Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
komar przetarty tłok i czarna świeca
|
Autor |
Wiadomość |
Kacper_R
Uczeń
Liczba postów: 131
Imię: Kacper
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Komar
|
|
02-09-2022 19:26:22 |
|
|
Norweski Zomowiec
Mechanik
Liczba postów: 1,792
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
|
RE: komar przetarty tłok i czarna świeca
Zbyt bogatej mieszance - w sensie zbyt bogatszej w powietrze - że 85% to powietrze, a 15% paliwa (mieszanka benzyna+olej) - a powinno być po 50/50 - rozumiesz co mam namyśli?
a z tym "kręciłem magnetem to z gaźnika strasznie głośno "strzelało powietrze", to nie wiem co masz tym sposobem sprawdzić - na włączonym silniku sprawdza się czy zapłon jest za wczesny, czy za późny (można to odsłuchowo ocenić czy robi "buuu", czy jakby chciał, ale nie mógł wejść na obroty)
Niedostateczne sprężanie - jak rozumiem, że jak masz stopień sprężania 5 bar zamiast 8 bar, to jak chcesz jechać takowym komarem, to musisz go piłować na maksa, aby go ruszyć z miejsca itp., co wtedy silnik musi pracować dość długo na wysokich obrotach i może go zatrzeć - jest to wykonalne, gdy będzie wtedy też słaba mieszanka ben+olejowa
Możliwe, że miałeś ustawiony za wczesny zapłon - iska pojawia sie za wcześnie, hamując pracę tłoka ku górze generując po prostu energię, która nie tylko niszczy wał/łożysko - a ciepło, gdzie mały cylinder s38 nie odprowadzi i puchnie wszystko od ciepła
a gaznik wiadomo - ofc dellorto 14.12l. Bardzo sympatyczny, prosty, bezobsługowy, z ssaniem, poprawiający osiągi gaznik do silników 2t
|
|
03-09-2022 02:47:17 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|