Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wał korbowy w Ogarze 200 ciężko się obraca
Autor Wiadomość
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 389
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Wał korbowy w Ogarze 200 ciężko się obraca
Witajcie Szanowni Romeciarze! Wiem że ten problem występował juz pewnie z milion razy a mi już brakuje sił zarówno do samego sprzętu jak i do poszukiwania przyczyn tego stanu rzeczy. Otóż po skręceniu połówek wał obraca sie cieżko, da sie obrócić ręką ale zdecydowanie powinien chodzic lżej w mojej opinii. Kiedys miałem juz podobny temat ale tam najpewniej kartery były krzywe albo ja to źle skrecalem. Tym razem dorobiłem sobie wciagacz wału zeby wszystko schodziło sie centrycznie i rzeczywiscie ładnie to wszystko pasowało tu gdzie jest wał z lozyskami dociagalem tym narzedziem wlasnie a tył silnika wystarczyło scisnąć rękami, bez uzycia sily, potem gdy polowki byly juz prawie razem, wprasowałem tulejki centrujące, a nastepnie zacząłem dokręcać sruby, cały ten czas wał obracał się swobodnie. Gdy tylko śruby zaczęły być dociągane wał zaczął łapać opor, nie jakos w jednym miejscu tylko w całych 360 stopniach, od razu mowie ze na 100% nic nie ociera o kartery, miedzy przeciwwagami jest luz a kartery są do pary bo mają nabite nr 2 na dole. Moze jestescie w stanie cos poradzic? Wiem ze czesto zdarza sie ze po skreceniu wał chodzi ciezko i w trakcie pracy sie to rozrusza, ale mam przykre wspomnienia z bardzo podobnym tematem i przejechanie ok. 20km nie zmieniło totalnie nic - wał obracał sie z takim samym oporem az do momentu ponownego rozpołowienia i nadal nie wiem co tak naprawde było przyczyną (to był inny silnik, ale objawy były niemal identyczne).
31-08-2022 19:09:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,483
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #2
RE: Wał korbowy w Ogarze 200 ciężko się obraca
A co to za wal? Nowy? Po regeneracji, czy jakis z hasioka?

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
31-08-2022 20:17:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 593
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: Wał korbowy w Ogarze 200 ciężko się obraca
Błędem według mnie było najpierw skręcenie silnika,a później sprasowanie tulejek centrujących.Po to one są i wprasowuje się je w jedna połówkę żeby właśnie wszystko ładnie się zeszło.Może minimalnie coś jest przekoszone?zmierz szrzelinomierzem odległości przeciwwag od karterow.suwmiarka raczej tam nie podejdziesz.ma być idealnie po tyle samo
Odległości z każdej strony,czasem jedna dziesiątka w lewo lub w prawo potrafi zdziałać cuda,na ciężko obracający się wal.czy łożyska doszły do końca o to nawet nie pytam bo pewnie to już sprawdzałeś.za głęboko wbite simmeringi tez daja spory opór ale nie taki żeby ciężko było obrócić wałem.kwestia dociagniecia śrub to tam nie ma co przesadzać 10nm to jest max dla tych połówek.

Tyle co mi przychodzi do głowy.wal powinien dać się obracać palcem i po nacisiemieciu na korbę samoczynnie powracać do swoje pozycji

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
31-08-2022 20:52:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,795
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Wał korbowy w Ogarze 200 ciężko się obraca
użyj grubszej uszczelki między karterami np. z gambitu 0,5mm czy 1mm
31-08-2022 20:58:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 593
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #5
RE: Wał korbowy w Ogarze 200 ciężko się obraca
Tutaj od 3:00 pieknie pokazane jak powinien chodzić wal po spolowieniu i zawsze tak być ma bez wyjątku!

https://youtu.be/Cbh9oxet8Qc

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
31-08-2022 21:01:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 389
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #6
RE: Wał korbowy w Ogarze 200 ciężko się obraca
o takim obracaniu to ja nawet nie marze... simmeringow nawet jeszcze nie założyłem, a przestrzen przeciwwag od karterow nie jest taka sama z obu stron, z prawej (od frontu patrząc) jest widocznie wieksza. Sam wał natomiast jest nowy z tej nieco wyzszej półki ale Duells to to nie jest. Jak moznaby przesunac wał cały w prawo zeby wyrownac te przestrzeń, jesli to wgl mozliwe?

