Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Dwuseta, czyli w końcu mam Ogara 200.
Autor Wiadomość
Blizzard Offline
Nowy
*


Liczba postów: 5
Imię: Łukasz
Skąd: Koronowo
Pojazd: Inny
Post: #91
RE: Dwuseta, czyli w końcu mam Ogara 200.
Uszczelki polecam czarne/ciemne jak najdroższe, a nie te papierowe dziadostwo, które można rozpoznać po tym, że to biały i cienki papier, który można łatwo rozerwać. Znalazłem jakieś na w sklepie internetowym:

https://www.jackmotors.pl/oldtimer/uszcz...aign-id=19

Przy składaniu jeśli chodzi o uszczelnienie silnika, to trzeba uważać na oring przy mechanizmie zmiany biegów, który wychodzi z silnika. Tam jest nawet takie wgłębienie na niego. Jeśli dobrze się tego nie uszczelni, to po dłuższej jeździe będzie leciał olej z góry silnika, także dałbym tam oring i może ciut sylikonu czarnego, żeby kolorystycznie pasował do oringu. Oring oczywiście najlepiej kupić nowy odporny na olej.
22-07-2020 00:24:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
maras52 Niedostępny
Po co kupować jak można zrobić ?
*


Liczba postów: 41
Imię: Marek
Skąd: Śląsk <> SRC
Pojazd: Inny
Post: #92
RE: Dwuseta, czyli w końcu mam Ogara 200.
Cytat:może ciut sylikonu czarnego

Jakie czarny panie toż to szatański kolor (AVE) tylko czerwony bo każdy przedszkolak wie czerwone szybsze :F

A na poważnie jak kolega wyżej żaden tekturki za "7zł", z tekturki to se można złożyć trumienkę dla martwych (czyt. zamordowanych packą) much.

Zdravim =MRS=
Maras-Tech

BP
Elektronika cyfrowo-analogowa / Układy zapłonowe Analog/Digital CDI-TCI
22-07-2020 00:50:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #93
RE: Dwuseta, czyli w końcu mam Ogara 200.
Ja składałem 223 na uszczelce dociętej z teczki i po 7 latach dalej nie cieknie Smile Jak ma się dobre kartery to uszczelka może być i z tektury.

No i żadnego silikonu. Uszczelki to można składać na smar, żeby się ułożyły przy składaniu silnika. Silikon to ja dawałem tylko tam, gdzie kartery były delikatnie uszczerbione. Jedyne takie miejsce w moim silniku to standardowo fragment przy zębatce wału Big Grin

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
22-07-2020 20:36:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Mixol Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 231
Imię: Mixol
Skąd: okolice Mińsk Maz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #94
RE: Dwuseta, czyli w końcu mam Ogara 200.
Cześć
Ogar dzielnie daje radę, razem ze Starszakiem regularnie robimy rundki wokół domu, nawet raz udało mi się zrobić kółko z żoną i nie było problemu - fajnie to jedzie, coraz bardzie lubię to 223.Ogólnie sam Ogar też mi się spodobał, jest bardzo wygodny jak na motorower.Wysłałem wał do regeneracji, cylinder czeka też na wysyłkę do Lagoona.Muszę dać prawy karter do spawania ponieważ jest wyłamana ścianka pomiędzy zębatką zdawczą a iskrownikiem i będzie można składać.Może do końca listopada uda się mi to zrobić.Potem w planach opinia na unikat i rejestracja na białą tablicę, tak żeby na kolejny sezon można było legalnie jeździć na wycieczki po okolicy.
28-09-2020 11:13:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Mixol za ten post.
trzcinka Offline
Technik
*


Liczba postów: 509
Imię: Paweł
Skąd: Sulmierzyce
Pojazd: Romet Komar
Post: #95
RE: Dwuseta, czyli w końcu mam Ogara 200.
No i będzie luuuxxxx
29-09-2020 00:21:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Mixol Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 231
Imię: Mixol
Skąd: okolice Mińsk Maz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #96
RE: Dwuseta, czyli w końcu mam Ogara 200.
Cześć

Luuxxx to będzie jak znajdę czas na cokolwiek, o odblasku pamiętam ale covid krzyżuje trochę plany.

