Instalacja dyfuzora do KOMARA
|
Autor |
Wiadomość |
Norweski Zomowiec
Mechanik
Liczba postów: 1,792
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
|
Instalacja dyfuzora do KOMARA
Czesc!
na angielskich forach oraz na elektroda jest dyskusja o instalacji dyfuzorów do chińskich silników rowerowych, co daje na prawdę konkretne przyrosty mocy. Co prawda komar, to nie silnik rowerowy, ale ogólna zasada jest podobna.
Jest taki twórca na Youtube, co pokazuje przykład zastosowania "swojego dyfuzora" bez wsadzenia membrany i portingu cylindra
tutaj jest jego filmik, gdzie nagrał dwa nagrania:
-pierwszy z "normalnym tłumikiem", gdzie nie może wjechać pod lekką górkę
-drugi ze swoim dyfuzorem, że zapieprza, aż miło pod tą górę
https://youtu.be/uMTLWiwDCoY?t=481
Tutaj jest jego strona z patentem
http://www.dragonfly75.com/motorbike/2pipes.html
Co prawda chce opłatę za schemat do dyfuzora, ale też zareklamował innego działającego gotowca
https://www.amazon.com/Kinbelle-Exhaust-...ods&sr=1-1
co prawda nie kupowałbym z amazon, ale rozważam zakup taniej używki od Yamaha dt 50, Honda MTX 50 czy KTM KTM SX 85 - bo co to 100zł na dzień dzisiejszy
i teraz pytanie - Ktoś się bawił w takie coś i sprawdzał? OK, niby można wsadzić od simsona tłumik, co też daje przyrost oraz przerobić na aoa1 czy aoa3, a nawet SP04
Sam tez chce zrobić tłumik od simsona na SP04, jednakże nie ma świeżych poradników na ten temat.. napisałem prośbę i czekam na pomoc w tej sprawie, ale w sumie zakup używki dyfuzora też nie jest zły pomysł ale czy zadziała
|
|
08-01-2022 00:25:14 |
|
|
Debesta
Człowiek Sztos
Liczba postów: 1,477
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
|
RE: Instalacja dyfuzora do KOMARA
To nie jest tak ze Se wsadzisz dyfuzor od jakiegoś wyczynowca do komara i będzie fruwać aż aż. Jak chce Ci sie bawić w cięcie, gięcie i spawanie, to moge Ci wyślą program w który wklepujesz dane swojego silnika i przelicza Ci wydech jaki bedzie najwydajniejszy pod te parametry, oczywiście uwzględniając Twoje zachcianki, czyli najwyższy zakres mocy, przy danym zakresie obrotów.
PS: Kolega kiedys kiedys kupil do simsona pseudosporta, byl to tłumik z pierwszej partii czesci 'tuningowych' dostępnych na jednynym sprawiedliwych wówczas portalu do zakupu takich rzeczy, czyli allegro. Wierzcie lub nie, ale na chińskiej 60cc i wypolerowanych kanałach (bez żadnego portu) leciał 70+, a z tym śmiesznym dyfuzorem +10km/h, czyli przynajmniej 80km/h. Moze i jechał 85, ale nie bylo jak sprawdzić, w każdym razie kolega na aprilii rx gdyby nie miał szóstego biegu to by jezdzil za simsonem.
"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
|
|
08-01-2022 01:06:36 |
|
|
wazniak96
Smerf Mechanizator
Liczba postów: 643
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Instalacja dyfuzora do KOMARA
|
|
08-01-2022 03:07:54 |
|
1 osoba postawiła piwo wazniak96 za ten post:1 osoba postawiła piwo wazniak96 za ten post.
Norweski Zomowiec (01-08-2022)
|
arturwietnamczyk
Rometo-maniak
Liczba postów: 414
Imię: Artur
Skąd: biała prudnicka
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Instalacja dyfuzora do KOMARA
Tu raczej wzór na obwód koła, kartka papieru w kratkę, linijka i ołówek były by odpowiedniejsze, idzie to latwo policzyć np, pierwszy stozek:
Dajmy tu kolanko od standardowego simsona czyli srednica zewnętrzna 32mm, liczymy z tego obwód koła: O=2πr, r to 1/2 średnicy kola czyli promień= 16mm
O= 2x 3.14x 16= 100,48 mm,
Druga średnica to 74mm czyli 1/2 to 37 mm.
O2= 2x3.14x37= 232.36 mm.
Czyli mamy trapez w którym podstawa ma 232.36 mm a górna równoległa ma 100.48mm,
Teraz potrzebujemy boku trapezu:
Górę odejmujemy od dołu czyli 232.36-100.48=131.88
I dzielimy przez dwa: 131.88/2= 65.94<-- to jest podstawa trójkąta prostokątnego, jego wysokość to 250mm według rysunku, brakuje nam przeciw prostokątnej, wzór to a²+b²=c² czyli 62500+4348,1= 66848.1 teraz przez pierwiastek c= √ 66848.1= 258.55 mm czyli blacha w kształcie trapezu na pierwszy stożek od lewej bedzie miała wymiar: 232.36 mm podstawy, 258.55 mm boku i 100.48 mm gornej równoległej podstawy. Tego boku nie trzeba liczyć jak mamy wysokość trapezu, tu 250 mm.
