Ocena wątku:
- 1 głosów - 5 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Pierwsze Wigry 3
|
Autor |
Wiadomość |
MAT_ZAJ
Nowy
Liczba postów: 16
Imię: Mateusz
Skąd: Krosno
Pojazd: Inny
|
Pierwsze Wigry 3
Witam wszystkich Rometowców jako że to mój pierwszy post na tym zacnym forum!
Na dzisiejszej wyprawie złomowej (zazwyczaj wybierałem się po jakieś stare radyjka Unitry, części do Poloneza, czy różne ciekawe graty) przypadkiem na stercie rowerków dziecięcych (gdzie zazwyczaj nie zaglądałem, bo 16" nie zachęca przy moim wzroście ) rzuciły mi się w oczy charakterystyczne kształty Wigrów. Po wydobyciu go spośród zaplątanych kierownic wyglądał jak na zdjęciu, były to oczywiście Wigry 3 - według zawiasu rocznik '77.
Lakier mocno spłowiały - wymagający wielu zaprawek, kompletność nawet niezła. Dokładnie obejrzałem newralgiczne punkty ramy wokół zawiasu, główki i "trójkąta" tylnego. Rama okazała się prosta, całkiem zdrowa, bez widocznych pęknięć, czy śladów spawania - udało się nawet rozruszać dźwignię i złożyć go w pół
Zamieniłem siodło na białe "Romet" z pobliskiego Reksia (Gdyby ktoś z okolic Krosna reflektował na ratowanie Reksia to mogę podać namiary na tą miejscówkę), gdyż czarne Mertens z tych Wigrów było całkowicie spękane i podarte.
Z bezkołowych resztek Jubilata kawałek dalej pozyskałem też niepopękaną, białą osłonę łańcucha i dekielek do schowka. Brakuje klosza tylnej i przedniej lampki, pedały są jakieś plastikowe współczesne. Najgorszym mankamentem jest pęknięte mocowanie bagażnika - widoczne na zdjęciu:
Po niedługich, lecz treściwych negocjacjach cena została dobita na pułapie 60 PLNów - myślę, że jak na dzisiejsze realia nie przepłaciłem za bardzo
Całość oczywiście została przewieziona - raczej nie inaczej - Polonezem
Planowane zabiegi na najbliższy czas to ogarnięcie mechaniczne, wizualne doprowadzenie chromów/aluminium i ramy do ładu (chciałbym zachować to co zostało z oryginalnego lakieru, ratując się jedynie zaprawkami, ale zobaczymy co wyjdzie w praniu, nie wykluczam malowania całości). Postaram się robić jak najwięcej zabiegów sam - dotychczas w sezonie letnim często używałem i serwisowałem sam dla siebie - z użyciem świetnych Rometowskich kluczy płaskich - Rometa Alkę (od nowości w rodzinie, kiedyś opiszę go jeszcze w innym temacie!).
Fachowców od kompletacji wyposażenia proszę o uwagi co i jak być powinno (sam domyślam się, że ten rocznik raczej nie powinien mieć tej przedniej okrągłej lampki, a raczej białą prostokątną - ktoś mnie utwierdzi w tym przekonaniu?), szczególnie apropos bagażnika - w tym roczniku powinien on być chromowany, czy gdy zdobędę inny lakierowany też nikt mnie nie zlinczuje?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-09-2020 18:22:30 przez MAT_ZAJ.)
|
|
16-09-2020 18:13:10 |
|
3 użytkowników postawiło piwo MAT_ZAJ za ten post:3 użytkowników postawiło piwo MAT_ZAJ za ten post.
Jorginsson (09-16-2020), pawel07 (09-16-2020), WD40 (09-16-2020)
|
WD40
Początkujący Rometowiec
Liczba postów: 105
Imię: --
Skąd: Polska
Pojazd: Inny Romet
|
RE: Pierwsze Wigry 3
No więc tak, fajny rowerek ale jak wiadomo lata robią swoje.