Coś tam się dzieje, mam już wał po regeneracji na korbie Duellsa, czopy po simeringami są wytarte więc majster dorobił mi tuleje pod większe simeringi.Karter już pospawany i oszlifowany.Nie wyszło do końca jak chciałem ale frezowanie spawu to masakra, straszne opornie szło.Mam kupione łożyska FAG C3, simeringi, uszczelki, śruby na imbus, i łańcuszek sprzęgłowy Favorit, oraz garść podkładek dystansowych - będą w końcu na zapas.Dorobiłem u tokarza tulejkę wałka zdawczego z fosforobrązu b101, stara miała już spory luz i wałek latał na głównym.Same kartery są dobre, gniazda ciasne, przyzwyczajony do Wuesek gdzie wszystko trzeba zwykle dawać na klej, a tu szok jednak jest to lepiej wykonane w 223 niż S01.Wczoraj wieczorem po kąpaniu dzieciaków powlekłem się trochę na siłę do garażu, miałem wstępnie złożyć na sucho silnik bez wału żeby sprawdzić dystansowanie skrzyni ale nie podoba mi się tulejka wałka pośredniego w prawym karterze.O ile w lewym jest średnio, to w prawym wałek ma luz pewnie ok 0.2mm.Ciężko sprawdzić ten luz w warunkach które mam, pewnie będzie to chodziło ale smak roboty ???Chyba skończy się na wysyłce karterów i dorobieniu nowych tulejek z osiowaniem.
Jakie macie doświadczenie z tym tematem, kiedyś w Wuesce nie takie były luzy i się dało jeździć ale nie chcę tego silnika składać na odwal.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-10-2020 08:21:10 przez Mixol.)
24-10-2020 08:11:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
trzcinka Offline
Technik
*


Liczba postów: 509
Imię: Paweł
Skąd: Sulmierzyce
Pojazd: Romet Komar
Post: #97
RE: Dwuseta, czyli w końcu mam Ogara 200.
Już nie trzeba mixol, dzięki za chęci, ale już znalazłem taki. Za niedługą będą u mnie dostępne te okrągłe
24-10-2020 13:07:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
łogór 200 Offline
Ostatni ch#j Polski
*


Liczba postów: 588
Imię: Tomek
Skąd: Małopolska
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #98
RE: Dwuseta, czyli w końcu mam Ogara 200.
(24-10-2020 08:11:59)Mixol napisał(a):  Cześć

Luuxxx to będzie jak znajdę czas na cokolwiek, o odblasku pamiętam ale covid krzyżuje trochę plany.

Coś tam się dzieje, mam już wał po regeneracji na korbie Duellsa, czopy po simeringami są wytarte więc majster dorobił mi tuleje pod większe simeringi.Karter już pospawany i oszlifowany.Nie wyszło do końca jak chciałem ale frezowanie spawu to masakra, straszne opornie szło.Mam kupione łożyska FAG C3, simeringi, uszczelki, śruby na imbus, i łańcuszek sprzęgłowy Favorit, oraz garść podkładek dystansowych - będą w końcu na zapas.Dorobiłem u tokarza tulejkę wałka zdawczego z fosforobrązu b101, stara miała już spory luz i wałek latał na głównym.Same kartery są dobre, gniazda ciasne, przyzwyczajony do Wuesek gdzie wszystko trzeba zwykle dawać na klej, a tu szok jednak jest to lepiej wykonane w 223 niż S01.Wczoraj wieczorem po kąpaniu dzieciaków powlekłem się trochę na siłę do garażu, miałem wstępnie złożyć na sucho silnik bez wału żeby sprawdzić dystansowanie skrzyni ale nie podoba mi się tulejka wałka pośredniego w prawym karterze.O ile w lewym jest średnio, to w prawym wałek ma luz pewnie ok 0.2mm.Ciężko sprawdzić ten luz w warunkach które mam, pewnie będzie to chodziło ale smak roboty ???Chyba skończy się na wysyłce karterów i dorobieniu nowych tulejek z osiowaniem.
Jakie macie doświadczenie z tym tematem, kiedyś w Wuesce nie takie były luzy i się dało jeździć ale nie chcę tego silnika składać na odwal.

Taik luz to nie luz będzie chodzić zobacz lepiej czy boki nie lata w karterach i wtedy zdystansuj podkładkami.Jak już robić to musiałbyś mieć dobrego fachowca do tulejek, mi wysyłkowo powiedzieli z wysyłka 150zł jak dla mnie to trochę za dużo.

