Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Suport romet sport
|
Autor |
Wiadomość |
Semisok
Nowy
Liczba postów: 7
Imię: Bogumił
Skąd: Warszawa
Pojazd: Inny Romet
|
Suport romet sport
Witam, niedawno kupiłem rometa sport, tak mi się wydaje , rower nie ma żadnych oznaczeń i nr seryjnego, i natknąłem się na pewien problem, chodzi o suport.
Problem polega na tym, że nie wiem jaki dobrać wkład, BSA, czy ital. Mufa ma szerokość około 70 cm. Z lewej strony idealnie wkręcają się miski z gwintem BSA 1,37 bez luzu.. Natomiast z prawej strony gwint lewy dla miski BSA ma duży luz. Bym powiedział, że można miskę włożyć a nie wkręcić. Natomiast gdy próbuję wkręcić miskę lewą z prawym gwintem, też jest luz ale daje się wkręcić dosyć swobodnie. Pytanie jest takie czy ten rower miał montowane miski suportu w standardzie ital?
|
|
01-02-2021 02:44:40 |
|
|
Szymon1
Nowy
Liczba postów: 72
Imię: Szymon
Skąd: Pruszków
Pojazd: Inny Romet
|
RE: Suport romet sport
(01-02-2021 02:44:40)Semisok napisał(a): Witam, niedawno kupiłem rometa sport, tak mi się wydaje , rower nie ma żadnych oznaczeń i nr seryjnego, i natknąłem się na pewien problem, chodzi o suport.
Problem polega na tym, że nie wiem jaki dobrać wkład, BSA, czy ital. Mufa ma szerokość około 70 cm. Z lewej strony idealnie wkręcają się miski z gwintem BSA 1,37 bez luzu.. Natomiast z prawej strony gwint lewy dla miski BSA ma duży luz. Bym powiedział, że można miskę włożyć a nie wkręcić. Natomiast gdy próbuję wkręcić miskę lewą z prawym gwintem, też jest luz ale daje się wkręcić dosyć swobodnie. Pytanie jest takie czy ten rower miał montowane miski suportu w standardzie ital?
Nie, polskie rowery sportowe miały mufę z lewym gwintem w prawej misce i
prawym gwintem z lewej. U mnie z tymi Miski miskami było tak: lewa (regulowana) wchodzi dobrze, a prawa strona wchodzi dobrze do pewnego stopnia, a dalej czuję, że jak nie wykręcę jej to zacznę gwintować mufę W Jaguarach i Huraganach były podobno gwinty o trochę innym skoku od standardowego BSA. Można zawsze postarać się o oryginalne miski które wejdą dobrze. Numeru seryjnego nie ma na główce ramy, pod mufą suportu, na haku tylnego koła ani na obręczach?
Wchodzi rowerzysta do sklepu Rometu. Patrzy na składaki, kolarki, zatrzymuje się
przy Jaguarze na Reynoldsach.
Pyta sprzedawcę:
-Czy ta rama jest cieniowana?
-Nie widzi pan, przecież jest biało-czerwona
|
|
01-02-2021 09:58:11 |
|
|
Szymon1
Nowy
Liczba postów: 72
Imię: Szymon
Skąd: Pruszków
Pojazd: Inny Romet
|
RE: Suport romet sport
(01-02-2021 02:44:40)Semisok napisał(a): Witam, niedawno kupiłem rometa sport, tak mi się wydaje , rower nie ma żadnych oznaczeń i nr seryjnego, i natknąłem się na pewien problem, chodzi o suport.
Problem polega na tym, że nie wiem jaki dobrać wkład, BSA, czy ital. Mufa ma szerokość około 70 cm. Z lewej strony idealnie wkręcają się miski z gwintem BSA 1,37 bez luzu.. Natomiast z prawej strony gwint lewy dla miski BSA ma duży luz. Bym powiedział, że można miskę włożyć a nie wkręcić. Natomiast gdy próbuję wkręcić miskę lewą z prawym gwintem, też jest luz ale daje się wkręcić dosyć swobodnie. Pytanie jest takie czy ten rower miał montowane miski suportu w standardzie ital?
A lewa miska wejdzie do prawej mufy? Bo jeśli wejdzie to: Cytat:Znów sprawdza się powiedzenie, że w Romecie cal calowi nie równy
Wchodzi rowerzysta do sklepu Rometu. Patrzy na składaki, kolarki, zatrzymuje się
przy Jaguarze na Reynoldsach.
