Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zawsze musi być ten pierwszy... Wigry
Autor Wiadomość
Buka Offline
Składakowiec
*


Liczba postów: 268
Imię: Michał
Skąd: Jawiszowice
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #16
RE: Zawsze musi być ten pierwszy... Wigry
Robota powolutku idzie do przodu. Okazało się, że rozwiązanie na problem z nyplami znalazłem w... lodówce. Jeżeli satysfakcjonuje Was efekt na załączonych zdjęciach (i jesteście zbyt leniwi - jak ja - żaby każdy nypel z osobna polerować na wysoki połysk) to opiszę go poniżej:

1.Bierzemy nyple - te z przedniego koła Wigry mają długość 10mm, te z tylnego 12mm, dlatego warto je segregować już na początku rozplatania.
2.Wsadzamy części do niewielkiego pojemniczka, najlepiej szklanego.
3.Zalewamy sokiem z cytryny do takiego poziomu, żeby nyple znajdowały się w całości "pod wodą".
4.Bierzemy szczoteczkę do zębów (najlepiej cudzą Big Grin ) i lekko szorujemy przez minutę-dwie. Nie każdy nypel z osobna, tylko wszystkie naraz.
5.Odstawiamy miksturę na jakieś 15minut. Powtarzamy szorowanko. Jeżeli wszystko zaczęło wyglądać obiecująco przechodzimy do następnego punktu. Jeżeli nie - powtórka.
6.Na koniec dodałem trochę sody oczyszczonej do całości, jeszcze raz przeszorowałem.
7.Bierzemy gazę, rozkładamy w zlewie i wylewamy zawartość z nyplami na nią. (Dzięki temu nie będziemy musieli klnąć na cały blok, że króryś z nypli uciekł do odpływu).
8.Dokładne płukanko pod ciepłą wodą
9.Przekładka na ręczniki papierowe, wytarcie nypli i odstawienie do całkowitego wyschnięcia.

Czy po pewnym czasie znowu nie sczernieją? Nie mam mam zielonego pojęcia. Na pewno nie będą wyglądały gorzej niż przed kąpielą. Poniżej porównanie całej starej szprychy z nową i odświeżonym nyplem, różnica między wyczyszczonymi nyplami, a tymi przed zabiegami spa i na końcu - całość przygotowana do montażu.
Teraz czas na przejrzenie obu piast i może pochylenie się nad ich polerką.


Załączone pliki Miniatury
           

(O Flamingu 2): "No proszę pana tak się składa, że się nie składa"
15-11-2020 16:01:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Buka Offline
Składakowiec
*


Liczba postów: 268
Imię: Michał
Skąd: Jawiszowice
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #17
RE: Zawsze musi być ten pierwszy... Wigry
Oryginalna piasta od początku nie pracowała jak powinna prześlizgując i nie do końca blokując się przy hamowaniu. Po otwarciu okazało się (proroczo według słów Wnusia! Big Grin ), że wałeczki coś nie chciały się turlać nawet po stole... bo zrobiły się w trakcie eksploatacji kwadratowe. Big Grin

Na szczęście w swoich zapasach znalazłem piastę z 76-ego, która posłużyła za dawcę bebechów - również ona miała pewne niedomagania, odkrywając ze swojego wnętrza pęknięty na pół kosz wałeczków (w sumie ciekawe dlaczego, bo reszta elementów piasty nie wyglądała jak okopy pod Verdun) i rozsypane małe łożysko.
Całość została rozebrana i wstępnie wyczyszczona "na sucho". Poświęcę jeszcze trochę czasu na zabawę z pędzelkiem i rozpuszczalnikiem, żeby wymieść resztę syfu i opiłków jaka została. Da się z tego - wedle praktyki warsztatów z lat 90. - "złożyć jedną z dwóch". Big Grin

Dziś doszły dętki i opaski na felgę - element eksploatacyjny, więc leżaki magazynowe nie za bardzo wchodziły tu w grę (przynajmniej jak chodzi o dętki - bo na koła wlecą NOS antilope z 91, więc nie chcę tu zabrzmieć jak hipokryta Tongue ). Opaski na żywo są tak marnie-cieniutkie, że albo założę je pod oryginalne (jako dodatkowe zabezpieczenie), skórzane albo nie założę ich wcale. Oryginalne i tak trzeba będzie potraktować metodą szuru-buru, bo tradycyjnie pojawiły się na nim obce cywilizacje, znane z serów pleśniowych.

