Witam. Przeczytałem tutaj chyba wszystkie posty, ale nie znalazłem odpowiedzi... Kupiłem rozlatująca się motorynkę. Zrobiłem generalny remont ,,wizualny” i silnika. Silnik rozebrany na części pierwsze, wymienione wszystkie łożyska i uszczelniacze na firmowe SKF. Wymienione sprzęgło i kosz sprzęgłowy. W silniku zamontowany zapłon CDI od Turbozabytki. Ustawiony zapłon, odpala na dotyk ciepły lub zimny. Dochodzimy do sedna... Odpalam, wrzucam jedynkę, ruszam... Rusza ledwo, jak przekroczy ,,pewną prędkość” wtedy ładnie się już wkręca i jedzie, wrzucam dwójkę i tutaj cały czas brak siły. Mam trzy gaźniki. Jeden oryginalny, dwa chińczyki. Na każdym tak samo- zapinka na najwyższy punkt iglicy, a i tak świeca czarna i lekko mokra... Śrubkami reguluję... W najlepszym ustawieniu jest jak wyżej. Dodam że gaźniki były już nawet rozbierane i wrzucane do myjki ultradźwiękowej. Pomyślałem że to może wina kompresji (chociaż ładnie to wyglądało) i wymieniłem tłok i cylinder. Troszkę więcej ma siły ale i tak kiepsko... Znowu podmianki gaźników i regulacje. Bez rezultatów, objawy identyczne jak wcześniej. Męczę się tak od ponad dwóch tygodni... Jakieś podpowiedzi? Mnie już zaczyna brakować sił...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-09-2020 22:31:48 przez Browning.)
20-09-2020 22:28:23
Reklama
bkrukl
Technik
Liczba postów: 840 Imię: Bogdan Skąd: Biłgoraj Pojazd: Inny
(21-09-2020 08:25:42)Norweski Zomowiec napisał(a): A ustawiałeś zapłon za pomocą lampą stroboskopową?
Suwmiarką. 3mm poniżej GMP. Oprócz ,,zabawy z gaźnikami” próbowałem lekko przestawić zapłon. Przyśpieszałem i opóźniałem go, robił się tylko słabszy...
21-09-2020 08:46:15
Prezes1978
Nowy
Liczba postów: 57 Imię: Marcin Skąd: Radzyń Pojazd: Romet Pony
Wyczyściłem dzisiaj tłumik... Bez zmian.
Zamieniłem miejscem dysze w gaźniku... po zatkaniu 3/4 otworów w puszce i górnym położeniu zatyczki na iglicy jest póki co najlepsza konfiguracja... Ledwo, ledwo wjeżdża pod mały, betonowy podjazd...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-09-2020 21:57:06 przez Browning.)
21-09-2020 21:52:57
Norweski Zomowiec
Mechanik
Liczba postów: 1,845 Imię: Marcin Skąd: Zamośc Pojazd: Inny
Zdejmij całkowicie puszkę szmerów z gaźnika oraz inne, nieoryginalne filtry powietrza jeżeli są zamontowane i zostaw sam oryginalny filtr w gaźniku w czasie szukania przyczyny
W jakim stanie technicznym jest wał? obraca się lekko? ma bicie góra dół? krzywy stożek? czy na luz osiowy?
jeszcze co do pierścieni. Także wymieniałeś i wsadzałeś razem nowe z zestawu cylinder-tłok-pierścienie? I czy to almot, czy chińskie części?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-09-2020 22:07:50 przez Norweski Zomowiec.)
21-09-2020 21:58:46
Browning
Nowy
Liczba postów: 7 Imię: Łukas Skąd: Łódź Pojazd: Romet Pony
Wał stary z nowo nabitymi łożyskami. Obraca się lekko, na magnecie podczas pracy nie widać bicia wału. Kupiłem wał, tłok i pierścienie z jednego zestawu, niestety chińskie bo almotowych nie znalazłem nigdzie dostępnych. Walu nie zmieniłem, ale ten nowy nie jest sztywniejszy od tego co jest w silniku.
21-09-2020 22:40:35
Norweski Zomowiec
Mechanik
Liczba postów: 1,845 Imię: Marcin Skąd: Zamośc Pojazd: Inny
Na gmoto kupiłem sam chiński cylinder za 100zl z tłokiem pseudo 60ccm. Po zamontowaniu odpalała ale nie chciała jechać. Okazało się, że zamontowana tuleja żeliwna w cylindrze była krzywo usadzona oraz za wysoka szyjka cylindra, jakby nie było wytoczone do końca...powiększało to komorę spalania, więc mało mocy oddawała. Lepiej do je zobacz jak wygląda ten cylinder i porównaj go z oryginalnym.
22-09-2020 13:05:18
Browning
Nowy
Liczba postów: 7 Imię: Łukas Skąd: Łódź Pojazd: Romet Pony
Wizualnie nie wyglądał źle. Żadnego ,,ale” przed montażem do niego nie miałem. Tym bardziej że moc wzrosła. Niestety nadal jest problem z mocą w zakresie dolnych obrotów na jedynce i mocą na dwójce...
22-09-2020 17:12:51
Norweski Zomowiec
Mechanik
Liczba postów: 1,845 Imię: Marcin Skąd: Zamośc Pojazd: Inny
Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.