Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Komar 231
Autor Wiadomość
Fojerman Offline
Nowy
*


Liczba postów: 26
Imię: Stanisław
Skąd: Rybnik
Pojazd: Inny
Post: #61
RE: Komar 231
Po długich bojach Komar nie wygląda lepiej, ale zaczyna jeździć


Załączone pliki Miniatury
   

Choć nie Porsche, to nie gorsze...
22-07-2018 15:38:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Fojerman za ten post.
Reklama
gregor19781978 Niedostępny
Uczeń
*


Liczba postów: 129
Imię: Grzesiek
Skąd: Polska
Pojazd: Inny
Post: #62
RE: Komar 231
Gratuluję zakupu i udanego uruchomienia
Stanisław czy mógłbyś zrobić kilka zdjęć jak jest puszczona instalacja do silnika bo przewód wchodzi od tyłu do tych silników
13-11-2018 06:53:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Fojerman Offline
Nowy
*


Liczba postów: 26
Imię: Stanisław
Skąd: Rybnik
Pojazd: Inny
Post: #63
RE: Komar 231
Witam. Dawno mnie tutaj nie było, ponieważ "chwilowo" byłem zniechęcony do Komara. Mam go ok 5 lat i udąło mi się przejechac ok 100 km. W tej chwili komar odpala, ale po kilkuset metrach, kilometrze gaśnie. Myślałem o cewce, przerywaczu, ale załozyłen zapłon elektroniczny i to samo jest. Wydaje mi się, że paliwa nie dostaje, bo dzisiaj przlałem go po długim pedałowaniu odpaliż znowu, Może coś z ganikiem, albo simering? Sam już nie wiem. Najwdocznej Komar mne nie lubi, a ja chciałbym tylko kilka razy w roku wyjechać z garażu i go ne przypchać Smile


Choć nie Porsche, to nie gorsze...
08-06-2022 20:40:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,212
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #64
RE: Komar 231
Witam, nie kojarze Ciebie a dziwne Smile

Nie zalewa go czasami?
08-06-2022 20:46:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,479
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #65
RE: Komar 231
Dprawdz odpiwietrzenie komory plywakowej. Nie znam sie na g12, lecz w gm12 to czesty przypadek.
Widzę ze masz Pan velorexa. Chyba z Toba rozmawiałem jakos przed zima przez telefon, cos tam chcialem sie podpytać, doradzić, bo też takiego mam.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
08-06-2022 21:29:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Fojerman Offline
Nowy
*


Liczba postów: 26
Imię: Stanisław
Skąd: Rybnik
Pojazd: Inny
Post: #66
RE: Komar 231
(08-06-2022 21:29:38)Debesta napisał(a):  Dprawdz odpiwietrzenie komory plywakowej. Nie znam sie na g12, lecz w gm12 to czesty przypadek.
Widzę ze masz Pan velorexa. Chyba z Toba rozmawiałem jakos przed zima przez telefon, cos tam chcialem sie podpytać, doradzić, bo też takiego mam.

Mam w tej chwili założony silnik z gaźnikiem GM12, więc musze sprawdzić to odpowietrzenie komory pływakowej.

Velorexem jeżdżę zdecydowanie więcej.

Choć nie Porsche, to nie gorsze...
08-06-2022 21:55:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,479
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #67
RE: Komar 231
zdemontuj dekielek komory pływakowej, przysłoń palcem gniazdo iglicy pływaka, a od strony przewodu paliwowego dmuchaj, powinno powietrze przechodzić obok gniazda iglicy (obok tulejki, czterema małymi kanalikami). Jeśli coś tam idzie, ale bardzo słabo, to może być przyczyną. Jeszcze można to sprawdzić na postoju, gdy wszyskto jest złożone. A mianowicie, jeśli komar na wolnych obrotach będzie pracował dotąd, aż się mu paliwo skończy, lub się zatrze, a po podniesieniu przepustnicy do połowy, lub więcej i przytrzymaniu jej w tym położeniu dłuższy czas zgaśnie. Następnie po kilkunastu/kilkudziesięciu sekundach po przepompowaniu, lub nawet bez pompowania odpali jak gdyby nic, no to trzeba ten dekielek wymienić na bardziej drożny, lub wyciągnąć gniazdo zaworka i udrożnić całe te.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
09-06-2022 01:53:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Fojerman Offline
Nowy
*


Liczba postów: 26
Imię: Stanisław
Skąd: Rybnik
Pojazd: Inny
Post: #68
RE: Komar 231
Odkręciłem ten dekielek z gaźnika i dmuchałem. Po przytknięciu palcem od spodu był znaczny opór, zaworki są może przytkane? Wziąłem inny dekielek, a ten z kolei można dmuchać bez oporu, czy palec przytknięty, czy nie. Czy to jest prawidłowo? Założyłem ten drugi dekielek. Komar odpalił i jechał normalnie ok 2-3 km, aż „odcięło mu prąd” i było brrrrr. Komar stanął. Po przelaniu paliwa i dłuższym pedałowaniu zapalił. Tak kilka razy przejechałem ok 1-2 km i stawał. Odpalał z problemami, ale odpalał po dłuższym pedałowaniu. Wepchnąłem go do garażu i stoi dalej. Ja ne chcę mieć Komara malowanego, chromowanego, który będzie wstawiony do pokoju na wystawę. Chciałem mieć Komara, którym 2-3 razy do roku wyjadę na krótką przejażdżkę 5-10 km i go nie przypcham. Powoli zaczynam wątpić, czy jest to realne Sad