Pyta sprzedawcę:
-Czy ta rama jest cieniowana?
-Nie widzi pan, przecież jest biało-czerwona
|
|
02-02-2021 09:41:43 |
|
|
szymba
Nowy
Liczba postów: 68
Imię: Szymon
Skąd: Waw
Pojazd: Inny Romet
|
|
02-02-2021 10:56:21 |
|
|
Semisok
Nowy
Liczba postów: 7
Imię: Bogumił
Skąd: Warszawa
Pojazd: Inny Romet
|
RE: Suport romet sport
(02-02-2021 09:41:43)Szymon1 napisał(a): (01-02-2021 02:44:40)Semisok napisał(a): Witam, niedawno kupiłem rometa sport, tak mi się wydaje , rower nie ma żadnych oznaczeń i nr seryjnego, i natknąłem się na pewien problem, chodzi o suport.
Problem polega na tym, że nie wiem jaki dobrać wkład, BSA, czy ital. Mufa ma szerokość około 70 cm. Z lewej strony idealnie wkręcają się miski z gwintem BSA 1,37 bez luzu.. Natomiast z prawej strony gwint lewy dla miski BSA ma duży luz. Bym powiedział, że można miskę włożyć a nie wkręcić. Natomiast gdy próbuję wkręcić miskę lewą z prawym gwintem, też jest luz ale daje się wkręcić dosyć swobodnie. Pytanie jest takie czy ten rower miał montowane miski suportu w standardzie ital?
A lewa miska wejdzie do prawej mufy? Bo jeśli wejdzie to:Cytat:Znów sprawdza się powiedzenie, że w Romecie cal calowi nie równy
tak lewa miska daje się wkręcić w prawą i to dosyć lekko, z tym że jest luz na gwincie dosyć spory ale trzyma.
Tak jak wcześniej pisałem prawą miskę z prawej strony można włożyć bez wkręcania.
(01-02-2021 21:28:17)nie_mientki napisał(a): Znów sprawdza się powiedzenie, że w Romecie cal calowi nie równy. A może spróbować na partyzanta złożyć przy pomocy taśmy teflonowej i kleju do gwintów? W mojej szosie podziałało na odkręcającą się stale lewą miskę, ale to w sumie przypadłość włoskiego standardu.
Tak właśnie się zastanawiałem czy by poprostu tego nie wkleić.
Zamówiłem na razie prawą miskę włoską, zobaczymy czy przypasuje, jak się da wkręcić bez gwintowania to tak zostawię i zastosuję klej do gwintów.
Mam też taki pomysł, żeby gwint po prawej stronie nadlać mosiądzem i wtedy przegwintować na BSA. Ewentualnie przyspawać prawą miskę do ramy i po kłopocie - może trochę utrudniony serwis ale w razie czego można wymienić i łożyska i ośkę z lewej strony
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-02-2021 14:52:57 przez Semisok.)
|
|
02-02-2021 14:43:16 |
|
|
Semisok
Nowy
Liczba postów: 7
Imię: Bogumił
Skąd: Warszawa
Pojazd: Inny Romet
|
RE: Suport romet sport
(02-02-2021 15:00:26)nie_mientki napisał(a): Ale ten Sport jakiś wyjątkowy, że takie zabiegi mu chcesz fundować? No chyba że sam masz gwintowniki i potrafisz się bawić w nalewanie, ale mówimy tu o popularnym rowerze który kompletny można kupić za 4-5 stówek.
Bo jeśli chciałbyś to zlecić, to pewnie zapłacisz więcej niż uczciwą ramę z tamtych lat, włoską albo francuską.
No właśnie nie jest wyjątkowy zapłaciłem za kompletny 140zł i nie chciał bym wchodzić w koszty.
Nadlanie zrobił bym samemu bo mam planik i trochę drutu, jedyny koszt w tym przypadku to gwintowanie w jakimś zakładzie. Pospawać też mogę we własnym zakresie.
(02-02-2021 15:20:30)Szymon1 napisał(a): Może to jakiś Jaguar, bo one chyba miały trochę inny skok gwintu niż nowe BSA
Jaguar to nie jest, gdyż główka ramy jest jak w sporcie prosta ( bez zdobień - wycinanek)
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-02-2021 15:43:37 przez Semisok.)
|
|
02-02-2021 15:31:50 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|