K:A ja jestem durnym osłem, Tak?
J:Tak
J:Ostatnim ch... Polski To ci mogę zapowiedzieć.

„Każdy człowiek musi w jakiś sposób żyć, nie jak to się mówi byle jak”
26-10-2020 11:56:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Mixol Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 231
Imię: Mixol
Skąd: okolice Mińsk Maz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #99
RE: Dwuseta, czyli w końcu mam Ogara 200.
W S01 dopuszczalny luz to 0,08, przypuszczam że w 223 jest podobnie.0,2 to kosmos, nie przjedzie to u mnie, kartery już spakowane jutro wysyłam.Co do ceny, tak to wygląda - uważam że uczciwie.Jaki sens robić wał ,szlif, pakować kasę i zostawić te tulejki, luz będzie tylko większy.Wiem że będzie chodzić, teraz mam silnik który też chodzi tylko nie tak ja ja chcę.
Podkładki do dystansowania już kupione.
26-10-2020 16:32:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Mixol Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 231
Imię: Mixol
Skąd: okolice Mińsk Maz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #100
RE: Dwuseta, czyli w końcu mam Ogara 200.
Cześć
Jak wymienić o-ring na automacie biegów, rozbiera się go jakoś ?
08-11-2020 14:12:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Mixol Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 231
Imię: Mixol
Skąd: okolice Mińsk Maz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #101
RE: Dwuseta, czyli w końcu mam Ogara 200.
https://m.youtube.com/watch?v=dErT0iO-9KM&t=211s

Nie do końca na temat ale coś podobnego.
15-11-2020 19:16:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Mixol Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 231
Imię: Mixol
Skąd: okolice Mińsk Maz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #102
RE: Dwuseta, czyli w końcu mam Ogara 200.
A teraz o Ogarze.

https://youtu.be/OvCrE-a9vUA
22-11-2020 19:26:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Mixol Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 231
Imię: Mixol
Skąd: okolice Mińsk Maz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #103
RE: Dwuseta, czyli w końcu mam Ogara 200.
I trochę o silniku i dorabiani tulejek wałków skrzyni.
https://youtu.be/rDF-vbsOiRs
29-11-2020 14:35:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Mixol Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 231
Imię: Mixol
Skąd: okolice Mińsk Maz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #104
RE: Dwuseta, czyli w końcu mam Ogara 200.
Cześć w Nowym Roku, trochę późno ale wszelkiej pomyślności i spokoju w 2021.

Skończyłem remont silnika, dokładnie w Nowy Rok odpaliłem silnik, zapalił po 2,3 kopnięciach.Pracuje cicho, skrzynia biegów sprawdzona.Zrobiłem małą rundę pomimo pogody, miałem problem z obrotami, czasami potrafił gasnąć, przylać się albo pracować jak by łapał lewe powietrze.Wczoraj jeszcze raz czyściłem gaźnik i przy okazji wymieniłem zaworek w pokrywie komory pływakowej, wcześniej paliwo przewodem leciało strasznie wolno co nie dawało mi spokoju, pomimo drożnego kranika i czystego baku.Wymiana zaworka pomogła, paliwo leci normalnie, teraz czekam na ciepło i będzie można testować sprzęt.Przy okazji film.

https://www.youtube.com/watch?v=PSKx75yoqAs
12-01-2021 10:21:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Mixol Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 231
Imię: Mixol
Skąd: okolice Mińsk Maz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #105
RE: Dwuseta, czyli w końcu mam Ogara 200.
Panowie proszę o poradę, ogólnie silnik po remoncie, wszystko szczelne czyste itp.Był problem z obrotami, silnik pracował i w miarę rozgrzewania tracił wole obroty - objaw jak by zasysał lewe powietrze.Ciężko odpalał po złapaniu temperatury, wczoraj podmieniłem gaźnik nie pomogło.Zamieniłem króciec gaźnika - był odblokowany a teraz jest ten z mniejszą dziurą.I jest poprawa, chodzi lepiej, fakt że w miarę rozgrzania też trochę spadają obroty.
Miał ktoś taki przypadek ? króciec wygląda ok nie ma uszkodzeń czy pęknięć.
09-03-2021 12:43:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 74
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 455
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 242
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 375
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 91
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 346
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 491
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19221
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 90
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 243
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 79
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 153
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 272

Reklama