Zerwany gwint na cylindrze
|
Autor |
Wiadomość |
Wodnik
El Dezametto Mecánico
Liczba postów: 354
Imię: Szymon
Skąd: Kleczew (PKN)
Pojazd: Romet 2375
|
Zerwany gwint na cylindrze
Większość posiadaczy silników krajowych zetknęła się pewnie z problemem mocowania kolanka wydechu do cylindra. Zbyt słabe dokręcenie powoduje odkręcanie się nakrętki a zbyt mocne skutkuje uszkodzeniem gwintu.
Pierwszym krokiem jest kupno nowej nakrętki kolanka (można wykorzystać starą jeśli gwint jest dobry, ale zalecam nową).
Oprócz tego potrzebujemy również nakrętki złącznej długiej najlepiej M6 może być również M8 dla Dezameta 019 gdzie jest większa nakrętka wydechu.
Spawamy oba elementy jest to dość trudne z uwagi na cienką ściankę nakrętki wydechu aby nie przetopić materiału i nie uszkodzić gwintu.
Następnie przecinamy nakrętkę cienką tarczą. Oraz rozwiercamy gwint na jednej stronie w dospawanej nakrętce. Wkręcamy śrubę i mamy coś w rodzaju nakrętki o regulowanej średnicy. Gdzie po skręceniu i ściśnięciu możemy nakręcić na zerwany gwint. Po dokręceniu skręcamy mocno śrubę aby nakrętka zacisnęła się mocno na gwincie.
Zdjęcia mam nadzieję że zobrazują wszystko. Patent nie wyda jeśli mamy bardzo mocno uszkodzony gwint.
Podrywasz Blachary i bujasz się na mieście bo masz Rometa za złotówek całych 200
|
|
01-01-2021 21:20:25 |
|
4 użytkowników postawiło piwo Wodnik za ten post:4 użytkowników postawiło piwo Wodnik za ten post.
klodian2002 (01-02-2021), seler1500 (01-01-2021), Tomasz-pr110 (01-01-2021), trzcinka (01-02-2021)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|