Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
(zaplace za odnalezienie przyczyny)023 ciezko odpala,gasnie,lub nie odpala..
|
Autor |
Wiadomość |
Blizzard
Nowy
Liczba postów: 5
Imię: Łukasz
Skąd: Koronowo
Pojazd: Inny
|
RE: (zaplace za odnalezienie przyczyny)023 ciezko odpala,gasnie,lub nie odpala..
Odłącz kable od silnika i sprawdź:
1. Ustawienie przerwy na świecy i przetarcie końcówek papierem ściernym.
2. Sprawdzenie, czy jest iskra na świecy, jak słaba to wymienić kabel wysokiego napięcia WN lub fajkę.
3. Sprawdzenie, czy paliwo leci z pełną przepustowością, lej benzynę do jakiegoś kubka i zobacz jak leci.
4. Sprawdzenie, czy świeca jest mokra.
5. Wyregulowanie zapłonu, sprawdzenie czy ośka nie jest luźna, platynki nie są wypalone (jak tak to papierem ściernym przetrzeć), poprawność przerwy na platynkach, sprawdzenie wyprzedzenia zapłonu, sprawdzenie momentu dokręcenie śrub, czy nie są luźne.
6. Regulacja gaźnika.
Może sprzęgło jest też źle poskładane i z racji oporów gaśnie.
|
|
17-08-2022 00:37:00 |
|
|
elmer
Uczeń
Liczba postów: 167
Imię: Tomasz
Skąd: Dabrowa Gornicza
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: (zaplace za odnalezienie przyczyny)023 ciezko odpala,gasnie,lub nie odpala..
(17-08-2022 12:05:25)dzikus napisał(a): wszystko juz sprawdzalem,niestety jest tak ze teraz widze raz iskra jest caly czas a za chwile jej nie ma i potem nagle jest
Wysłane z mojego SM-G950U przy użyciu Tapatalka
Jak wyschnie świeca to się pojawia iskra. Cewka nie jest zalana przez lejący simering?
Wykręć i zostaw na słoneczku na jak najdłuższy czas, później sprawdź iskrę.
Możesz zawsze strzykawką podać lekko paliwa pod świecę i dokręcając palcami
sprawdzić, czy nie zacznie gadać. Chwilę czekasz i jak przepali syf to dokręcasz świecę
i znów palisz tym razem regulując gaźnik. Mi w ten sposób udało się trzy takie
silniki odpalić w ostatnich dwóch / trzech miesiącach. Kręcą normalnie.
|
|
17-08-2022 12:15:26 |
|
|
Ryoko Yuki
Rozmawiający Ze Sprzętami
Liczba postów: 124
Imię: Ryoko
Skąd: Nowy Sącz
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: (zaplace za odnalezienie przyczyny)023 ciezko odpala,gasnie,lub nie odpala..
(16-08-2022 14:08:40)kamil9480 napisał(a): @Ryoko Yuki - Masz jakieś doświadczenie z dobraniem jakiegoś kondensatora lepszej jakości od czegoś innego?
Tak jak najbardziej, ale to Ci się nie spodoba.
Bo co zasady - niemal wszystkie kondki do zapłonu są tajwańskie, lub chińskie i ich jakość jest różna (wiem nie odkryłem ameryki!)
U mnie dopiero piąty zakupiony kondek się sprawdził, a 4 się zajeździły przed pierwszym 1000 km!
Więc to raczej loteria, nie mniej, jak będe jutro w warsztacie - zrobię zdjęcia tego, co mam - może choć tak Cię naprowadzę
|
|
17-08-2022 20:58:18 |
|
|
tomangelo
Uczeń
Liczba postów: 162
Imię: tomangelo
Skąd: Polska
Pojazd: Romet Komar
|
RE: (zaplace za odnalezienie przyczyny)023 ciezko odpala,gasnie,lub nie odpala..
Przełożenie kondensatora jest z pewnością prostsze i tańsze od szukania specjalistycznego kondensatora.
Jako ciekawostka: badania różnych typów kondensatorów pod kątem działania w wysokich temperaturach https://www.avx.com/docs/techinfo/Capaci...ations.pdf
Wynika stąd, że w przypadkach gdzie panują temperatury >175 stopni stosuje się kondensatory tantalowe lub ceramiczne, większość obecnych na rynku modeli wytrzymują do 100-150 stopni. Ciekawe jakiego typu są oryginalne kondensatory.
|
|
20-08-2022 01:33:39 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|