Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Wsk 125 - cdi - moment obrotowy
Autor Wiadomość
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,792
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #1
Wsk 125 - cdi - moment obrotowy
Witam
Mam taką zagwozdkę, aby rozwiązać zmniejszony moment obrotowym przez zainstalowanie lżejszego magneto z cdi.

Rozważam dodanie do magneto dodatkowego obciążenia, aby wagą magneta cdi była zbliżona do oryginalnego magneta. Myśl mam taką, aby na zewnętrznej ściance dodać stalowy, płaski pierścień, dodający tyle wagi, aby właśnie zwiększyć wagę.
Myślę nad stworzeniem tego pierścienia na tokarce lub może zastosowanie jakieś starej zębatki motocyklowej?



łączenie elementów - czarne punkty - otwory w obciążeniu, gdzie do ściany magneta stworzyć nagwintowane otwory i nakręcane śruby. Szukałem tez dodatkowego obciążenia dodawanego do zapłonów cdi w motocyklach, ale coś słabo z takim pomysłem


Jeszcze nie sprawdzałem czy będzie na to miejsce, jednakże to są rozważania - bo mam wątpliwości. Pytanie brzmi czy jest to możliwe? zaburzę to wyważenie całego silnika?
10-12-2020 20:49:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #2
RE: Wsk 125 - cdi - moment obrotowy
Masa samego magneta to jedno. Popatrz jak jest rozłożona masa w magnecie wsk i na jakiej średnicy, a jak wyglądałoby to tutaj. Plus dodawanie sporej masy na samym końcu, w zasadzie już za końcem wału korbowego to raczej słaby pomysł, bo minimalnie mimośrodowo zamontujesz i będą potężne drgania, możesz zniszczyc gniazda łożysk, a nawet może pęknąć czop wału.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-12-2020 21:06:59 przez seler1500.)
10-12-2020 21:01:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo seler1500 za ten post.
DumDum Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 123
Imię: DD
Skąd: Mogilno
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: Wsk 125 - cdi - moment obrotowy
Takie rozwiązania stosuje się w motocyklach enduro, typu KTM EXC. Osobiście jako punkt mocowania wybrał bym fabryczne otwory, nie powinno być z tym problemu.
10-12-2020 23:42:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo DumDum za ten post.
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,792
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Wsk 125 - cdi - moment obrotowy
Trochę pogooglowałem i to u nich nazywa się "ciężkie koło zamachowe".

Chodzi i ten pierścień, który się osadza



Myślę, że podejdę do tokarza z magnetem, obrazem i przedstawię sytuacje. Mocowanie będzie zapewne na ciasno, czyli ciepło-zimno. Magneto wsadzę do zamrażalnika, nagrzeje pierścień i usadzę


(10-12-2020 23:42:49)DumDum napisał(a):  Takie rozwiązania stosuje się w motocyklach enduro, typu KTM EXC. Osobiście jako punkt mocowania wybrał bym fabryczne otwory, nie powinno być z tym problemu.
Teoretycznie tak, jednakże pytanie, czy wystarczy miejsca w deklu na taki ring oraz jak wyżej - środek ciężkości przesunięty ku zewnątrz, co czop może nie wytrzymać - bym musiał przymierzyć albo jak wyżej, pierścień usadzany na magneto
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-12-2020 23:50:38 przez Norweski Zomowiec.)
10-12-2020 23:46:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
DumDum Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 123
Imię: DD
Skąd: Mogilno
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #5
RE: Wsk 125 - cdi - moment obrotowy
Pisząc o fabrycznych mocowaniach miałem na myśli 3 gwintowane otwory wokół środka.
Czy wystarczy miejsca to już musisz sam wymierzyć.
Montując na 3 otworach będziesz miał możliwie blisko środka.
Przy zewnętrznym pierścieniu będziesz musiał bardzo uważać na to żeby było prosto osadzone. No i będzie to na największej średnicy, czyli wszelkie drgania będą potęgowane.
11-12-2020 01:03:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,792
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: Wsk 125 - cdi - moment obrotowy
Poczytałem trochę i te 3 otwory w magnecie służą do przykręcenia sprzęgła jednokierunkowego, takiego jak tutaj
https://allegro.pl/oferta/sprzeglo-jedno...5068053251


Nie wiem ile to może ważyć, ale to kawałek metalu i tak jest. Rozważam zakupem, ale nie jestem pewny rozstawu otworów .. jakbym znalazł na ali czy na Internecie te sprzęgło przypisane do właśnie takiego magneta, to byłoby już +
26-12-2020 17:01:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
skinder Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 196
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Wsk 125 - cdi - moment obrotowy
A ja mam inne pytanie - po co to robić ?
26-12-2020 17:56:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo skinder za ten post.
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,792
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Wsk 125 - cdi - moment obrotowy
Pomijam juz trochę inną pracę silnika, ale taki większy podmuch wiatru to prędkość motocykla dramatycznie spada - to zaobserwowałem


Przeczytałem, że chłopaki z Turbozabytki w zapłonie 3-fazowym zastosowali cięższe magneto, to może jednak w dalszej przyszłości zakupie takowy zestaw
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-12-2020 18:14:38 przez Norweski Zomowiec.)
26-12-2020 18:12:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
skinder Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 196
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: Wsk 125 - cdi - moment obrotowy
Ze swoich obserwacji na przestrzeni lat użytkowania trójek, to stwierdziłem, że najlepiej one właśnie spisują się na odchudzonych zapłonach. Silnik jest bardziej elastyczny, fajniej przyspiesza, już nie wspominając, że da się jechać z pasażerem jak człowiek. Użytkowałem też w trasie i podmuchy jak to każdy słaby motocykl - znosi kiepsko, ale taki sam efekt był na czwórce, która ma drugie tyle mocy co 125. Mogę się założyć, że wsk rower szybciej "podniesie" się na obroty na cdi po podmuchu, niż ciężkie magneto "zniweluje" efekt podmuchu i będzie znów się rozpędzać Wink
27-12-2020 01:06:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo skinder za ten post.
Debesta Offline
Człowiek Sztos
*


Liczba postów: 1,477
Imię: Lechu
Skąd: Dęblin
Pojazd: Romet 2375
Post: #10
RE: Wsk 125 - cdi - moment obrotowy
I co, dociazylws to magneto?

"Ludzie, nie wierzcie w to że Ja jestem. Może i jestem, nie powiem że nie"
17-03-2021 12:46:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Norweski Zomowiec Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,792
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Wsk 125 - cdi - moment obrotowy
Zostawiłem tak jak jest.
17-03-2021 14:33:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 222
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 428
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 364
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 80
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 333
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 481
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 62
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19209
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 85
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 233
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 820
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 74
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 148
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 241
diagnoza skrzynia czy spr...
Ostatni post: Natalia Skorupska
17-11-2024 19:17:07
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 627

Reklama