Powoli jest z czego składać do kupy felgi - okazuje się jednak, że zabrakło mi... dwóch nypli na koło tył. Uzupełniłem je w miarę podobnymi z innego, nowszego koła, ale po czyszczeniu reszty mosiężnych okazało się że jednak dość widocznie różnią się między sobą barwą. Trochę będzie cierpiał efekt końcowy (a bardziej moje ocd Tongue ), dlatego postaram się przegrzebać zapasy i coś wymyślić zanim zaplotę całe koło.


Załączone pliki Miniatury
           

(O Flamingu 2): "No proszę pana tak się składa, że się nie składa"
16-11-2020 14:57:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
jurek_1961 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 176
Imię: Jurek
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Inny Romet
Post: #18
RE: Zawsze musi być ten pierwszy... Wigry
Miałem nie tak dawno ten sam problem w Jubilacie. Udało mi się kupić w sklepie nowe oryginalne wałeczki - takie ze starych zapasów. No, ale takie miejsce w Gdańsku jest chyba tylko jedno...
16-11-2020 15:35:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
RaszkoV Offline
Flamingowiec
*


Liczba postów: 252
Imię: Wojciech
Skąd: Żywiec
Pojazd: Inny
Post: #19
RE: Zawsze musi być ten pierwszy... Wigry
Wigry zapowiada się bardzo ciekawie, czekam na efekt końcowy.
Powodzenia w pracach Wink
17-11-2020 11:25:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wojtasik Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 227
Imię: Wojtek
Skąd: K-ów, K-ce
Pojazd: Inny Romet
Post: #20
RE: Zawsze musi być ten pierwszy... Wigry
Ja miałem (gdyż po przesiadce na MTB Trek został rozebrany w 95 roku) Wigry 3 koniec lat 70-ych. Miał chromowany bagażnik, przednią lampkę z chromem na wierzchu, lusterko, hamulec itd.
Chwyty były 3 (z wycięciami pod palce, z napisem romet oraz z napisem romet i kołnierzem wokół)
Lampki tylne boczne (tył na błotniku odblask) były 3 (białe ostry klosz, białe płaskie oraz czarne płaskie)
Lampka tylna (na błotnik w dalszych Wigry) były 3 (biała kanciasta, czarna szersza owalna, czarna jeszcze innej formy)
Lampki przód były 2 (kremowa, kremowo/chromowa)
Nóżki były 2 (prętowa stalowa, profilowana aluminiowa) przykręcane do rurek dolnych tylnego trójkąta na dużą podkładkę plus normalne małe, a poprzeczna rurka wstawiona fabrycznie utrzymywała błotnik lub od razu do wspawanej fabrycznie "blaszki" na nią i błotnik.
Siedzenia były 2 (derma sprężyny/sprężyny i brak narzędziówki stąd w ramie miejsce, plastyk <czarny, biały> pianka/gąbka sprężyny i narzędziówka)
Kierownica były 2 (większe U, mniejsze u, ale dłuższa i prostsza rura)
Dużo różnic było, ale z czasem biel zamieniła się w czerń (m.in. ochrona łańcucha, pancerz linki, kabelki oświetlenia itd.)
17-11-2020 12:12:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Buka Offline
Składakowiec
*


Liczba postów: 268
Imię: Michał
Skąd: Jawiszowice
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #21
RE: Zawsze musi być ten pierwszy... Wigry
Piasta przód została przepolerowana, wymieniłem w niej ośkę z bieżnią łożyska (miała już dość widoczny luz). Dziś nastąpił też najbardziej widoczny postęp - zaplotłem oba koła (mam nadzieję, że nic nie popierdzieliłem po drodzę, robiłem to pierwszy raz Tongue). Ciężko się na początku w tym połapać, ale końcowy efekt jest bardzo satysfakcjonujący. Pozostaje poskładać do kupy bebechy tylnej piasty i koła mogą wyruszyć do serwisu (w centrowanie nie będę się bawił, bo średnio mam czas na naukę tej sztuki, jest to dość tania usługa i co tu dużo mówić - wolę, żeby zajął się tym profesjonalista w trakcie kiedy ja będę mógł bawić się z resztą elementów Big Grin ).

Dzięki koledze z forum - Michałowi - nadrobiłem pewne braki w częściach. W dalszym ciągu poszukuję przede wszystkim drugiej części korby (tej nieprzymocowanej do zębatki, w którą wkłada się klin), montowanej we wczesnych wigrach (wrzucę pewnie w przyszłości zdjęcie, ale po krótce tłumacząc: gładkie to i okrągłe, nie tak jak późniejsze), dźwigni zawiasu i paru innych drobiazgów o których pewnie będę sobie przypominał w trakcie dalszego składania Big Grin


Załączone pliki Miniatury
                           

(O Flamingu 2): "No proszę pana tak się składa, że się nie składa"
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-11-2020 19:17:23 przez Buka.)
21-11-2020 19:15:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Buka Offline
Składakowiec
*


Liczba postów: 268
Imię: Michał
Skąd: Jawiszowice
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #22
RE: Zawsze musi być ten pierwszy... Wigry
Nie wierzę, że od ostatniego posta z zaplataniem kół minęło całe 3 lata...
Mili Państwo kończę swoją przygodę z jednośladami (bo za niedługo mój 50-T-1 zostanie wystawiony na sprzedaż), raczej już żadnego nie kupię, bo chciałbym poświęcić więcej czasu na samochody, dlatego też będę wyprzedawał się z zachomikowanych części. Ale! każde pożegnanie ze starym hobby powinno być huczne.

Wigry, którego zwiozłem 8 lat temu ze złomu (który już nie istnieje!), do którego odkładałem przez lata najciekawsze fanty jakie udało mi się znaleźć (między innymi nowe Stomile Antilope - pluję sobie w brodę, że kupiłem w gimnazjum tylko jeden komplet) i na którego remoncie nie oszczędzałem chyba nareszcie doczeka się happy endu.

Brakuję już tylko paru drobiazgów - wspornika błotnika, elka od zawiasu i sztyca siodełka aż prosi się o jakiś pochromowany odpowiednik, lusterko z gniezna czeka na montaż, a naklejki, które od kilku lat leżą w szafie w najbliższych dniach przyozdobią ramę. Mechanicznie jest to fabrycznie nowy rower, do fabrycznego wyglądu brakuje jeszcze paru podmianek (poskładałem go na tych częściach, które miałem, pokusiłbym się w przyszłości o nową osłonę łańcucha, plastikowe czarne motylki i odmalowanie pompki, ale to już szczegóły).

Niebieskiego raczej nie planuje sprzedać - stanie koło czerwonego, czyli mojego pierwszego składaka, żeby pokazać jaki postęp zrobiłem w remontach od czasów pierwszego budżetowego remontu z czasów gimby do dnia dzisiejszego. Zastanawiam się tylko co z przejażdżkami - z jednej strony aż strach uszkodzić go po tak wyczerpującym remoncie i tylu latach szukania części, ale z drugiej - to w końcu rower i trochę żal byłoby mi patrzeć na niego, żeby po prostu się kurzył. Smile


Załączone pliki Miniatury
       

(O Flamingu 2): "No proszę pana tak się składa, że się nie składa"
02-03-2023 18:44:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
dannenberg Offline
Nowy
*


Liczba postów: 16
Imię: Adam
Skąd: lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #23
RE: Zawsze musi być ten pierwszy... Wigry
Witam,
stawiam na Wigry 2...
stopka w Wigry jeden byla mocowana na 2 obejmy do ramy - blaszka dol i gora.
pedaly byly ZZr - takie jak w motorowerze Komar.
siedzenie nitowane poszycie, sprezynowe
ale to tylko reguly Smile

Jezeli chodzi o lakier...
raczej RAL 5015 bedzie troszke za ciemny,
moim zdaniem powinnien najbardziej pasowac RAL 5012
w malowaniu proszkowym bedzie to Niebielski Swietlisty Gladki Polysk
Pozdrawiam

Jezeli chodzi o Wigry 2 to byly motylki czarne plastikowe,
szprychy : przod 2,3 mm na 189 mm, tyl: 2,3 mm x 181 mm - przy piasta torpedo.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-03-2023 23:03:35 przez dannenberg.)
02-03-2023 22:38:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
zaz Offline
Technik
*


Liczba postów: 986
Imię: Jakub
Skąd: Słupsk
Pojazd: Inny Romet
Post: #24
RE: Zawsze musi być ten pierwszy... Wigry
Bardzo fajne Wigry. Czasami warto je przewietrzyć.

Obecne pojazdy
Romet Jubilat 2 1987 rok
Romet Wigry Universal 1977 rok
Romet Zenit Special 1989 rok

Byłe pojazdy
Romet Wigry 3 1985 rok.
03-03-2023 00:13:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
dannenberg Offline
Nowy
*


Liczba postów: 16
Imię: Adam
Skąd: lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #25
RE: Zawsze musi być ten pierwszy... Wigry
Fajne... warto troszke metrow zrobic, aby kulki i rolki nie stanely Smile))
03-03-2023 21:52:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: xenox
Dzisiaj 16:46:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 17
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 235
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 440
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 368
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 84
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 339
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 487
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 65
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19213
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 87
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 239
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 822
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 249

Reklama