Choć nie Porsche, to nie gorsze...
09-06-2022 14:36:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,794
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #69
RE: Komar 231
Jest to realne - jeżeli zastosujesz współczesny gaznik dellorto oraz także zapłon CDI. Wtedy zapomnisz o problemach i będziesz się cieszył jazda


Może i brutalne ale taka jest prawda
09-06-2022 14:53:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bob_Harley Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 389
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #70
RE: Komar 231
hmmm nie wiem jak to jest z polskimi silniczkami, ale moje 223 chodzi bardzo dobrze na oryginalnym zapłonie. Jak dotąd duży problem był jedynie z uruchomieniem po złozeniu silnika - udało sie go uruchomić wiertarką. Od tamtej pory ok. 2500km przejechane bez awarii, zadnego ustawiania platynek, zadnego cudowania z gaznikiem (oprocz ostatnich przygod z lekkim spadkiem mocy, ale jechać dało się zawsze), odpala zawsze. A czytam czasami na forum że zakładacie CDI albo Dellorto za gruuube pieniądze i nadal silniki nie chcą pracować. Fakt że te sprzęty mają swoje przypadłości i czasami naprawde ciężko znaleźć przyczyne, a potem okazuje sie ze to taka niemożliwa pierdoła że aż sie w głowie miesza. Ale ja zalecam działać najpierw na tym co sie ma a dopiero potem wydawać pieniądze - sam juz nieraz sie na tym przejechałem.
09-06-2022 15:20:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,479
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #71
RE: Komar 231
Mi wszystko silniki pracują na oryginalnym osprzecie. Wyjątkiem jest 223 które na niczym nie pracuje...
Wymień kondensator, wyczyść i wyrownaj styki przerywacza, oraz podmien koli magnesowe z jakiegoś na bank sprawnego sprzętu. Mogli się rozmagnesowac.

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
10-06-2022 02:55:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Fojerman Offline
Nowy
*


Liczba postów: 26
Imię: Stanisław
Skąd: Rybnik
Pojazd: Inny
Post: #72
RE: Komar 231
Może ktoś podpowie coś jeszcze? Komar jedzie 2-3 km staje a po 3-4 minutach, jak do przypcham na podwórko, odpala znowu. Zapłon elektroniczny (na przerywaczowym robił to samo, myslałem że cewka się grzeje). Wymieniłem kilka świec, przetkałem otwōr korku zbiornika, wyrzuciłęm filtr paliwa, przeczyściłem kranik. Co jeszcze można zrobić? Złe paliwo? Coś z gażnikiem? Myślałem, że się silnik przyciera i słabnie, ale kręci się lekko. Sad

Chciałem się wybrać do Czech na fajną imprezę, ale tak daleko (40 km) Komara nie zapcham Sad Pozostaje chyba tylko Velorex


Załączone pliki Miniatury
       

Choć nie Porsche, to nie gorsze...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-06-2022 15:57:30 przez Fojerman.)
10-06-2022 15:40:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 588
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #73
RE: Komar 231
może go łapać lekko, ja bym profilaktycznie zrzucił cylinder i obejrzał tłoka.Paliwa mu raczej nie brakuje bo po przejechaniu kilkudziesięciu metrów już by się zatrzymywał chociaż gaźnik w całości zawsze można podmienić.zapłon wyeliminowałeś.Zostaje jeszcze drożność kranika i odpowietrzenie zbiornika

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
10-06-2022 16:20:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Fojerman Offline
Nowy
*


Liczba postów: 26
Imię: Stanisław
Skąd: Rybnik
Pojazd: Inny
Post: #74
RE: Komar 231
A co tam zobacze na tym tłoku, jak zrzucę cylinder?

Choć nie Porsche, to nie gorsze...
10-06-2022 16:31:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 588
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #75
RE: Komar 231
będzie widać czy zacier

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
10-06-2022 17:01:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 15 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Komar 2352W '78 - Madziar...
Ostatni post: Debesta
Dzisiaj 12:41:53
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 2276
Wigry 2 1976 - Remont woj...
Ostatni post: usertm
Dzisiaj 11:53:46
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 597
czy sie opłaca rame do og...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 10:21:59
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 48
Współczesny kranik
Ostatni post: romek
Dzisiaj 00:19:00
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 162
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
22-11-2024 19:40:41
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 562
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: wazniak96
22-11-2024 11:58:05
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 186
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
21-11-2024 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 286
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 408
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 135
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 410
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 548
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 89
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19278
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 114
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 267

Reklama