Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 2 głosów - 4.5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Komar 2350 nie można ustawić zapłonu
Autor Wiadomość
Orfeus Offline
Nowy
*


Liczba postów: 11
Imię: Karol
Skąd: Radom
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Komar 2350 nie można ustawić zapłonu
Cześć, po 20 latach nie używania remontuję swojego komara i mam problem z ustawieniem zapłonu na zasadach z książki. Nie mogę ustawić 3mm przed gmp, bo kończy się otwór w podstawie iskrownika.
Komar ma na pewno nieco wybite miejsce na klin ale pamiętam, że dawniej chodził. Klin wchodzi dobrze, nie ma luzów i nie ścina go.
Pomyślałem, że może z wałem jest coś nie tak. (Wał będę wymieniał ale nie w tej chwili). Mam pytanie, jak powinno być ustyułowane miejsce na klin, kiedy tłok jest w Gmp? U mnie, kiedy tlok jest w gmp, klin jest prosto do góry. Komar 2350, silnik s38 na kopniak, biegi w ręce.
27-07-2022 17:10:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,247
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #2
RE: Komar 2350 nie można ustawić zapłonu
(29-10-2014 19:13:43)Matinek napisał(a):  Wały róznią się miejscem na klin. Od s38 wał ma klin na godzine 13:30 a od 023 ma 15:10.

Więc raczej wał powinieneś mieć dobrego typu zwłaszcza jak wcześniej chodził. Co robiłeś jeszcze przy nim? W którą stronę brakuje ci regulacji? Jeśli zapłon jest za wczesny ja bym spróbował delikatnie podszlifowac młoteczek na krzywce (choć nigdy tego nie próbowałem)lub wymienić go na inny. Można też rozpilowac pilnikiem otwory w podstawce. W ostateczności złożyć bez klina tylko mocno dokręcić. Zrobić kreskę na czopie walu/nakrętce i na Magneto żeby wiedzieć czy się nie przestawia. Jeszcze jedno dużo ci brakuje do tych 3mm? Ja mam ustawiony na jakieś może 2,5mm i też koniec regulacji a silnik pracuje pięknie więc tego nie ruszam. Ale wiem że innemu silnikowi mogłoby się te ustawienie nie spodobać.
[Jeszcze jest opcja że czop ci się obrócił ale to już ekstremalny przypadek
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-07-2022 18:26:39 przez romek.)
27-07-2022 18:21:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 647
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #3
RE: Komar 2350 nie można ustawić zapłonu
Sprawdź stan krzywki na magnecie. Też miałem podobny przypadek, okazało się, że krzywka była wytarta i nawet poszerzanie otworów w podstawie by nie pomogło.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-07-2022 18:42:08 przez wazniak96.)
27-07-2022 18:41:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Orfeus Offline
Nowy
*


Liczba postów: 11
Imię: Karol
Skąd: Radom
Pojazd: Romet Komar
Post: #4
RE: Komar 2350 nie można ustawić zapłonu
Zacznę od początku, Komar przestał jeździć, bo tych kilkanaście przytarłem cylinder. Kupiłem wtedy uzywany ale w dobrym stanie, nowy tlok, pierścienie, sworzeń i tulejkę. Tłok zapewne badziew, najtańszy z lokalnego sklepu bo tylko taki był dostępny. Nie zdążyłem tego dobrze przetestować bo padło sprzęgło i motor stał aż do tej pory. Wiem, że palił i jakoś jeździł.
Stan na dzisiaj:
- założyłem nowe sprzęgło, wszystko działa
- cewka zapłonowa jest okej
- nowa świeca ngk, i przewód wysokiego napięcia (iskra jest bardzo dobra)
- sprężanie jest w porządku, jeździłem motorynką, która miała o wiele gorsze
- wyczyściłem gaźnik

Jaki mam problem. Komar pali doskonale nawet ręką ale przy maksymalnym przyspieszeniu zapłonu platynki otwierają się na max. 1-0,5 mm przed gmp. Dlaczego to takie ważne skoro pali? Bo słabo wchodzi na wysokie obroty, dusi się, nie ma siły ruszyć z miejsca bez odpychania się nogami. Regulacja na zapince iglicy nic nie daje, jak ma więcej paliwa to kopci i świeca mokra. Najlepiej działa przy najmniejszej dawce paliwa. Na wolnych obrotach pracuję dobrze i równo. Chcę wyeliminować wszystkie elementy, a dobrze ustawiony zapłon to podstawa.
Też pomyślałem o krzywce na kole magnesowym ale najpierw zamówiłem nowe platynki. Te, które są nie są oryginalne, może są trochę przycięte. No i łatwiej wydać 17 zł na przerywacz niż 250 za magneto. Stan krzywki trudno mi ocenić. Nie jest idealnie gładka ale nie ma chyba jakiś wielkich bruzd. Jak będę mógł to wrzucę zdjęcia.

Wracając do początku do tłoka. Podejrzewam, że może ten tlok jest tak słabej jakości, że puchnie. Nie wiem w jakim jest aktualnie stanie bo jeszcze tam nie zagladalem. Zrobilem na nim z 1 km. Cylinder powinien być nominalny, mierzyłem suwmiarką - 38mm. Nie ma progow na górze. Nie wiem jednak czy taki pomiar jest precyzyjny.

Dodam jeszcze, że mam nowe simeringi i uszczelkę pod gaźnik. Raczej nie łapie lewego powietrza, gasnie od razu po zasłonięciu filtra powietrza dłonią.

Romek - myślałem nad tym przesunietym czopem. Skoro wyrobiło miejsce na klina to może nieco obróciło wałem. Dlatego pytałem o pozycję klina w gmp. U mnie jest na godzinie 12. Będę więc wdzięczny jak ktoś zerknie u siebie. Wystarczy odkręcić nakrętka i wyjąć podkładkęSmile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-07-2022 19:44:37 przez Orfeus.)
27-07-2022 19:29:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,247
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #5
RE: Komar 2350 nie można ustawić zapłonu
To znaczy tam chodziło raczej o to na której godzinie jest kiedy trzymasz go wyjetego, za korbe. Niestety teraz nie sprawdzę jak jest na złożonym silniku bo komary nie stoją u mnie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-07-2022 19:50:31 przez romek.)
27-07-2022 19:49:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,613
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #6
RE: Komar 2350 nie można ustawić zapłonu
Wał kupiony do S38 trzymany w górze za korbowód ma klin 45 stopni w prawo, tj. zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
27-07-2022 23:31:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Orfeus Offline
Nowy
*


Liczba postów: 11
Imię: Karol
Skąd: Radom
Pojazd: Romet Komar
Post: #7
RE: Komar 2350 nie można ustawić zapłonu
Hmm... jeśli w gmp korbowód jest maksymalnie wyciągnięty tak jak przy trzymaniu wyciągniętego wału to mój wał powinien być w porządku. Założę nowe platynki i ewentualnie rozpiłuję otwory w podstawie iskrownika. Zobaczymy czy to coś da. Dziękuję za odpowiedzi.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-07-2022 12:34:15 przez Orfeus.)
28-07-2022 12:33:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Orfeus Offline
Nowy
*


Liczba postów: 11
Imię: Karol
Skąd: Radom
Pojazd: Romet Komar
Post: #8
RE: Komar 2350 nie można ustawić zapłonu
Wymiana platynek pomogła. Nie musiałem rozpiłowywać podstawy iskrownika, jest mniej więcej 2,7 mm przed gmp, a zapłon przyspieszony prawie na maksa. W każdym razie pali dobrze, świeca idealny kolor, sucha. Mam problemy z gaznikiem i raczej będę kupował nowy.
Mam jeszcze jedno pytanie. Chcę zrobić pierwszy szlif cylindra bo mam dwa oryginalne. Zakładam, że będzie to 38,25 mm. Jaki rozmiar tłoka i pierścieni powinienem dobrać aby to chodziło? Na tym się nie znam.
Gaźnik jest niby ustawiony choc z duzymi problemami, ciagle musze krecic śrubką powoetrza. Ostatecznie są niskie i wysokie obroty, dobrze się wkręca na obroty, reaguje na gaz, pracuje równo. Silnik ma jednak problemy żeby ruszyć z miejsca bez odpychania nogami. Trochę się dławi i nie ma siły jak już ruszy i tak jakby wejdzie na wyższe obroty to potem jakoś ciągnie. Myślę, że powinienem skompletować cylinder i tłok stąd pomysł na szlif.
29-07-2022 18:40:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 595
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #9
RE: Komar 2350 nie można ustawić zapłonu
Tłok kupujesz taki sam na pierwszy szlif 38,25 ale to szlifierz decyduje po roztoczeniu decyduje który będzie szlif wiec takie kupowanie naprzód jest bez sensu

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
29-07-2022 21:02:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 392
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #10
RE: Komar 2350 nie można ustawić zapłonu
to że nie chce ruszyc bez odepchniecia nogami to raczej norma, przeciez to tylko 50ccm, w ogarze 200 tez ciezko ruszyc bez odpychania i nawet w simsonie s51 enduro jest tak samo a nawet ciut gorzej bo pozycja jest taka ze sie porzadnie odepchnąć nie mozna xDD
29-07-2022 21:42:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,247
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #11
RE: Komar 2350 nie można ustawić zapłonu
2,7mm to będzie dobrze, zwłaszcza jeśli wszystko jest ok
Nie kupuj tłoka naprzód, nie wiesz co tam siedzi. Może być już tak zużyty cylinder że trzeba będzie rozszlifowac na 39,5mm. Zapytaj się tam gdzie będziesz robił szlif czy będą wcześniej chcieli tłoka, jeśli tak to ja bym od razu 39,5mm brał ale i to jest loteria bo równie dobrze mógł ktoś go już szlifować i trzeba będzie 39,75 albo 40 brać. Przy składaniu pamiętaj o luzu montażowym. Jeśli zużyty cylinder to dlatego może nie być mocy, co masz na myśli że kręcisz śrubka ? Ta śrubka nie jest od żadnego powietrza tylko od wolnych obrotów choć pewien wpływ na wchodzenie na obroty ma. Stosunek powietrza do paliwa w romecie reguluje się podnoszeniem i opuszczaniem iglicy w zapince.
29-07-2022 22:35:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wazniak96 Offline
Smerf Mechanizator
*


Liczba postów: 647
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #12
RE: Komar 2350 nie można ustawić zapłonu
(29-07-2022 22:35:08)romek napisał(a):  2,7mm to będzie dobrze, zwłaszcza jeśli wszystko jest ok
Nie kupuj tłoka naprzód, nie wiesz co tam siedzi. Może być już tak zużyty cylinder że trzeba będzie rozszlifowac na 39,5mm. Zapytaj się tam gdzie będziesz robił szlif czy będą wcześniej chcieli tłoka, jeśli tak to ja bym od razu 39,5mm brał ale i to jest loteria bo równie dobrze mógł ktoś go już szlifować i trzeba będzie 39,75 albo 40 brać. Przy składaniu pamiętaj o luzu montażowym. Jeśli zużyty cylinder to dlatego może nie być mocy, co masz na myśli że kręcisz śrubka ? Ta śrubka nie jest od żadnego powietrza tylko od wolnych obrotów choć pewien wpływ na wchodzenie na obroty ma. Stosunek powietrza do paliwa w romecie reguluje się podnoszeniem i opuszczaniem iglicy w zapince.

