Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Wyważanie magneta motorynka romet
|
Autor |
Wiadomość |
łogór 200
Ostatni ch#j Polski

Liczba postów: 641
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Wyważanie magneta motorynka romet
Koła jakoś nigdy nie były wyważana, a w takim gruzie jak romet nie ma to większego znaczenia
Notatka od Dawdzio, 27-02-2022 11:25:05
Co ma koło do magneta?
To po co cokolwiek robić? Pomalować pędzlem, silnik złożyć na starych łożyskach, olej do mieszanki jakiś przepalony silnikowy, po co się wysilać? A najlepiej zostawić to wszystko, oddać na złom, szkoda czasu.
To nie jest dział na pisanie według swojego "widzimisię". Albo wiesz i piszesz, albo nie piszesz nic. Następnym razem polecą punkty.
|
K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.
„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
|
|
24-02-2022 11:35:08 |
|
|
skinder
Uczeń

Liczba postów: 196
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
|
RE: Wyważanie magneta motorynka romet
(26-02-2022 17:24:13)Debesta napisał(a): Kupujesz chiński wal, nie sprawdzasz jego osiowosci, wagi, oraz wyważenia całego układu z chinskim tlokiem, a chcesz koniecznie wywazac magneto?
To, że Ty tego nie sprawdzasz to nie znaczy, że inni też tego nie robią.
Powinien przyjść moderator i wywalić wszystkie bzdury i posty nie dotyczące tego tematu. Facet pyta o wyważanie magneta a nie o to czy się opłaca czy nie opłaca. Większość nawet nigdy nie zwróciła uwagi, że faktycznie są ślady po wyważaniu na oryginalnych magnetach.
Do dupy z takimi postami w stylu - nie wiem, nie mam pojęcia, nie znam się, no ale chociaż wtrącę swoje nic nie warte 5 słów. Trzymając się takiego podejścia romeciarze zawsze będą 50 lat za ...
|
|
27-02-2022 02:30:05 |
|
|
Debesta
Człowiek Sztos

Liczba postów: 1,517
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
|
RE: Wyważanie magneta motorynka romet
Szanowny Panie Skinderze. Pracuje jako serwisant motocykli wyczynowych w renomowanym serwisie i wierz Pan, lub nie, sprawdzamy takie rzeczy. A dlaczego? Ponieważ te motocykle maja nie tyle jeździć, co wygrywać zawody. A co do naszych wspaniałych Rometow, to podtrzymuje i nie przepraszam za swoja wypowiedz. Romet, jako silnik juz fabrycznie byl do dupy (pod koniec produkcji gniazda lozysk fabrycznie byly luźne), nie wspominając o jakości innych podzespołów. W tym motorze wyważenie magneta jest najmniej istotnym elementem, gdyż z biegiem kilometrów tak czy inaczej, wal sam sie rozcentrowywal (sprzeglo na wale, plus luźne gniazda). Oczywiście nie ma nic złego w poprawianiu fabryki, jesli ten sprzecik bedzie mial za zadanie tluc rocznie więcej niż 5 k km, lecz w takim wypadku należy poprawić caly szereg błędów wykonawczych popełnionych w fabryce. I tu moje 5 groszy (byc moze nie istotne w żadnym stopniu), sugeruje ze nie ma to większego sensu. Cytują klasyka "Jesli wszystko jest zle, niech nie będzie niczego". Lata praktyki wyczuliły mnie na robienie czegos połowicznie i po prostu mam alergie na taka prace, nawet jesli klient nalega. Jesli autor sprawdził resztę podzespołów i tak dalej, ale z jakichs powodow nie raczyl sie tym pochwalic wiekszemu szanownemu gronu forumowiczow, to zwracam honor. Poza tym forum jest od wypowiadania sie na rozne tematy, proby rzucenia na dany temat innego swiatla, czy naprowadzenia wzroku na inny kat patrzenia, wiec madro-glupich wypowiedzi nigdy malo. I dziekuje za ta wypowiedz.
"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
|
|
27-02-2022 03:58:43 |
|
1 osoba postawiła piwo Debesta za ten post:1 osoba postawiła piwo Debesta za ten post.
romek (02-27-2022)
|
Tenix
Nowy

Liczba postów: 16
Imię: Szymon
Skąd: Śląsk
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Wyważanie magneta motorynka romet
(27-02-2022 11:39:17)Dawdzio napisał(a): Jeszcze jakieś porady w stylu: "olej to, w takim szrocie nie warto", "myślę, że wiem wszystko" albo "skoro manetki gazu się nie wyważa to żarówka w wydechu tłumik kaszalot" i polecą punkty.
(24-02-2022 02:21:21)Tenix napisał(a): Robię remont motorynki i chciałem wsadzić nowe magneto, bo stare ma bardzo wyrobiony rowek i klin się łamie.
W sensie, że ścina Ci klin? Pamiętaj, że klin jedynie ustala pozycję magneta, od biedy można je założyć nawet bez niego. Jeżeli dobrze je dokręcałeś to poszukałbym winy w ustawieniu zapłonu lub jego podzespołach. Choćby kondensator jest bardzo niewdzięcznym elementem.
Tak, magneto ścieło klin! Ale co gorsze, po założeniu nowego klinu cały rowek w wale został zniszczony. Próbowaliśmy to jeszcze ratować, ale doszliśmy do wniosku, że trzeba wymienić wał i magneto.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-02-2022 00:46:15 przez Tenix.)
|
|
28-02-2022 00:45:25 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|