Cześć!
Przedstawiam mój weekendowy zakup, Romet Zenit Special z 88 roku, wyprodukowany dla Domów Towarowych Centrum.
Zaraz po zakupie zrobiłem nim 35km wycieczkę i muszę przyznać, że to mój jak dotąd najwygodniejszy rower, a to dopiero mój 16 rower
Co prawda małe koła, bo większość była 26-28, ale zrelaksowana pozycja wcale nie zachęca do niewiadomo jak szybkiej jazdy. Poziom kompletności z tego co widzę jest dobry, ale planuje dokupić dzwoneczek i ramie ostrzegawcze
Większość chromowanych elementów pokryta rdzawym nalotem, będę walczył w ramach możliwości. Mam obawy co do integralności główki z ramą o w tym miejscu:
Dlatego stety niestety chcę odświeżyć lakier, wcześniej piaskując i robiąc inspekcje. Nie wykluczam oryginalnego koloru, ale bardziej za mną chodzi bahama yellow z fiata z odrobiną drobnego brokatu, żeby uzyskać metallic. + oczywiście oryginalne naklejki wszystkie jak były wrócą.
Kolejne pytanie to jaki dłuższy wspornik kierownicy kupić, obecnie mam wspornik z obejmą skręcaną na końcu i niestety już spory luz na tym połaczeniu:
Najbardziej interesowałby mnie ten wspornik, ale jest skręcany chyba tylko sterami bez klinu na dole:
Alternatywnie wspornik tego typu z klinem tego typu:
Kolejne pytanie, stery do tej ramy i fabrycznego widelca muszą być wymyślne Rometowskie leżaki magazynowe, czy każde stery 1" do widelca z gwintem będą dobre? Czy średnice i gwint widelca są zupełnie inne?
Jeszcze będzie sporo pytań, ale nigdy nie miałem styczności z polskimi konstrukcjami poza polonezami
Na szybko kupiłem jeszcze zestaw do kół, bo fabryczne zebry po nabiciu mają więcej fałd niż mój brzuch: