. Zmierzone wysokości okien w cylindrach 019 023 współczesny 019.
Podaj proszę te wymiary. Mierzylem to w swoim cylindrze. Z góry nabita selekcja, na żeberku 19. Wątpię żebym się pomylił. Mam go włożonego już do tego silnika, którego zdjęcia wrzucałem w innych wątkach ostatnio. Ten, którego zdjęcia są powyżej odłożyłem na półkę właśnie ze względu na pomiary okien i to, że wolałem jednak dać oryginał do szlifu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-01-2023 00:30:19 przez Maka_91.)
24-01-2023 00:27:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,477
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #11
RE: Porównanie. Zmierzone wysokości okien w cylindrach 019 023 współczesny 019.
Ja myślę, że jedna przeróbka, która składa się z dwóch operacji, dałaby najwydajniejsze efekty. Czyli zastosowanie tłoka z płaskim denkiem, oraz napawanie/obrobienie komory spalania. Reszta swoją drogą, ale płaskie denko to byłby kamień milowy.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
24-01-2023 10:28:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Debesta za ten post.
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #12
RE: Porównanie. Zmierzone wysokości okien w cylindrach 019 023 współczesny 019.
Myślę, że masz dużo racji. Głowice obrobić jak w Simsonie.

Co do tych kanałów 019.
To co podałem to jest z mojego oryginalnego cylindra. Tak jak pisałem, mierzyłem od razu 3 różne cylindry i to dla pewności dwa trzy razy to sprawdzałem suwmiarka z głębokościomierzem. Koniec suwmiarki opierałem o górę cylindra a trzpień głębokościomierza wysuwałem pod bardzo lekkim kątem aż oparł o dół kanału. Do górnej części kanału tak samo tyle, że już patrzyłem od dołu cylindra czy trzpień licuje z początkiem kanału.
Nie wiem Norweski skąd masz takie info ale myślę, że z komentarzy na YT pod twoim filmem. Ja mam info sprawdzone bo jestem w trakcie remontu.
Druga sprawa to powtarzalność produkcji zmd. Myślę, że rozbieżność między cylindrami nie jest niczym nadzwyczajnym.
W każdym razie u mnie jest tak, że w dmp tłok równa się idealnie z kanałem wydechowym i przelotowymi. Chodzi o cylinder 019. I to potwierdza te pomiary co wrzuciłem.
Jedyne co mi się nie podobało to to, że kanał dolotowy był wyżej niż w 023 co jest niekorzystne. Dlatego podfrezowalem jego dolną krawędź aby go opuścić i do tego podcięcie 2 mm tłoka od dołu od strony dolotowego.
Sprawdz proszę u siebie na jakiej wysokości masz kanał wydechowy a kankretnie dolną krawędź. 019 - 44 idealnie jak skok tłoka a 023 jest według mnie niżej i się nie otwiera do końca w dmp
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-01-2023 12:09:16 przez Maka_91.)
24-01-2023 11:33:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Tomasz-pr110 Offline
Kierowca
*


Liczba postów: 386
Imię: Tomek
Skąd: kuj-pom
Pojazd: Romet Pony
Post: #13
RE: Porównanie. Zmierzone wysokości okien w cylindrach 019 023 współczesny 019.
Kurde, mierzę cylinder 019 wg Twojego opisu taki sam, u góry selekcja, na żeberku 19 i wychodzi mi 31/46 wydech. Jak by nie mierzyć zawsze to samo. Sprawdzałem też kilka cylków 019 oryg i kilka ma właśnie 31mm od góry wydechu. Jeden na chyba 5 czy 6 sztuk jakich mam ma faktycznie 30mm. Błędy pomiarowe? Czy mogło też się tak zdarzyć że już fabrycznie one miały jakieś odchyłki? Teraz już sam nie wiem które cylindry są oryginalne pomimo że mają oznaczenia selekcji, ZMD 017 bla bla bla...


Załączone pliki Miniatury
       
24-01-2023 15:07:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Tomasz-pr110 za ten post.
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 377
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #14
RE: Porównanie. Zmierzone wysokości okien w cylindrach 019 023 współczesny 019.
U mnie tak jest jak pisałem.
Sprawdzałem też po montażu cylindra z tlokiem. Kręciłem walem ustawiając dmp i wtedy tłok idealnie licowal z kanałami - wydechowym i pluczacymi.
Także ja mam taki cylinder j jest on oryginalny.
No i w sumie to się cieszę bo tak ma być.
A reszta kanałów się pokrywa???

Myślę, że mogły być fabryczne odchylki
Przykładowo ja mam dwie pary karterów. I jedne mam też nieuzuwane.
I te nieużywane akurat są fajnie obrobione z niedoskonałości a w innych na całych orzylgniach były ostre krawiedzie, które dawały mase opiłków itp. Wszędzie nadlewki i ostree krawędzie po obróbce - to nie powinno iść na montaż.
Ale wiadomo jak było w prl szczegolnie w latach 80 kryzusu. Pewnie sporo odlewów było z wadami i powinno iść jako odpad, ale jak im brakowało to pchali jak leci. Nie ma się co dziwić, że takie sytuacje występują, tak myślę.

Ja przykładowo u siebie założyłem tłok oryginał niski - 56mm i do tego podciąłem nóżkę tłoka od strony dolotu jeszcze o 2 mm.

Także wniosek mam taki, że każdy cylinder trzeba sobie zmierzyć i zobaczyć jak ma się kanały i dopiero wtedy stosować konkretne przeróbki. Bo od tego będzie zależało co warto zrobić.
Gdy wydechowy jest niżej niż dochodzi tłok to najlepiej byłoby podpiłować denko tłoka aby równało się z dolną krawędzią kanału.
Dopracowując wszystko do normy mamy gotowe przeróbki pod lepsze osiągi.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-01-2023 22:04:46 przez Maka_91.)
24-01-2023 21:29:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,794
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #15
RE: Porównanie. Zmierzone wysokości okien w cylindrach 019 023 współczesny 019.
A może ten cylinder 019 Twój był po portingu np. w Jackmotors?
24-01-2023 23:54:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 76
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 456
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 242
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 376
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 91
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 348
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 491
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19221
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 91
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 243
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 79
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 153
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 276

Reklama