Romet Pony 50-M-2 1981
|
Autor |
Wiadomość |
heli126
Z Motorynką od 2002 roku
Liczba postów: 199
Imię: Łukasz
Skąd: SCI
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Romet Pony 50-M-2 1981
Jako, że mamy właśnie początek roku, to można snuć plany na nadchodzący sezon.
Mimo, że Motorynka używana jest bardzo rzadko, na liście moich życzeń znalazł się szlif cylindra. Ostatni szlif był wykonany w 2005 roku (o czym pisałem na początku tego tematu) i czas najwyższy na kolejny.
Miałem odłożony oryginalny nominalny cylinder ZMD i to właśnie on posłuży jako baza do szlifu. Wszystkie gwinty są w porządku.
Do kompletu kupiłem sygnowany napisem ZMD tłok R2 (39,00 mm) ze starych zapasów od forumowicza zmd-52, jak również sworzeń, zabezpieczenia i pierścienie z firmy Prima z odpowiednim zamkiem.
Kolejnym krokiem będzie dostarczenie zestawu do szlifierni.
Z zakupem tłoka wiąże się ciekawa historia, bowiem pierwszy tłok, który dotarł do mnie od zmd-52 miał niesymetrycznie wykonany rowek na zabezpieczenie (brak rowka na długości ok. 5-7 mm), co grozić mogło jego wyskoczeniem podczas pracy silnika. Do tej pory nie spotkałem się z takim problemem. Na szczęście Pan Jan przyjął moją "reklamację" i otrzymałem drugi tłok, który nie ma wad. Przy okazji mogę polecić użytkownika zmd-52 innym osobom szukającym części z epoki.
|
|
05-01-2019 16:33:11 |
|
|
heli126
Z Motorynką od 2002 roku
Liczba postów: 199
Imię: Łukasz
Skąd: SCI
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Romet Pony 50-M-2 1981
Szlif wykonany. Zamontowany komplet, tzn. cylinder, tłok ZMD R2, pierścienie Prima, sworzeń ZMD i nowe zabezpieczenia sworznia tłoka + nowe uszczelki pod cylinder, głowicę oraz kolanko.
Przed montażem cylindra wypłukałem i przedmuchałem sprężonym powietrzem jego kanały, by nie zostały tam żadne opiłki.
Przy okazji wymieniłem też kolanko na dużo ładniejsze i tłumik na chromowany.
Dodatkowo zmieniłem lagi na inne, w lepszym stanie.
Motorynka przejechała po tych modyfikacjach jakieś 70 km i trafiła do garażu.
|
|
28-05-2019 22:46:58 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|