~~~~~~~~~~~~~~
Komar 2352W- niedzielne wozidło. , Romet ATV 250
Simson sr50
Simson s50B w częściach na razie,
Romet pony 301
Romet kadet 780
Romet ogar 205
Romet 50t1
Tyler uni-sport (Romet lider)
|
|
08-01-2022 03:27:52 |
|
1 osoba postawiła piwo arturwietnamczyk za ten post:1 osoba postawiła piwo arturwietnamczyk za ten post.
Norweski Zomowiec (01-08-2022)
|
Norweski Zomowiec
Mechanik
Liczba postów: 1,792
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
|
RE: Instalacja dyfuzora do KOMARA
Zrobiłem w tym programie, co w sumie było nawet łatwe - ale czy dobrze? radziłem się według tego poradnika z YT
tutaj na pdf kalki
Cytat:https://www.szybkiplik.pl/DqF5wYMKVY
Znalazłem obudowę kwasówki ze starej pompy wodnej Fi wewnętrzne 870mm i grubość 1mm. Myślę, aby go wykorzystać do dyfuzora wewnętrzych części. Tylko odciąć paseczek, ścisnąć na imadle i zaspawać
i mam pytanie co do części wydechu w schemacie Sałka. Napisał, że rurka wydechowa ma mieć fi18mm - Czy to fi wewnętrze czy zewnętrze? W simson wiem, że ta rurka na końcu części tłumika ma fi wewnętrze 16mm. Znalazłem rurkę stalową Fi wewnętrze 18, zewnętrzne 22, grubość 22.
https://iv.pl/image/GIaVRVD
https://iv.pl/image/GIaVOOY
https://iv.pl/image/GIaVnre
Myślę, aby ją zastosować i "zaadaptować do schematu" - jak napisał, że walec na końcu ma fi 18, to zmienić na 22/21, aby pasowało "na wcisk i dorobić tłumik czy wykorzystać końcówkę z tłumika simsona
|
|
08-01-2022 14:44:20 |
|
|
Norweski Zomowiec
Mechanik
Liczba postów: 1,792
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
|
RE: Instalacja dyfuzora do KOMARA
(08-01-2022 02:45:18)Norweski Zomowiec napisał(a):
A przypadkiem Sałkowi nie pomyliło strona wylotu spalin?
Tam, gdzie narysowana strzałka i napis fi rury wydechowej ma iść rura z silnika z spalinami, jak rozumiem.
Ale jak na googlach patrzę czy na filmach, to każdy dyfuzor gdzie ma rurę wydechową i ujście spalin, ma dłuższy stożek, niż stożek z drugiej strony
jak na tym gifie
Czy to jakaś gafa w magazynie MOTUR, czy tak ma być?
|
|
08-01-2022 19:13:06 |
|
|
Norweski Zomowiec
Mechanik
Liczba postów: 1,792
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
|
RE: Instalacja dyfuzora do KOMARA
No trudno. Robię dyfuzor według zaleceń Sałki
Jak przeszukuje Internet, to nikt nie zrobił i nie napisał czy warto, czy nie
i tak pewnie coś zrobię zle, ale trudno - przynajmniej zrobię
Zrobiłem na sucho już dwie tuby, które mają dostrajać wydech na wcisk
Już na pewno wiem, że mniejsza tuba będzie miała około Fi 71mm, niż dłuższa.. nie wiem jak inaczej to rozwiązać, aby można było dostrajać i było to szczelne (tak, próbowałem zrobić mini stożek - nie udało się)
Coś czuje, że tez blachy mi nie wystarczy - na pewno na ten długi stożek 32cm
W poniedziałek wydrukuje kalkę i będzie wiedział dokładnie. W pracy wiem, ze są stare rury kominowe.. moze kierownik mi pozwoli jedną wziąć do projektu
A co do tłumika na końcu mam już dawcę
|
|
09-01-2022 01:35:48 |
|
|
Norweski Zomowiec
Mechanik
Liczba postów: 1,792
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
|
RE: Instalacja dyfuzora do KOMARA
Jak ktoś chcę, to wpisałem parametry silnika S38 do programu i wydłubało mi takie
Cytat:https://iv.pl/images/49ec5126d7f10df232d...eb421c.jpg
Czy dobre? nie wiem, ale zachowuje podobne parametry dyfuzora od T. Sałka
Jeżeli dyf. Sałka zda egzamin, to pewnie też go wyspałam z blachy i sprawdzę
|
|
09-01-2022 19:56:26 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 7 gości
|
|