Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Składanie piasty Przód i tył ogar
|
Autor |
Wiadomość |
Norweski Zomowiec
Mechanik
Liczba postów: 1,792
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
|
RE: Składanie piasty Przód i tył ogar
Rozkręcałem niedawno koło od komara ale powinno być podobnie
i z pamięci
Od lewej strony
Nakrętka główna -> podkładka -> wahacz -> przeciwnakrętka (cienka) -> podkładka (cienka) -> pokrywa piasty -> podkładka (grubość taka, aby pokrywa piasty nie ocierała bębna po zakręceniu [w moim przypadki bardzo cienka) - stożek (taki, jaki idzie do wianków) -> łożysko
Tutaj zamiast tulei dystansującej piastę użyłem stożka, co wyżej napisałem.
Na allegro są gotowe także osie przystosowane do łożysk, bo oryginalne różnie to bywa. Przednie koło ma inną oś, niż tył
Na forum także są poradniki, jak tutaj
http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=42721
i bym się tym bazował
|
|
02-03-2021 19:50:34 |
|
|
Norweski Zomowiec
Mechanik
Liczba postów: 1,792
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
|
RE: Składanie piasty Przód i tył ogar
Jak oś na łożyska wchodzi na te łożyska, co są wsadzone (w ogarze 6201), to nie widzę jakiś problemów.
Łożyska umieszczone, to:
1. Wkładasz oś do środka z już przekręconą do końca przeciwnakrętką od strony ślimaka do końca
2. Z drugiej strony koła władasz tuleje dystansową - a jeżeli nie masz tulei, to podkładki, które pasują na fi osi - rozmiar podkładek taki, aby opierały się na wewnętrzną tuleje łożyska
3. Podkładek wkładasz tyle, aby pokrywa z szczękami hamulca była jak najbliżej piasty, ale żeby nie ocierała piasty
4. Na koniec wkładasz cienką podkładkę i skręcasz przeciwnakrętkę
tyle - ma się kręcić swobodnie
na forum są poradniki obrazowe, to możesz nimi się także opierać
|
|
02-03-2021 21:11:21 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|