| 
	
	 
		
	 
	
	
	
		
			| 
				
				 
					Romet Chart 210 by Krycho
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
		
		
	
		
		girondins 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 10 
Imię: Krzysztof 
Skąd: Świerklany 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Romet Chart 210 by Krycho 
			 
			
				No i jak to w nieogrzewanym garażu w zimie na razie mało się dzieje. Prace wstrzymała też choroba. Na dzień dzisiejszy udało mi się rozebrać prawie całego Charta w drobny mak. Dokupiło się też trochę części. Mam już prawie wszystko więc nie muszę już praktycznie nic kupować, chyba że znajdę coś w lepszym stanie niż ja mam.  
Ostatnie większe zakupy to komplet błotników, chyba nowy gaźnik MC14 i kierunkowskazy w ładnym stanie ale bez rurek - ślusarz już mi je dorabia z nierdzewki.
 
Wczoraj się męczyłem z demontażem wahacza. Trochę puściło ale nie do końca. Zalałem to WD 40 i dzisiaj będzie drugie podejście jak mi się zachce coś robić w tym zimnym garażu.
 
Następny krok to oddanie do piaskowania i malowania ramy oraz części do chromowania.
 
Aaa właśnie, nie przyglądałem się jeszcze amortyzatorom tylko je zdemontowałem z ramy. Da się wyjąć sprężyny żeby je pochromować, bo gdzieś czytałem że amorki do Charta są nierozbieralne?
 
Zdjęcie wykonane jak jeszcze w garażu szło coś porobić.
  
			 
			
			
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-01-2022 10:41:49 przez girondins.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 13-01-2022 10:39:55 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		wazniak96 
 
 
		
			Smerf Mechanizator 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 671 
Imię: Dawid 
Skąd: Lębork 
Pojazd: Romet Ogar 205 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Romet Chart 210 by Krycho 
			 
			
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 13-01-2022 22:48:13 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		girondins 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 10 
Imię: Krzysztof 
Skąd: Świerklany 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Romet Chart 210 by Krycho 
			 
			
				Cześć. Prace powoli idą do przodu. 
Ostatnio udało mi się kupić drugiego charta z papierami    Chart w stanie średnim, dużo braków ale rama jest bardzo dobra, no może małe drobne poprawki były do zrobienia ale już ogarnięte. Teraz rama idzie do piaskowania i malowania. Zdążyłem go już nawet zarejestrować na siebie bo miał przegląd nawet zrobiony (nie wiem jakim cudem w takim stanie przeszedł przegląd heh). Był tam tez silnik w dobrym stanie, nawet się zastanawiałem czy go sobie jako drugi nie zostawić ale potrzebowałem kasę na dalsze prace i sprzedałem.
 
Za kilka dni zawożę też części do chromowania, potem się biorę za samodzielne czyszczenie i regenerację tego co będę umiał zrobić i wreszcie będzie można zacząć powoli go składać.
 
Tu jest ten kupiony chart dla ramy:
  
Mam pytanie, jest tam też oryginalna stacyjka ale niestety bez kluczyka. Czy taka stacyjka może się na coś przydać?
			  
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 07-02-2022 15:40:01 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		girondins 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 10 
Imię: Krzysztof 
Skąd: Świerklany 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Romet Chart 210 by Krycho 
			 
			
				Rama odebrana, ale była przygoda   
Zawiozłem ramę do wypiaskowania i malowania. Udało mi się znaleźć lakiernika w okolicy obok, nie było daleko. Przyjechałem to było już ciemno. Daję mu ramę i stopkę i się mnie pyta czy to wszystko? Mówię, że tak, bo podnóżka nie mam za ładnego, muszę albo z nim popracować albo kupić jakiś inny a on do mnie - a jaki to motorek? Chart! Poszliśmy do jakiś blaszanych garażów bez światła. Poświecił trochę telefonem i patrzę, że tam są 4 garaże wypełnione częściami, silnikami i wszystkim do starych motorowerów    W tym mroku od razu zauważyłem 1 kierunkowskaz i dwa amortyzatory do Charta. Kierunek jak nowy, amortyzatory brudne ale ok. Biore a przy odbiorze ramy się dogadamy co do ceny - powiedziałem.
 
Tak więc jak przyjechałem odebrać ramę, zastanawiałem się ile mnie to wszystko będzie kosztować? Cenę ramy znałem ale części nie. Wyszło tak: rama piaskowanie i malowanie - 140zł, kierunek - 20 zł, dwa amortyzatory 40 zł. Ja zadowolony, on też, bo mu to leżało i przeszkadzało. 
Potem go trochę podpytałem co zrobi z tymi częściami wszystkimi, powiedział, że będzie sprzedawał kiedyś, bo na razie nie ma czasu. Zajął się piaskowaniem i malowaniem.  
A i jeszcze jak przyjechałem pierwszy raz, to wziął mnie do piwnicy do domu, bo chciał na przykładzie pokazać jak wychodzi malowanie ramy. Zanim doszliśmy do tego miejsca przeciskaliśmy się pomiędzy Kadetem i starymi rowerami rometa a na końcu stała WSK na żółtych tablicach, WFM i chyba SHL - było to poprzykrywane szmatami i zakurzone ale odnowione jak nowe. 
Tak więc rozpisałem się dlatego, żeby się pochwalić co widziałem i jakie skarby jeszcze ludzie mają w garażach i piwnicach. Wy może już takie coś widzieliście ale ja jeszcze nie miałem okazji i czułem się tam jak w raju    Niestety do Charta więcej części nie znalazłem, musiałbym tam przyjechać w jakiś roboczych ciuchach i grzebać, przestawiać, szukać. Nie mam aż takiej potrzeby bo praktycznie wszystkie części już mam (tylko podnóżek kierowcy jakby był jakiś lepszy, bo mam lekko pospawany w jednym miejscu).
 
A tak wygląda moja rama, kiedyś wstawię lepsze zdjęcia. To zrobiłem na szybko w garażu przy sztucznym świetle bo się spieszyłem. Trochę już się zakurzyła bo czekała w garażu gdzie przesypywał piasek ale jak przetarłem to aż się świeci   
 
			 
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 09-02-2022 16:01:29 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |