Ocena wątku:
- 1 głosów - 1 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Kumulacja problemów Komar 2350 i Ogar 205
|
Autor |
Wiadomość |
Pigwa99
Nowy

Liczba postów: 8
Imię: Kacper
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Romet Komar
|
Kumulacja problemów Komar 2350 i Ogar 205
Cześć, razem z kolegą remontujemy Komara 2350 i Ogara 205.
Jednak wytwory firmy Romet nie oszczędzają nam nerwów i ilość problemów zamiast maleć, zwiększa się. Zacznę od Komara, bo jest on niezbywalny jako pamiątka, więc dobrze jakby chociaż on jeździł jak trzeba.
Więc tak - olej skrzyni biegów przecieka przez uszczelkę od osłony sprzęgła (założona z silikonem, nowa), nowy tłumik kupiony ze strony gmoto.pl ma inną średnicę niż uszczelka dostarczona w zestawie, dodatkowo mocowanie tego tłumika do kolanka jest bardzo umowne i wygląda na nieszczelne. Spod pompki wylewa się benzyna, nowa uszczelka nie pomogła. Przestał odpalać w pewnym momencie, można go kopnąć 50 razy i nie odpali. Załapał dopiero gdy pociągnęliśmy go za samochodem 30km/h. Wykręcanie świecy nie pomaga (jest dobra iskra), podobnie jak wszelkie możliwe kombinacje gaźnika. Wahacze z przodu były na śrubie śr. 8, z tulejką gumowo-metalową, nowe tulejki z gmoto nie pasują w żaden sposób. Skąd wziąć takie tulejki?
Cały silnik był rozkładany i składany, jeździł po czym nagle odmówił współpracy. Z silnika przy kolanku leciała czarna maź, teraz nie wiem bo silnik jest wymontowany i nie ma podłączonego tłumika bo nowy nie pasuje
Ogar 205
Silni odpala, ale zaraz gaśnie, benzyna leje się spod pompki niemalże ciurkiem, spod nakrętki kolanka przy cylindrze leci czarna maź gdy silnik pracuje, regulacja gaźnika nie pomaga, jak odpalił i pochodził to przy próbie ruszenia brak mocy - od razu gasł. Potem zapalał jak chciał i od razu gasł. Na górze silnika jest taki dziwny otwór z gwintem (wrzuciłem zdjęcia) i nie wiemy od czego jest. Dodatkowo jeżeli ktoś ma schemat elektryki dla Ogara to byłbym bardzo wdzięczny za podesłanie.
Mieszanka w obu taka sama, proporcje zalecane z tego forum.
PS do czego służy ten dziwny prztyczek z guzikiem i przełącznikiem? Zdjęty z kierownicy
Proszę, pomóżcie bo nie mam już siły do tego badziewia, bo babram się z tym już od ponad 7 miesięcy a to dalej nie chce zapalić i pojechać.
Nieszczelność tłumika po nałożeniu
Niepasująca uszczelka spod tłumika
Wahacze z tulejkami od gmoto
Dziwny przełącznik
Otwór w silniku Ogar
Notatka od Dawdzio, 14-02-2021 22:56:27
Poprawiłem link do zdjęcia.
|
|
|
14-02-2021 16:38:31 |
|
|
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: seler
Skąd: PL
Pojazd: Inny
|
RE: Kumulacja problemów Komar 2350 i Ogar 205
(14-02-2021 16:38:31)Pigwa99 napisał(a): olej skrzyni biegów przecieka przez uszczelkę od osłony sprzęgła
Sprawdź przylgnie - albo są krzywe, albo mocno porysowane. Nie ma innej opcji. Uszczelki zazwyczaj wystarczy pomaziać smarem i powinny trzymać, warto dopłacić 5 zł i kupić z klingierytu.
(14-02-2021 16:38:31)Pigwa99 napisał(a): dodatkowo mocowanie tego tłumika do kolanka jest bardzo umowne i wygląda na nieszczelne
Co masz na myśli, słabo trzymająca nakrętka cylindra, czy zbyt mała średnica przetłoczenia zachodzącego na rant nakrętki?
(14-02-2021 16:38:31)Pigwa99 napisał(a): Spod pompki wylewa się benzyna, nowa uszczelka nie pomogła.
Uszkodzony pływak lub zawór iglicowy, uszczelka w tym miejscu poza dystansowaniem gniazda zaworu iglicowego (a co za tym idzie - ustalaniem poziomu paliwa) nie pełni żadnej funkcji, nawet bez niej nic nie powinno cieknąć.
(14-02-2021 16:38:31)Pigwa99 napisał(a): Przestał odpalać w pewnym momencie, można go kopnąć 50 razy i nie odpali
Sprawdź długość iskry z kabla (minimum 5 mm), odstęp elektrod świecy (0,4 mm), napraw gaźnik (wyjaśnienie powyżej), sprawdź szczelność komory korbowej (okolice warg uszczelniacza wału muszą być suche, przynajmniej po stronie zapłonu). Sprawdź kondensator - nie może mieć zwarcia, pojemność około 150 nF.
(14-02-2021 16:38:31)Pigwa99 napisał(a): Wahacze z przodu były na śrubie śr. 8, z tulejką gumowo-metalową, nowe tulejki z gmoto nie pasują w żaden sposób. Skąd wziąć takie tulejki?
Dotoczyć na wymiar z poliamidu. Nie jestem pewien, ale możesz napisać w tej sprawie do użytkownika joozek, na pewno coś doradzi, coś też powinno być w temacie:
https://www.chlopcyrometowcy.pl/showthre...?tid=39287
(14-02-2021 16:38:31)Pigwa99 napisał(a): nie ma podłączonego tłumika bo nowy nie pasuje
Sprecyzuj, co dokładnie nie pasuje, jakie różnice w średnicach
(14-02-2021 16:38:31)Pigwa99 napisał(a): Ogar 205
Silni odpala, ale zaraz gaśnie, benzyna leje się spod pompki niemalże ciurkiem
To samo co w Komarze - pływak, gniazdo zaworu iglicowego do sprawdzenia.
Zdjęcia nie działają. Wstaw na hosting.chlopcyrometowcy.pl
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
|
|
14-02-2021 16:58:42 |
|
|
Pigwa99
Nowy

Liczba postów: 8
Imię: Kacper
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Kumulacja problemów Komar 2350 i Ogar 205
|
|
14-02-2021 19:10:43 |
|
|
Norweski Zomowiec
Mechanik

Liczba postów: 1,845
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
|
RE: Kumulacja problemów Komar 2350 i Ogar 205
Cytat:olej skrzyni biegów przecieka przez uszczelkę od osłony sprzęgła
Kup arkusz gambitu 0,5mm, a nawet 1mm i odrysuj ze starej uszczelki nową uszczelkę. Wyczyść rozpuszczalnikiem przylgnie i załóż uszczelkę bez silikonu. Dla pewności papierem ściernym przylgnie lekko podszlifuj.
Cytat:nowy tłumik kupiony ze strony gmoto.pl ma inną średnicę niż uszczelka dostarczona w zestawie, dodatkowo mocowanie tego tłumika do kolanka jest bardzo umowne i wygląda na nieszczelne
Uszczelnienie łączenia tłumik-kolanko załatwiam u siebie kocem azbestowym, jednakże nie do zdobycia, to sugeruje zakupić za małe pieniądze taśmę ceramiczną, owinąć i zacisnąć. Też trzeba uwzględnić jaką masz obejmę, bo to różnie bywa.
Cytat:Spod pompki wylewa się benzyna
problem jest w pływaku, bo nie domyka i wylewa się paliwo
Cytat:Wahacze z przodu były na śrubie śr. 8, z tulejką gumowo-metalową, nowe tulejki z gmoto nie pasują w żaden sposób. Skąd wziąć takie tulejki?
https://skuterdebica.hg.pl/produkt/tulej...przod-kpl/
albo wykonać z teflonu u tokarza
Cytat:Na górze silnika jest taki dziwny otwór z gwintem (wrzuciłem zdjęcia) i nie wiemy od czego jest
To kanalik odprowadzający nadmiar benzyny na łańcuch.. taki patent smarowania łańcucha xD
Cytat:PS do czego służy ten dziwny prztyczek z guzikiem i przełącznikiem?
to klakson i światła
A problemu z odpaleniem komara i ogara (jeżeli u nich jest dobra kompresja) to na pewno coś nie tak z zapłonem i zawsze tak było. Dla mnie ten zapłon to zawsze był nieudany.
U komarze i w ogarze zrób taki test:
Wlej pod świece trochę benzyny i próbuj zapalić. Jeżeli zapalił, to problem może leżeć w gaźniku, bo gaźnik nie podaje paliwa lub coś z dopływem powietrza. A jeżeli "nie zagada", to problem w zapłonie.
obrazek z "Nieszczelność tłumika po nałożeniu" nie działa
|
|
14-02-2021 19:29:20 |
|
|
trzcinka
Technik

Liczba postów: 509
Imię: Paweł
Skąd: Sulmierzyce
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Kumulacja problemów Komar 2350 i Ogar 205
Cytat:Sprawdź długość iskry z kabla (minimum 5 mm), odstęp elektrod świecy (0,4 mm), napraw gaźnik (wyjaśnienie powyżej), sprawdź szczelność komory korbowej (okolice warg uszczelniacza wału muszą być suche, przynajmniej po stronie zapłonu). Sprawdź kondensator - nie może mieć zwarcia, pojemność około 150 nF.
Oj po tej samej stronie zapłonu to bym polemizował, Mi w simsonie wyskoczył od sprzęgłą, wymieniłem simering zapłonu i nic. Tyle się na kopałem, na pchałek, gaźnik narozbierałem. A to simering sprzęgła
Moje motorowery
-Romet Komar 2350 77'
-Simson S53 92'
-Romet 50t1 76'
|
|
16-02-2021 10:32:35 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|