Chyba największym problemem tutaj powłoka lakiernicza, mimo to na twoim miejscu nie malowałbym go, a po prostu doczyścił oryginalny lakier.
Jeśli chodzi o kąpletność to nawet ok, ciężko może być tylko z dostaniem chromowanego bagażnika.
Brakuje mu (całkiem niewiele mu brakuje tak przy okazji ) : Oryginalnych pedałów (te które ma obecnie zamontowane pochodzą z rometa kowalewo), oryginalnej lampki (biała, "kwadratowa"), rączek/gripów i reszty tylnej lampy.
Roweru tylko pogratulować, wczesny Wigry 3 (z nie do końca łysymi oponami z białym bokiem), takie jak ten to rzadkość!
Rower najprawdopodobniej z drugiego rocznika produkcji Wigry 3.
Wcześniej na forum też był podobny, wręcz identyczny (patrz) : http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=37529
Jeszcze raz gratuluje roweru i powodzenia w serwisowaniu go i dokupowaniu do niego części.
PS: czy to siodełko czarne zostawiłeś? (bo to chyba oryginał)
(błagam, tylko go nie maluj...)
Pozdrawiam!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-09-2020 19:02:39 przez WD40.)
|
|
16-09-2020 19:02:02 |
|
|
MAT_ZAJ
Nowy
Liczba postów: 16
Imię: Mateusz
Skąd: Krosno
Pojazd: Inny
|
RE: Pierwsze Wigry 3
(16-09-2020 19:02:02)WD40 napisał(a): No więc tak, fajny rowerek ale jak wiadomo lata robią swoje.
Chyba największym problemem tutaj powłoka lakiernicza, mimo to na twoim miejscu nie malowałbym go, a po prostu doczyścił oryginalny lakier.
Jeśli chodzi o kąpletność to nawet ok, ciężko może być tylko z dostaniem chromowanego bagażnika.
Brakuje mu (całkiem niewiele mu brakuje tak przy okazji ) : Oryginalnych pedałów (te które ma obecnie zamontowane pochodzą z rometa kowalewo), oryginalnej lampki (biała, "kwadratowa"), rączek/gripów i reszty tylnej lampy.
Roweru tylko pogratulować, wczesny Wigry 3 (z nie do końca łysymi oponami z białym bokiem), takie jak ten to rzadkość!
Rower najprawdopodobniej z drugiego rocznika produkcji Wigry 3.
Wcześniej na forum też był podobny, wręcz identyczny (patrz) : http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=37529
Jeszcze raz gratuluje roweru i powodzenia w serwisowaniu go i dokupowaniu do niego części.
PS: czy to siodełko czarne zostawiłeś? (bo to chyba oryginał)
(błagam, tylko go nie maluj...)
Chcę zachować jak najwięcej oryginalne malowanie na ile się tylko da. Zaprawki jednak są konieczne, bo pod każdym odpryskiem i zadrapaniem pojawia się ruda..
Rączki/gripy fakt, jakieś gumowe współczesne są na nim, mam zachomikowane nówki Rometowskie, które dawno temu udało mi się kupić jeszcze z myślą o Alce
Rower ogólnie nie wygląda na jakiś strasznie wyeksploatowany, więcej szkody zrobiło mu prawdopodobnie długotrwałe stanie na zewnątrz i słońce, które wyblakło lakier i naklejki.
Lampka kwadratowa powiadasz - biała, czy z górą w chromie? Mocowana tutaj na główce ramy, czy na dolnej śrubie przy widelcu?
