Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Luzy na zawieszeniu, na wahaczu i w kołach
|
Autor |
Wiadomość |
romek
019 rzondzi
Liczba postów: 2,211
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Luzy na zawieszeniu, na wahaczu i w kołach
1. Są na allegro zestawy od Moto-sell z łożyskami noname(kupiłem ale nie jeździłem jeszcze na nich) lub tu na forum kolega joozek takie sprzedaje, u niego na pewno lepsza jakość, ważne aby w zestawie były tulejki, montaż nie jest zbyt trudny, rozkręcasz wianki, wyjmujesz os, wybijasz miseczki i wszystko wbijasz
2.Tak, są spoko.
3. Hmmm chodzi ci o te tulejki w lagach ze są wybite czy luz na główce ramy?
4. Nie ma zestawów naprawczych, robota dla kogoś kto umie ciąć i spawać, a najlepiej toczyć, zależy co dokładnie jest wybite.
5. Cieknące paliwo może oznaczać problem z pływakiem (może po prostu się zaciął) no chyba że za mocno przelałeś kopcenie to kwestia tylko mieszanki, nie wiem co to znaczy dwutaktowanie ale może pierścionki dzwonią? Głośne wrzucanie biegu też nie wiem co masz na myśli
|
|
06-04-2021 15:42:55 |
|
|
danielrazny
Nowy
Liczba postów: 45
Imię: Daniel
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Luzy na zawieszeniu, na wahaczu i w kołach
(06-04-2021 15:42:55)romek napisał(a): 1. Są na allegro zestawy od Moto-sell z łożyskami noname(kupiłem ale nie jeździłem jeszcze na nich) lub tu na forum kolega joozek takie sprzedaje, u niego na pewno lepsza jakość, ważne aby w zestawie były tulejki, montaż nie jest zbyt trudny, rozkręcasz wianki, wyjmujesz os, wybijasz miseczki i wszystko wbijasz
2.Tak, są spoko.
3. Hmmm chodzi ci o te tulejki w lagach ze są wybite czy luz na główce ramy?
4. Nie ma zestawów naprawczych, robota dla kogoś kto umie ciąć i spawać, a najlepiej toczyć, zależy co dokładnie jest wybite.
5. Cieknące paliwo może oznaczać problem z pływakiem (może po prostu się zaciął) no chyba że za mocno przelałeś kopcenie to kwestia tylko mieszanki, nie wiem co to znaczy dwutaktowanie ale może pierścionki dzwonią? Głośne wrzucanie biegu też nie wiem co masz na myśli
1-2 dzięki zatem porozbieram i zamówię sobie na spokojnie i kolegę joozka namierzę
3.faktycznie jest wyczuwalny i luz w lagach i trochę na główce ramy, ale spróbuje jeszcze coś skorygować i dokręcić, moze to coś pomoże.
4. rozbiorę stopkę centralna i sie oceni, ale odkąd mam ta motorynke to pamiętam że był taki luz, a za dziecka chyba za dużo na niej przesiadywałem.
5. własnie z gaźnikiem nigdy nie było prblemu, wogóle nie pamiętam żeby ktoś go kiedykolwiek regulował. zawsze chodziła igła. odkręcę i sprawdze pływak. to się stało w trakcie jazdy ( nie pompowania ) i paliwo cieknie tak jakby była właśnie wciśnięta ta pomka.
Dwutaktowanie to dla mnie takie prrrrrrrr, że dopiero jak się doda gazu albo jedzie pod górkę to przestaje ale to może faktycznie od nadmiaru oleju albo paliwo do zmiany.
Jeśli chodzi o głośne wrzucanie dwójki to jest taki dość mocny hałas, zgrzyt, takie hryyt ( nie stukniecie ) ale to będę obserwował bo wymieniłem olej w skrzyni i może coś się zmieni. generalnie to wydaję mi się że ta skrzynia zawsze tak chodziła ale teraz po tej przerwie wyłapuję taki hałasy.
|
|
06-04-2021 15:58:47 |
|
|
Norweski Zomowiec
Mechanik
Liczba postów: 1,794
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
|
RE: Luzy na zawieszeniu, na wahaczu i w kołach
2. Ja kupiłem na gmoto "zestaw naprawczy", ale z tymi plastikowymi tulejami poszedłem do tokarza, aby mi wytoczył z teflonu oraz przy okazji lepszą ośkę, bo ta w zestawie ma zbyt duży luz
3. Na pewno to będzie praca dla tokarza lub tutaj na forum dla @joozka - Samemu tego nie zrobisz
4. Luz albo na stopce centralnej lub w ramie. Jak w stopce otwory tybite, to wystarczy rozszerzyć otwór i wspawać tuleje np. sworzeń tłoka - a jak w ramie, to podobnie, tylko załatwić dłuższą tuleje i mocniejszą
zgrzytu czy podobnego odgłosu ma nie być przy zmianie biegu!
ewentualnie może także zgrzytać, gdy masz zbyt małą prędkość, a zmieniasz na 2
napnij sprzęgło, łańcuch oraz sprawdź stan tarcz sprzęgłowych
|
|
06-04-2021 17:35:08 |
|
|
Debesta
Człowiek Sztos
Liczba postów: 1,479
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
|
RE: Luzy na zawieszeniu, na wahaczu i w kołach
Może uszkodziłeś pływak. Często ludzie nie wiedząc czemu trzepią tymi pompkami, zamiast nacisnąć i przytrzymać do przelania. Jesli chodzi o jakiekolwiek tulejki to bez tokarza sie nie obejdzie, jesli faktycznie chcesz uzyskać efekt bez luzu. Zalej koniecznie olej lux 10, lub hipola, 10w40 jest za zadki i wpadnie na nim głośno dwójka die włącza. A co do stopek, to jesli sie drynka nie przewraca, to nie ma po co ich regenerować. Napuść na sworzeń smaru w szpreju, zeby troche wolniej die wycieraly.
"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
|
|
06-04-2021 19:39:17 |
|
|
danielrazny
Nowy
Liczba postów: 45
Imię: Daniel
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Luzy na zawieszeniu, na wahaczu i w kołach
(07-04-2021 08:24:29)Norweski Zomowiec napisał(a): Nowe pływaki są zbyt ciężkie i się topią w benzynie, a nie unoszą...
chyba ze plastikowy, ale lepiej zacynować stary
no właśnie mam teraz zagwostkę, wszedłem na A.... i chcialem klepnąc ten pływak ale wszędzie opinie bardzo słabe, generalnie piszą wszyscy że te z GM jakieś dziurawe przychodzą, pokrzywione, na temat plastikowych też mało pozytywnych opinii, może ktoś ma jakiegoś sprawdzonego dostawcę ?
zacynować to na razie nie mam jak bo brak sprzętu odpowiedniego, ale tak jak napisałem tam w środku coś chlupie więc nie wiem czy to jakoś trzeba było rozwiercić, wylać i zacynować ?
|
|
07-04-2021 09:36:32 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|