Eee no co Ty Romek teraz.. Big Grin Tłok jak coś to 38.x mm. Śrubkę regulacji dawki przecież masz na gaźniku rometa ;P
30-07-2022 11:00:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo wazniak96 za ten post.
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,247
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #13
RE: Komar 2350 nie można ustawić zapłonu
Dobra nie wiem czemu mi się uwalilo że tlok ma 39mm. Błąd. Ale złota śrubka nie jest od żadnej mieszanki Smile poczytaj książkę napraw. Wiele ludzi uważa że to śrubka od mieszanki, ona reguluje wolne obroty i płynność wkręcania na obroty.








(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-07-2022 11:17:52 przez romek.)
30-07-2022 11:10:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,483
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #14
RE: Komar 2350 nie można ustawić zapłonu
Śruba składu mieszanki, ktora ma wpływ na prace silnika na wolnych obrotach, razem z dysza wolnych obrotów i ma wpływ na sklad do lekkiego uchylenia przepustnicy.
Co do szlifu to Romek dobrze mowi. Jesli jest moninal i tylko próg jest, to powinien wydać na szlif, ale jesli będą glebsze rysy, to lepiej szlif przeskoczyć bo może nie wydać.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
30-07-2022 12:27:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Orfeus Offline
Nowy
*


Liczba postów: 11
Imię: Karol
Skąd: Radom
Pojazd: Romet Komar
Post: #15
RE: Komar 2350 nie można ustawić zapłonu
Dziękuję za wszystkie rady. Remont postępuje, zrobiłem elektrykę. Wymieniłem gaźnik na nowy made in Tajwan. Jest znacząca poprawa, a silnik ma trochę więcej mocy. Nadal nie jestem na 100% zadowolony. Silnik pali super, można odpalić jak kopniak jest na godzinie 4 więc zapłon chyba dobrze ustawiony (nic nie strzela w gaźnik czy tłumik). Ale gaźnika to ja chyba nie umiem ustawić. Niby się wkręca na obroty ale reakcja nie jest natychmiastowa. Wolne obroty są dobre, pali nawet bez dodawania gazu.
Komar według mnie nadal jest zbyt słaby. Kupiłem już komplet Almot 38.50 i w przyszłym tygodniu oddaję cylinder do szlifu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-08-2022 17:44:49 przez Orfeus.)
03-08-2022 17:43:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
[FAQ] Wszystko o rejestra...
Ostatni post: romek
Wczoraj 22:45:47
» Odpowiedzi: 80
» Wyświetleń: 129612
Aron Kowalewo Wlkp. z 199...
Ostatni post: romek
Wczoraj 19:17:07
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 142
Romet Chart 310 (PROTOTYP...
Ostatni post: usertm
Wczoraj 16:22:28
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 119
Prototypowy silnik Charta...
Ostatni post: Kacperek_77u
Wczoraj 04:04:04
» Odpowiedzi: 147
» Wyświetleń: 175593
Książka J. Kossowski - Mo...
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 00:43:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 98
Problem z odpaleniem rome...
Ostatni post: xvezu
25-12-2024 13:36:10
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 330
"Nowoczesny" Jikov
Ostatni post: grz3513k
22-12-2024 16:36:23
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 358
Finanse forum
Ostatni post: Tomasso94
22-12-2024 16:16:03
» Odpowiedzi: 95
» Wyświetleń: 27962
Tylna piasta wigry i czaj...
Ostatni post: zaz
21-12-2024 10:47:50
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 460
Charper składa charta czy...
Ostatni post: charper
21-12-2024 04:49:59
» Odpowiedzi: 645
» Wyświetleń: 218461
Witam wszystkich
Ostatni post: szymonstaszkiewicz
21-12-2024 02:11:53
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 139
Bęben hamulcowy motorynka
Ostatni post: candini2
20-12-2024 13:59:01
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 251
Wigry 2 1976 - Remont woj...
Ostatni post: zaz
19-12-2024 00:54:24
» Odpowiedzi: 26
» Wyświetleń: 2567
Skrzynia w 223
Ostatni post: MacRoial
17-12-2024 21:15:15
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 355
Prawidłowy wygląd świecy
Ostatni post: Dawdzio
17-12-2024 01:51:54
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 191

Reklama