a jeszcze co do prasowania tulejek to ciezko byłoby wszystkim trafić na raz tymi połówkami
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-08-2022 21:21:12 przez Bob_Harley.)
31-08-2022 21:20:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,483
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #7
RE: Wał korbowy w Ogarze 200 ciężko się obraca
A sprawdzales wymiar z lozyskami, czy jest podobny jak w oryginale? Uszczelka 0,5mm? O sprawdzenie osiowisci walu nawet nie pytam. Niedawno kupowalem nowy wal do komara i musiałem go skorygować (z jednej strony 0,3 a z drugiej 0,7).
A co do tych tulejek ustalajacych, to ja zrozumiałem ze wciskales je, kiedy silnik nie byl skręcony.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
31-08-2022 22:36:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Motokamel Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 136
Imię: Artur
Skąd: Śląsk
Pojazd: Romet Pony
Post: #8
RE: Wał korbowy w Ogarze 200 ciężko się obraca
Jeżeli bez tulejek ustalających kartery były tylko skręcone lekko i finalnie dociągane już z tulejkami to nie szukałbym tu problemu
może też być tak po dociągnięciu śrub karterów ścisnęły one trochę łożyska na wale i to powoduje opór.
Według gościa z tego filmiku naprężenia można zlikwidować stuknięciem, z wyczuciem, w wał (chyba młotkiem miedzianym żeby gwintów nie uszkodzić):
https://youtu.be/OMLvLmx17zw?t=3788
31-08-2022 22:49:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 630
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #9
RE: Wał korbowy w Ogarze 200 ciężko się obraca
Puknij lekko z jednej i drugiej strony gumowym młotkiem, albo zwykłym przez drewienko. Ale skoro piszesz, że wał dociągnąłeś wciągaczem to w sumie to powinno już pomóc.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-09-2022 00:29:23 przez Spaceman164.)
01-09-2022 00:27:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 389
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #10
RE: Wał korbowy w Ogarze 200 ciężko się obraca
wyglada to tak jakby łożyska sie scisneły o ile to wgl możliwe, jedni piszą że tak czesto jest i po przejechaniu troche km sie rozrusza, inni zas że tak nie moze być i wał ma nie miec zadnych oporów, ogladalem juz kilka roznych kolesi skladajacych jafke i praktycznie zawsze wał da sie krecic reką za czopy, natomiast u mnie moze i sie da ale trzeba w rekawicach i nadal nie ma mozliwosci zeby wal mial jakis pęd po obróceniu i jeszcze raz dodam na 100% nic nie ociera
01-09-2022 01:47:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 593
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #11
RE: Wał korbowy w Ogarze 200 ciężko się obraca
Wykonać ściągacz i łapać za gwint na wale w ten sposób wyciągniesz wal w prawo patrząc z frontu jak to nazwałeś

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
01-09-2022 08:59:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,795
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #12
RE: Wał korbowy w Ogarze 200 ciężko się obraca
A łożyska zastosowałeś z luzem C3 ? Nawet s tej sytuacji i C4 mozna
01-09-2022 09:17:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 389
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #13
RE: Wał korbowy w Ogarze 200 ciężko się obraca
oczywiscie ze z luzem C3, dobra spróbuje pociagnac za wał tym ściagaczem, rozumiem że w tym wypadku trzeba jedną część oprzec o karter, a nie o bieznie łozyska jak to miało miejsce przy skladaniu?
01-09-2022 11:49:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,795
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #14
RE: Wał korbowy w Ogarze 200 ciężko się obraca
bym jeszcze podgrzał palnikiem dookoła gniazda łożysk i dopiero ciągnął
01-09-2022 12:53:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Spaceman164 Offline
Jawasaki 223
*


Liczba postów: 630
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #15
RE: Wał korbowy w Ogarze 200 ciężko się obraca

Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
01-09-2022 21:32:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Mój komarek 2352w z węgrz...
Ostatni post: Kacperek
Dzisiaj 15:52:21
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 139
problem z przerzutką w ze...
Ostatni post: Kacperek
Dzisiaj 13:45:53
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 191
Moja dolpima ps290
Ostatni post: romek
Dzisiaj 08:16:31
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 89
Wigry 2 1976 - Remont woj...
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 00:40:15
» Odpowiedzi: 21
» Wyświetleń: 1502
Finanse forum
Ostatni post: wazniak96
Wczoraj 19:59:18
» Odpowiedzi: 94
» Wyświetleń: 26860
Z jakiego motocykla jest ...
Ostatni post: Michał
Wczoraj 13:55:32
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 84
Bkrukl i motorynia m3
Ostatni post: Debesta
10-12-2024 21:08:50
» Odpowiedzi: 75
» Wyświetleń: 20506
Rejestracja na zabytek py...
Ostatni post: Jogurt
10-12-2024 19:20:46
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 184
Dzień dobry
Ostatni post: schabowy07
10-12-2024 17:14:52
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 214
Kupię części Romet 50 t1 ...
Ostatni post: demoneps
10-12-2024 15:58:25
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 87
Kupię silnik 019 , 023
Ostatni post: demoneps
10-12-2024 15:55:55
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 369
Romet 2350 komar
Ostatni post: Martinez718@wp.pl
09-12-2024 22:14:21
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 225
Części silnik 025
Ostatni post: zmd-52
08-12-2024 19:07:45
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 182
Traper i rama Uniwersal z...
Ostatni post: pawka54@gmail.com
07-12-2024 23:51:51
» Odpowiedzi: 16
» Wyświetleń: 1668
Witam, cześć.
Ostatni post: Debesta
06-12-2024 11:25:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 281

Reklama