Ocena wątku:
- 1 głosów - 5 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Pierwsze Wigry 3
|
Autor |
Wiadomość |
WD40
Początkujący Rometowiec
Liczba postów: 105
Imię: --
Skąd: Polska
Pojazd: Inny Romet
|
RE: Pierwsze Wigry 3
Pięknie!
Widzę że do roboty zabierasz się coraz bardziej poważnie.
W przednim kole tylko dętkę wymień i już możesz zaliczyć pierwszą przejażdżkę.
Na upartego dało by się zamontować zgodną z oryginałem lampkę na uchwycie/mocowaniu na kierownicy po starej niezgodnej z oryginałem lampce, doszła by wtedy dodatkowa cecha charakterystyczna dla tego egzemplarza .
Pozdrawiam!
|
|
18-09-2020 22:14:12 |
|
|
MAT_ZAJ
Nowy
Liczba postów: 16
Imię: Mateusz
Skąd: Krosno
Pojazd: Inny
|
RE: Pierwsze Wigry 3
(18-09-2020 21:59:51)RaszkoV napisał(a): Widzę że robota ruszyła z kopyta!
Co do stanu lakierniczego- według mnie nie ma tragedii, nie zapominajmy iż ten Wigry w obecnej chwili ma już 43 lata
Do chromu przed samą pastą polerską polecił bym Wełnę Stalową o delikatnej gradacji, jednak jeszcze wcześniej przejechał je bym..-
Szorstką stroną namoczonej gąbki kuchennej!
To daje efekt
Lakierniczo tak samo produkty z serii K2, porządna polerka i woskowanie zrobią z niego przystojniachę
Co do dawcy, obstawiam iż niegdyś było to Wigry 5- Osobiście bym je uruchomił, i puścił dalej w świat jako "rower użytkowy"- jeżeli rama nie pęka, nie widzę większego sensu aby tak wcześnie zakończył swój żywot
Szorstka strona gąbki nie zostawi widocznych rys? Po gąbce/wełnie stalowej jak rozumiem polerka na połysk aluchromem?
Lakier w miejscach gdzie trzyma się kupy oczywiście spoleruję pastą lekkościerną dla odzyskania głębi koloru.
A co z zaprawkami? Szlifowanie w tak drobnych miejscach oczywiście ręcznie papierkiem ściernym, a potem od razu kolor bazowy, czy jakiś podkład wcześniej?
Myślałem o nałożeniu przed kolorem czegoś tego typu:
Raczej lepszy taki szary podkład pod niebieski niż klasyczna czerwona minia antykorozyjna
Po czym wnioskujesz, że to może być Wigry 5? Kolor L79 jest jego wyróżnikiem?
Wydaje mi się, że skoro jest popaćkany na czarno tak na odpierdziel to pod spodem równie dobrze mogą być naklejki...
P.S. Ograbienie go z bagażnika i tak nie będzie zbrodnią - on sam okazał się pod spodem zielonym groszkiem L76
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-09-2020 22:21:58 przez MAT_ZAJ.)
|
|
18-09-2020 22:17:44 |
|
|
RaszkoV
Flamingowiec
Liczba postów: 252
Imię: Wojciech
Skąd: Żywiec
Pojazd: Inny
|
RE: Pierwsze Wigry 3
Gąbka/Wełna nie wyrządzą znaczących szkód, może minimalne ryski- to akurat standard, bez przyjrzenia niemal niewidoczne
Co do kwestii "piątki"-
Z tego co widzę na pierwszy rzut oka ma nieco szerszą rurę podsiodłową, oraz ten kolor.. No cóż, u mnie w głowie automatycznie wyświetla się Wigry 5
Swoją drogą, jeszcze jedna ciekawostka- Twoja trójka fabrycznie nie bez powodu posiadała siodełko firmy Mertens.
Romet wykupił od Niemieckiego producenta licencję na to siodełko, i dopiero z czasem zaczęto stosować "właściwy" Rometowski napis.
Ponadto metalowe mocowanie narzędziówki także nie było kwestią przypadku-
Stosowane były właśnie we wcześniejszych rocznikach
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-09-2020 22:31:20 przez RaszkoV.)
|
|
18-09-2020 22:27:44 |
|
|
MAT_ZAJ
Nowy
Liczba postów: 16
Imię: Mateusz
Skąd: Krosno
Pojazd: Inny
|
RE: Pierwsze Wigry 3
(18-09-2020 22:27:44)RaszkoV napisał(a): Gąbka/Wełna nie wyrządzą znaczących szkód, może minimalne ryski- to akurat standard, bez przyjrzenia niemal niewidoczne
Co do kwestii "piątki"-
Z tego co widzę na pierwszy rzut oka ma nieco szerszą rurę podsiodłową, oraz ten kolor.. No cóż, u mnie w głowie automatycznie wyświetla się Wigry 5
Swoją drogą, jeszcze jedna ciekawostka- Twoja trójka fabrycznie nie bez powodu posiadała siodełko firmy Mertens.
Romet wykupił od Niemieckiego producenta licencję na to siodełko, i dopiero z czasem zaczęto stosować "właściwy" Rometowski napis.
Ponadto metalowe mocowanie narzędziówki także nie było kwestią przypadku-
Stosowane były właśnie we wcześniejszych rocznikach Wink
Suwmiarka w oczach mówisz
Prawdę mówiąc nie zwróciłem na kwestię sztycy nawet uwagi, bo siodło i tak jakieś współczesne dziadostwo.. Cóż, jeśli to faktycznie Wigry 5 to może i ja sam dam mu kiedyś szansę, gdyby tylko nie ten spaw.. Póki co stoi, jeść jeszcze nie woła, a może się na coś przyda
Hmm, mnie ta metalowa góra narzędziówki odrzuciła z powodu korozji, stwierdziłem, że plastikowa nawet praktyczniejsza, a co!
Z resztą to białe siodło.. W tych Wigrach dużo jest białych detali, które aż o nie prosiły! Do tego koloru optycznie całkiem to pasuje, coś czuję że zostanie ono na znak wyjątkowości tego egzemplarza
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-09-2020 22:40:08 przez MAT_ZAJ.)
|
|
18-09-2020 22:33:23 |
|
|
WD40
Początkujący Rometowiec
Liczba postów: 105
Imię: --
Skąd: Polska
Pojazd: Inny Romet
|
RE: Pierwsze Wigry 3
Raczej Wigry 5 bo kolor, typowy dla "piątek" odcień żółci.
Szkoda że ta piątka wygląda na naprawdę mocno zmęczoną życiem, ale nie wiadomo, może coś jeszcze z niej będzie.
Rocznik '84 więc ten egzemplarz mógł się jeszcze załapać na typowe dla "piątki" wyposażenie, więc całkiem prawdopodobny jest fakt że jest to Wigry 5 po przejściach...
Tak czy siak, rower nadaje się w sam raz jako rower dojazdowy do pracy/szkoły/sklepu bądź do krótkich przejażdżek.
Pozdrawiam!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-09-2020 22:43:23 przez WD40.)
|
|
18-09-2020 22:39:59 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 4 gości
|
|