Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Romet Wagant 81'
|
Autor |
Wiadomość |
Janek25
Nowy
Liczba postów: 6
Imię: Janek
Skąd: Orneta
Pojazd: Inny Romet
|
|
20-11-2019 22:45:52 |
|
|
romet3kolory
Uczeń
Liczba postów: 230
Imię: romet3kolory
Skąd: Bielsko-Biała
Pojazd: Inny
|
|
23-11-2019 22:14:57 |
|
|
dovectra
Nowy
Liczba postów: 7
Imię: Radek
Skąd: Piastów
Pojazd: Inny
|
RE: Romet Wagant 81'
We wczesnych wagantach, montowali też takie zwykłe bagażniki,
(20-11-2019 22:45:52)Janek25 napisał(a): Zastanawia mnie ten bagażnik. Mam dwa Waganty i generalnie na obu jest przymocowany bagażnik masywniejszy.
A ten wagant jest spoko.
Jakiś czas temu odnawiałem znajomemu pierwszy wypust waganta,1977 po 10 latach stania pod płotem.
Dało się. mimo że do finezji i jakości wykonania ZZR -ów to odbiega, ale starszy pan się poczuł jak młodzieniec.
Nie mógł uwierzyć że z takiego złomka dało się taką torpedę zrobić.
Oczywiście trochę go podrasowałem, ponieważ to starszy pan i już sił mało, a i refleks nie ten.
Koła poszły jakieś stare alusy na lepszych piastach i oponkach szerszych.
A i przełożenia nieco bardziej emeryckie więc wolnobieg inny wleciał.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-12-2019 12:57:04 przez dovectra.)
|
|
17-12-2019 12:46:54 |
|
|
jurek_1961
Uczeń
Liczba postów: 176
Imię: Jurek
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Inny Romet
|
RE: Romet Wagant 81'
Moim zdaniem jest tak: udało Ci się odkręcić śrubę na górze mostka, wyciągnąłeś ją (miała pewnie tak z 15 cm długości), a potem zdjąłeś obejmę, która trzymała kierownicę (wydaje mi się, że ta obejma leży, już wypolerowana na piątym zdjęciu, między drutem od błotnika). To co jest na zdjęciu ponad strzałką, to jest rura mostka, która wchodzi w sztycę widelca, a zgrubienie w które celuje strzałka, to integralna część rury mostka (na tym opierała się obejma z kierownicą). I teraz to, czego moim zdaniem nie zrobiłeś. Tą śrubę na górze mostka odkręca się o kilka obrotów, po czym uderza się w tę wystającą śrubę od góry, co powoduje wysunięcie się takiego elementu rozpychającego dół rury mostka i blokującego mostek z widelcem. Moim zdaniem należy tę długą śrubę wkręcić na miejsce (bez obejmy i kierownicy, skoro już są zdjęte) tak na ponad centymetr - wtedy przejdzie "na wylot" przez ten element blokujący. I zrobić to, czego pewnie nie zrobiłeś - czyli uderzyć śrubę od góry. Skoro jednak już masz zdjętą kierownicę i obejmę, to zanim wkręcisz z powrotem tę długą śrubę, wlej od góry trochę oleju, albo WD-40, trochę poczekaj i powinno się udać...
|
|
20-06-2020 18:41:24 |
|
2 użytkowników postawiło piwo jurek_1961 za ten post:2 użytkowników postawiło piwo jurek_1961 za ten post.
And1 (06-20-2020), Jorginsson (06-20-2020)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|