Dzięki za gratulacje, sam jestem dumny z trafienia całkowitym przypadkiem takiej sztuki
P.S. Czarne siodełko Mertens niestety zostawiłem na złomie, miało skorodowany stelaż schowka, wyprutą dziurę z lewej strony i było całe spękane (prawdopodobnie znów od słońca), żeby mieć jako takie nadające się do czegoś pozwoliłem sobie ograbić Reksia z tego białego. W razie chęci powrotu do oryginału raczej nie problem je zdobyć - białe wydaje się nawet rzadsze.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-09-2020 19:23:05 przez MAT_ZAJ.)
|
|
16-09-2020 19:20:03 |
|
|
WD40
Początkujący Rometowiec
Liczba postów: 105
Imię: --
Skąd: Polska
Pojazd: Inny Romet
|
RE: Pierwsze Wigry 3
(16-09-2020 19:20:03)MAT_ZAJ napisał(a): (16-09-2020 19:02:02)WD40 napisał(a): No więc tak, fajny rowerek ale jak wiadomo lata robią swoje.
Chyba największym problemem tutaj powłoka lakiernicza, mimo to na twoim miejscu nie malowałbym go, a po prostu doczyścił oryginalny lakier.
Jeśli chodzi o kąpletność to nawet ok, ciężko może być tylko z dostaniem chromowanego bagażnika.
Brakuje mu (całkiem niewiele mu brakuje tak przy okazji ) : Oryginalnych pedałów (te które ma obecnie zamontowane pochodzą z rometa kowalewo), oryginalnej lampki (biała, "kwadratowa"), rączek/gripów i reszty tylnej lampy.
Roweru tylko pogratulować, wczesny Wigry 3 (z nie do końca łysymi oponami z białym bokiem), takie jak ten to rzadkość!
Rower najprawdopodobniej z drugiego rocznika produkcji Wigry 3.
Wcześniej na forum też był podobny, wręcz identyczny (patrz) : http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=37529
Jeszcze raz gratuluje roweru i powodzenia w serwisowaniu go i dokupowaniu do niego części.
PS: czy to siodełko czarne zostawiłeś? (bo to chyba oryginał)
(błagam, tylko go nie maluj...)
Chcę zachować jak najwięcej oryginalne malowanie na ile się tylko da. Zaprawki jednak są konieczne, bo pod każdym odpryskiem i zadrapaniem pojawia się ruda..
Rączki/gripy fakt, jakieś gumowe współczesne są na nim, mam zachomikowane nówki Rometowskie, które dawno temu udało mi się kupić jeszcze z myślą o Alce
Rower ogólnie nie wygląda na jakiś strasznie wyeksploatowany, więcej szkody zrobiło mu prawdopodobnie długotrwałe stanie na zewnątrz i słońce, które wyblakło lakier i naklejki.
Lampka kwadratowa powiadasz - biała, czy z górą w chromie? Mocowana tutaj na główce ramy, czy na dolnej śrubie przy widelcu?
Dzięki za gratulacje, sam jestem dumny z trafienia całkowitym przypadkiem takiej sztuki
P.S. Czarne siodełko Mertens niestety zostawiłem na złomie, miało skorodowany stelaż schowka, wyprutą dziurę z lewej strony i było całe spękane (prawdopodobnie znów od słońca), żeby mieć jako takie nadające się do czegoś pozwoliłem sobie ograbić Reksia z tego białego. W razie chęci powrotu do oryginału raczej nie problem je zdobyć - białe wydaje się nawet rzadsze.
Lampka biała (zwykła, bez żadnych chromów), mocowana na dolnej śrubie przy widelcu.
Siodełko, mimo iż nie oryginalnie i tak pasuje chyba nawet bardziej niż oryginalne.
Akurat z zaprawkami, fakt, lepiej jednak je zrobić.
Jeśli nie uda ci się znaleźć chromowanego bagażnika, wciąż możesz spróbować je jako-tako zespawać/zadrutować bóg wie co.
Rower który bardziej stał jak jeździł, czyli taki jakie lubię.
Jeszcze raz, tylko pogratulować zakupu.
