Moje pytania dotyczące Ogara 200
|
Autor |
Wiadomość |
Norweski Zomowiec
Mechanik
Liczba postów: 1,794
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
|
RE: Moje pytania dotyczące Ogara 200
(20-05-2021 10:03:36)wazniak96 napisał(a): (20-05-2021 08:23:09)Norweski Zomowiec napisał(a): Częste rozruchy zimnego silnika i krótkie trasy mogą skrócić jego żywotność 2/3-krotnie
Możesz uzasadnić? W sumie sam jestem ciekaw.
Tak samo jak z samochodem.
Dlaczego mechanicy apelują żeby zostawić na 30 sek uruchomiony Silnik i w ogóle nie gazować na full obroty silnika?
Silnik spalinowy zawsze pracuje dobrze w określonych temperaturach, a więc także temperatura oleju tez wpływa na lepsze smarowanie. Uruchomienie za każdym silnika prowadzi do krótkiego ale zawsze "pracuje na sucho" więc i szybsze zużycie części np. w wsk półksiężyca startera itp.
Jak to mądra książka powiedziała "Silnik motocykla eksploatowanego wyłącznie latem na dłuższych trasach przy prędkościach podróżnych zbliżonych do 3/4 prędkości maksymalnej będzie miał o wiele dłuższą żywotność niż silnik motocykla eksploatowanego od wczesnej wiosny do późnej jesieni na krótkich trasach"
Jak 1km masz do szkoły to lepiej rowerem podjechać
|
|
20-05-2021 13:23:55 |
|
|
wazniak96
Smerf Mechanizator
Liczba postów: 644
Imię: Dawid
Skąd: Lębork
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Moje pytania dotyczące Ogara 200
Kolego Zbysiu. Każdy jeździ tym co lubi. Niektórzy uważają golfy 3 za ich perełki i to też jest oki. Także nie podoba mi się podejście, że jeżeli mamy zwykłego ogara jakich wypuszczono setki tysięcy to można od razu katować dopóki się nie rozwali i wtedy oddać do kasacji. Pamiętajmy też, że jest to jakiś relikt PRL, a obecnie w polszy nie buduje się już niestety motorowerów i motocykli na skalę produkcyjną.
Co do korzystania to się akurat zgadzam. Lać paliwo i jeździć ale nie zaszkodzi dopilnować kilku aspektów abyśmy mogli cieszyć się nią przez dłuższy czas, a nie ciągle tylko naprawiać.
Wracając do tematu krótkich dystansów. Nadal uważam, że szkodzi to bardziej silnikom 4T gdzie olej silnikowy smaruje także zawory oraz tłok. W takich silnikach układ olejowy jest znacznie bardziej skomplikowany, zawiera kanały olejowe o małej średnicy, wymagana jest pompka olejowa etc.
Zgodzę się z tym, że częste odpalanie może skutkować szybszym zużywaniem się zębatki startera gdyż jest ona po prostu częściej używana, jednak nie wydaje mi się tutaj żeby gęstość oleju (ciepły/zimny) tutaj miała jakiekolwiek znaczenie.. Jedyne co to, że silnik na zimno często po prostu ciężej odpala i trzeba mocniej czy więcej razy kopnąć. Czyli reasumując ten fakt nie ma znaczenia czy jadąc do szkoły Spaceman zrobi 1km czy 5km bo tak czy tak zużycie zębatki będzie takie samo.
|
|
20-05-2021 14:31:49 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 5 gości
|
|