Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Kadet- remont silnika
|
Autor |
Wiadomość |
biskvp
Nowy

Liczba postów: 25
Imię: Paweł
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Romet Ogar 205
|
Kadet- remont silnika
Witam.
Robiąc porządki w szopie po dziadkach, znalazłem silnik 023 który kiedyś był zamontowany w Kadecie. Silnik troszkę dostał w tyłek przez korozje, ponieważ dziadek 10 lat temu chciał wymienić w nim cylinder i tłok, a finalnie skończyło się na ściągnięciu tych dwóch elementów i zostawieniu. Lata zrobiły swoje i cały wał, korbowód oraz łożyska stanęły na amen. Postanowiłem wyremontować go i zostawić jako zapas do ogara 205, zacząłem od rozebrania, wyczyszczenia i zamówienie potrzebnych części. Rzeczy które dokupiłem to nowy wał, uszczelniacze, szprzęgło , łożyska oraz tłok ak20 40mm z cylindrem od Almota, a na sam koniec zapłon cdi od TurboZabytków. Silnik poskładałem bez większych problemów, zalałem lux 10 i przyszedł czas na montaż w ramę i odpalenie. Silniczek odpalił od pierwszego i pochodził sobie przez 30 min na luzie lecz to co zauważyłem od razu to dość głośna praca silnika, słychać takie metaliczne dzwonienie. Czas na jazdę, wsiadam i wciskam sprzęgło a ono zaczyna szumieć po puszczeniu klamki szum cichnie. Kolejna sprawa to wciskam sprzęgło, wrzucam bieg i czuć szarpnięcie a następnie pomimo wciśniętej klamki silnik ciągnie. Jeszcze raz wyregulowałem linkę i dalej to samo, kolejna regulacja poskutkowała ślizganiem się już kopniaka przy odpalaniu. Zmieniłem olej na hipol aby wyeliminować, czy może to być wina oleju lecz efekt był ten sam. Rozebrałem prawą stronę silnika i zastosowałem większą podkładkę pod kosz sprzęgłowy, nic nie zwróciło mojej uwagi aby miało ocierać o obudowę i powodować hałas. Obudowę założyłem i kolejna odpalanie, silnik trochę ucichł lecz szum sprzęgła nadal był. Silni chwile popracował i zaczął wydawać przez chwile bardzo niepokojący dźwięk jak na filmie https://drive.google.com/file/d/12VU6vBr...sp=sharing Zaczynam jechać i tu jest wszystko prawidłowo, silnik bardzo ładnie jedzie na obu biegach. Nie wiem czy jest to kwestia dotarcia czy cos innego jest powodem, silnik ładnie wkręca się na obroty lecz po maksymalnym daniu gazu wydaje mi się, że obroty są troszkę za niskie ( jakbyś w samochodzie dał pedał w podłogę a on by szedł tylko do
tyś obrotów). I teraz moje dwa pytanka, co może powodować ten szum sprzęgła i czemu ciągnie oraz co jest powodem tych obrotów. Dodam jeszcze film jak pracuje sam silnik, przytkałem trochę wydech aby lepiej było słychać sam silnik.
https://www.youtube.com/watch?v=3eJek36ju6U
Pozdrawiam,
Paweł
Mój garaż:
Romet Ogar 205 90'
Romet Pony M2 82'
Romet Kadet 88'
|
|
21-08-2021 12:42:04 |
|
|
Fari
Nowy

Liczba postów: 14
Imię: Dawid
Skąd: Białystok
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Kadet- remont silnika
Pamiętasz w jaki sposób założyłeś pierścionek na zabieraku sprzęgła? Powinien tak jakby dopychać tarcze do środka. Gdy kiedyś zamontowałem go odwrotnie, to sprzęgło słabo działało i też miałem problemy z regulacją. Sprawdź czy tłoczek od wyciskania sprzęgła nie jest już wyduszony od kulki i nie ma luzów
Ten dźwięk to przypadkiem nie hałasujące pierścionki? Fazowałeś okna? Może to być też kwestia zapłonu albo metalowej podkładki pod głowicę
Jakbyś znowu otwierał prawą stronę, zastanów się nad uszczelkami klingierytowymi (takie czarne). Wystarczy posmarować smarem/olejem i ładnie trzyma, nie przepuszcza oleju, odchodzi potem w 1 kawałku więc nie trzeba walczyć z silikonem i często ponownie założona nadal trzyma
Co do obrotów - czy im dłużej jedziesz, to one bardziej spadają, czy po prostu są niższe niż zakładałeś? Jeśli to 1, to może być przegrzewający się silnik. Jak drugie, obstawiam albo zapłon, albo gaźnik
@seler1500
Kolega ma półpełny chyba chiński wał. Pod "wał'em" jest hiperłącze do aukcji
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-08-2021 00:47:38 przez Fari.)
|
|
23-08-2021 00:43:55 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|