Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Gaźnik Jikov
|
Autor |
Wiadomość |
Bob_Harley
Praktykant

Liczba postów: 494
Imię: Bob
Skąd: Świętokrzyskie
Pojazd: Romet Ogar 200
|
Gaźnik Jikov
Witajcie Szanowni Romeciarze! Powiedzcie mi czy zużycie gaźnika w ten sposób, że ta, nazwijmy ją - tuleja, w której chodzi przepustnica góra-dół, jest na tyle zjechana że przepustnica ma spory luz i przy lekkim odkreceniu manetki slychać jak dzwoni o scianki tej tulei. Mozliwe ze to przepustnica sie wytarła choć wątpie bo wymieniłem na nową i po niedługim czasie znów to samo - stukanie przepustnicy w gaźniku. Dodatkowo śruba regulacji obrotów jałowych jest wkręcona na maxa bo inaczej silnik po prostu gaśnie. O ile na na jednym z silnikow, bo mam obecnie 2, jest w porzadku bo odpala ladnie i trzyma wolne obroty zawsze, tak na 2gim obroty te są za niskie i jak sie tylko odrobine zagrzeje to zawsze gaśnie, a regulacja sie juz skończyła i nie ma jak zwiekszyc jałowych. Czy mam zmienić ten gaźnik? Mam tylko drugi współczesny zamiennik jikova, w ktorym wystarczy wkrecic śrubke odrobine i juz obroty są wyzsze, aczkolwiek wydaje mi sie ze na oryginalnym jikovie jeździ sie lepiej.
|
|
16-08-2021 12:40:18 |
|
|
tomangelo
Uczeń

Liczba postów: 190
Imię: tomangelo
Skąd: Polska
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Gaźnik Jikov
Znalazłem w internecie takie wytłumaczenie (Nikt nie będzie bić za link do konkurencyjnego forum?):
http://motokirc.pl/problemy-tech-f29/pow...97-15.html napisał(a):Ile razy mam powtarzać, że gaźnik Jikov to nie gaźnik tylko mieszacz benzyny z powietrzem Ta mała dziurka na końcu gaźnika to przelew (zaraz przy łączeniu z króćcem, u dołu) Chodzi o to, że benzyna, która nie dotarła do cylindra skrapla się w tym miejscu na okapnik gaźnika. Jeśli jeździsz szybko cała podana przez dyszę benzyna trafia do cylindra. Wystarczy, że zwolnisz, zamkniesz gaz, to co zostało podane przez gardziel trafia na przelew. Dlatego też silnik się zalewa w przypadku zatkania tego otworu Właściwa jest też uwaga, że przy zamknięciu tego otworu moto ma jakby więcej mocy. Bardzo właściwa - ten otwór dodaje też tak zwane ślepe powietrze. Przy max obrotach zasysane jest tam powietrze z tym, że gaźnik jest dopasowany do pojemności cylindra i mocy silnika obliczeniami inżynierskimi.
To jest też rozwiązanie osób, które skarżą się na zbyt duże spalanie.
Nic tu nie da regulacja TE TYPY TAK MAJĄ Wystarczy porównać gaźnik z lat 90-tych czy nawet dzisiejszą chińską produkcje Niebo a ziemia Myślę, że to wypowiedziałem dość jasno
Przecież ten gaźnik nie ma nawet ssania
|
|
16-08-2021 16:11:33 |
|
|
Spaceman164
Jawasaki 223

Liczba postów: 632
Imię: Spaceman164
Skąd: Okolice Tarnowa
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Gaźnik Jikov
Jikova da sie wyregulować idealnie (no może prawie), mi się udało i nic przy nim nie robię od jakiegoś miesiąca bo wtedy ostatni raz regulowałem poziom paliwa, a jeżdżę na prawdę sporo, ale najlepiej żeby wszystko było oryginalne bo np. pływak chiński jest trochę za wysoki i za ciężki i można się domyślić co będzie, tak samo nie powinno być uszczelki wg. mnie pod deklem od komory pływakowej bo wtedy nie idzie wyregulować poziom paliwa, ustawisz poziom, uszczelka się spłaszczy i już cała regulacja w pi... może i cieknie z pod dekla, ale coś za coś. Trzeba też pamiętać, że nawet prawie niewidoczny ruch blaszką daje efekty, ja ustawiłem na równo z kołnierzem pływaka i świeca jest idealna. Wiadomo gaźnik nie idealny jak to mówią "mieszacz benzyny z powietrzem" może i prawda, ale jakoś tam działa heh. No plus taki, że nie trzeba go rozbierać żeby wyregulować, można to zrobić w każdej chwili.
Motoren:
-Ogarrr 200 '88
-Cezet 350 472.5 '82
YT-Motorower Ogar Jaskrawo-Niebieski
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-08-2021 20:37:56 przez Spaceman164.)
|
|
16-08-2021 20:32:29 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|