Pozdrawiam!
|
|
16-09-2020 19:32:00 |
|
|
WD40
Początkujący Rometowiec
Liczba postów: 105
Imię: --
Skąd: Polska
Pojazd: Inny Romet
|
RE: Pierwsze Wigry 3
(16-09-2020 21:51:50)zaz napisał(a): Chyba 79 było wigry 3 bo w 77 było wigry 1 lub 2 Widać że jest w miarę kompletny. Rozbierz go odtłuść i nasmaruj go porządnie przy okazji wymień wszystkie łożyska. Osłonę białą oraz dętki kupisz na allegro więc warto kupić i założyć nowe. Pedały warto zmienić na czarne gumowe oraz przednią lampkę na białą i dać pompkę do zestawu. Sprawdź czy w narzędziówce są klucze a jak nie ma to musisz kupić bo będą ci potrzebne do rozbiórki rowerku. Widać że oponki są dobre warto je zostawić chyba że czas zrobił swoje i są popękane to je zmień. i odtłuść i nasmaruj łańcuch chyba że jest zardzewiały to warto wymienić. Ogarnij bagażnik w kolorze lub chromowany. Siodełko jest oryginalne tylko ma inny kolor. bo fabrycznie powinno być czarne.
Siodełko, MAT_ZAJ już mówił że wymienił je na Rometowskie tylko że białe (na późniejszych zdjęciach widać), może i nie jest takie jakie było w oryginale ale i tak pasuje więc nie ma co sobie już tym głowy zawracać i drążyć tematu siodełka.
Akurat łańcuch chyba też został już przez niego wymieniony, na wcześniejszych zdjęciach był pordzewiały.
A klucze, no fakt.
Tak czy siak, fajne i dość kompletne Wigry 3 z wczesnych lat.
Pozdrawiam!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-09-2020 22:39:00 przez WD40.)
|
|
16-09-2020 22:35:35 |
|
|
MAT_ZAJ
Nowy
Liczba postów: 16
Imię: Mateusz
Skąd: Krosno
Pojazd: Inny
|
RE: Pierwsze Wigry 3
(16-09-2020 21:51:50)zaz napisał(a): Chyba 79 było wigry 3 bo w 77 było wigry 1 lub 2 Widać że jest w miarę kompletny. Rozbierz go odtłuść i nasmaruj go porządnie przy okazji wymień wszystkie łożyska. Osłonę białą oraz dętki kupisz na allegro więc warto kupić i założyć nowe. Pedały warto zmienić na czarne gumowe oraz przednią lampkę na białą i dać pompkę do zestawu. Sprawdź czy w narzędziówce są klucze a jak nie ma to musisz kupić bo będą ci potrzebne do rozbiórki rowerku. Widać że oponki są dobre warto je zostawić chyba że czas zrobił swoje i są popękane to je zmień. i odtłuść i nasmaruj łańcuch chyba że jest zardzewiały to warto wymienić. Ogarnij bagażnik w kolorze lub chromowany. Siodełko jest oryginalne tylko ma inny kolor. bo fabrycznie powinno być czarne.
Jestem pewien, że to '77 - dwie pierwsze cyfry numeru na zawiasie, jutro zrobię i dodam tutaj zdjęcie. Poza tym z czego zdążyłem już się dowiedzieć wynika, że chromowany bagażnik jest cechą charakterystyczną właśnie tego rocznika.
(Nie wiem czy to też typowa cecha jakiegoś roku, ale dzwonek też jest jeszcze z metalowym, a nie plastikowym jak późniejsze przyciskiem)
Osłonę też już mam całą, podobnie jak dekielek narzędziówki, nie było go, więc i kluczy nie było, ale mam cały ich zestaw od Rometa Alka (i jeszcze parę ruskich )- wystarczy uważnie czytać
Jutro wybiorę się na jeszcze inny złomowiec w poszukiwaniu zastępczego bagażnika, oryginalny chromowany oczywiście zachowam i ewentualnie spróbuję go zaspawać i zabezpieczyć w tym miejscu.
(16-09-2020 22:35:35)WD40 napisał(a): Siodełko, MAT_ZAJ już mówił że wymienił je na Rometowskie tylko że białe (na późniejszych zdjęciach widać), może i nie jest takie jakie było w oryginale ale i tak pasuje więc nie ma co sobie już tym głowy zawracać i drążyć tematu siodełka.
Akurat łańcuch chyba też został już przez niego wymieniony, na wcześniejszych zdjęciach był pordzewiały.
A klucze, no fakt.
Tak czy siak, fajne i dość kompletne Wigry 3 z wczesnych lat.
To siodełko niewiele różni się kształtem od oryginalnego czarnego Mertesnsa, a on był cały spękany, więc z dwojga złego wolałem mieć białe w przyzwoitym stanie. Wszystkie zdjęcia są na świeżo jeszcze ze skupu, nie zdążyłem niczego przy rowerku wymienić - kolor rdzawy, bądź nie łańcucha to tylko kwestia światła
|
|
16-09-2020 22:52:11 |
|
|
WD40
Początkujący Rometowiec
Liczba postów: 105
Imię: --
Skąd: Polska
Pojazd: Inny Romet
|
RE: Pierwsze Wigry 3
Siodełko jak dla mnie git, nie trzeba wymieniać, jak już wspomniałem: pasuje jakie jest.
Łańcuch, jednak magia światła działa cuda, tak samo jak wyobraźnia.
Uważaj tylko żeby się nie skończyło na "1200zł za remont". (taki żarcik)
Dobranoc.
Pozdrawiam!
|
|
16-09-2020 23:08:32 |
|
|
RaszkoV
Flamingowiec
Liczba postów: 252
Imię: Wojciech
Skąd: Żywiec
Pojazd: Inny
|
RE: Pierwsze Wigry 3
Bardzo dobry zakup! Rowerek wcale nie taki pospolity, pierwsza seria Wigry 3-
W dodatku we wczesnym roczniku! Na zdjęciu widoczne jego pełne oryginalne wyposażenie (Jedynie oprócz lusterka, je można było sobie dokupić )
.
Powodzenia w pracach!
|
|
17-09-2020 15:47:34 |
|
1 osoba postawiła piwo RaszkoV za ten post:1 osoba postawiła piwo RaszkoV za ten post.
Jorginsson (09-17-2020)
|
MAT_ZAJ
Nowy
Liczba postów: 16
Imię: Mateusz
Skąd: Krosno
Pojazd: Inny
|
RE: Pierwsze Wigry 3
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-09-2020 17:18:55 przez MAT_ZAJ.)
|
|
17-09-2020 17:14:46 |
|
|
MAT_ZAJ
Nowy
Liczba postów: 16
Imię: Mateusz
Skąd: Krosno
Pojazd: Inny
|
RE: Pierwsze Wigry 3
(17-09-2020 21:33:11)RaszkoV napisał(a): Otóż nie, w przypadku pierwszej serii (a szczególnie 77-8) Wigry trójki sprawa wyglądała nieco inaczej. Tutaj praktycznie zawsze występowała konfiguracja tego lakieru, z chromowanym bagażnikiem i z chromowaną górą lampy. Charakterystyczne także były odblaski, fabrycznie (!) na przodzie pomarańczowy, na tyle czerwony. Ot taka ciekawostka dotycząca pierwszej serii Wigry 3
Dzięki! Za takie konkrety stawiam piwo
Czyli celujemy z renowacją w taką właśnie prospektówkę.
Co do lakieru - w wątku forumowym: http://chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=22692 zdjęcie od Niebieski Jasny - F610 niestety wygasło, a to pod Niebieski morski - L47 wygląda dość podobnie:
Dla pewności porównałem to z kolorami z palety FSO:
- F610:
- L47 (ten L47 wygląda znacznie ciemniej niż L47 z forumowej palety Wigrów..)
Tak więc moje Wigry (biorąc też pod uwagę rocznik '77) to raczej F610 jak rozumiem. Proszę tak czy tak bardziej doświadczonych w temacie kolegów o upewnienie mnie
|
|
17-09-2020 22:02:46 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|