Moje boje, Ogar 200 - dla wytrwałych
|
Autor |
Wiadomość |
dimmus
Nowy
Liczba postów: 16
Imię: Piotrek
Skąd: Opole
Pojazd: Romet Ogar 200
|
Moje boje, Ogar 200 - dla wytrwałych
Kilka tygodni temu stałem się posiadaczem wykopanego z czeluści głębokiej stodoły Ogara 200. Stan średni, a że cena była dobra i papiery, to dużo się nie zastanawiałem.
.
Silnik ciekł z każdej strony, jak się potem okazało, był już grzebany i poskładany na silikonie budowlanym.
Jeden z karterów miał pekniętą przesłonę między zębatką napędową i magneto, ale brakowało wylamanej części.
Miałem też drugi karter z pekniętą tą ścianę, toteż biorąc pod uwagę że kartery są fabrycznie centrowane do siebie, wyłamałem pęknięty element i dopasowałem do pierwotnego kartera.
W najbliższym czasie zabieram się za składanie silnika.
Nadwozie w dalszej części, bo też jest co robić.
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
|
|
31-07-2021 12:56:34 |
|
|
Debesta
Człowiek Sztos
Liczba postów: 1,477
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
|
RE: Moje boje, Ogar 200 - dla wytrwałych
Ja bym jej nie remontował, jeśli lakier jeszcze jest oryginalny (trudno ocenić po tym zdjęciu). Delikatnie bym ja umył, skompletował, usprawnił by działała, ewentualnie wyremontował silnik i zakonserwował. Przecież na co dzień tym jeździł nie będziesz, a oryginal, nawet zapyziały to w razie czego dużo więcej będzie warty.
"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
|
|
31-07-2021 21:08:05 |
|
1 osoba postawiła piwo Debesta za ten post:1 osoba postawiła piwo Debesta za ten post.
Dawid22 (02-01-2022)
|
dimmus
Nowy
Liczba postów: 16
Imię: Piotrek
Skąd: Opole
Pojazd: Romet Ogar 200
|
Moje boje, Ogar 200 - dla wytrwałych
Jest mały progres. Miałem kilka chwil wolnych i część puzzli
Mam prawie silnik.
Cylinder nie wygląda źle, mam jeszcze 2 z zestawu z mopikiem, przeczyszczę, pomierzę i zdecyduję który będzie montowany.
CDN...
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-08-2021 19:55:16 przez dimmus.)
|
|
03-08-2021 19:54:21 |
|
|
dimmus
Nowy
Liczba postów: 16
Imię: Piotrek
Skąd: Opole
Pojazd: Romet Ogar 200
|
Moje boje, Ogar 200 - dla wytrwałych
Chciałem edytować poprzedniego posta, ale już się nie da.
Wyczysciłem tłok, chyba już nie jest oryginalny i na 2-gi szlif,
pościągałem pierścienie i pomierzyłem luz zamka, wychodzi 0,2mm na każdym, wygląda na to że poprzednik robił remont i długo potem nie jeździł.
Głowica wygląda na oryginalną
Jest opcja sprawdzić czy cylinder też jest oryginalny? Garb jest, ale nie wiem czy to świadczy o oryginalności cylindra.
Wewnątrz cylinder nie wygląda najgorzej, ale jest widoczne odbicie tłoka jak stał nie ruszany. Przehonuję delikatnie gładź, wyczyszczę cylinder, głowicę i składam do końca.
Kartery składałem na uszczelki i taki specyfik, powinno dobrze trzymać
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-08-2021 20:28:16 przez dimmus.)
|
|
04-08-2021 20:26:29 |
|
|
dimmus
Nowy
Liczba postów: 16
Imię: Piotrek
Skąd: Opole
Pojazd: Romet Ogar 200
|
Moje boje, Ogar 200 - dla wytrwałych
Kolejny mały krok.
Nigdzie nie mogłem pożyczyć honownicy o odpowiednim rozstawie, więc kupiłem, przyda się na pewno jeszcze nie raz
Cylinder jest oryginalny, jest literka B wybita i kanały są skośne.
Cylinder przed chonowaniem wyglądał tak
Po honowaniu
Nie jest idealnie, ale nie chciałem przesadzić żeby nie kombinować z nowym tłokiem i pierscieniami. Poskładałbym już do końca, ale nie mam segerów do zabezpieczenia tłoka, a na sprężynkach nie chcę montować.
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
|
|
08-08-2021 14:38:27 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|