ostatnio kupiłem motorower z papierami na białej tablicy, w dowodzie wpis KOMAR, wygląda na OGARa 50T1, silnik DEZAMET 023 a nie 019, właściciel dał dokument do silnika. Załączam kilka zdjęć i pytanie czy to dobrze określiłem model czy robilibyście z silnikiem 023 czy lepiej z 019? Historia z dokumentem zakupowym silnika ciekawa. Dajcie jakieś opinie. Przydałyby się również jakieś podpowiedzi na co zwrócić uwagę przy renowacji Ogarka.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-06-2020 21:32:23 przez sowa.ps.)
Jak biała tablica to nr-u silnika może już nie być. Rama generalnie jest od 2370/2375, czyli generalizując późniejszy TJ, modele 2375 miały już właśnie silniki 023, więc rób jak uważasz. Ostatnio prowadziliśmy podobną dyskusję odnośnie tego, który silnik lepszy - jednoznacznej odpowiedzi nie ma. Jak poszukasz forumową szukajką to znajdziesz, nie chcę się powtarzać, więc w telegraficznym skrócie - 023 jest mniej kłopotliwy, wręcz jak to się mówi "idiotoodporny", no ale to tylko dwa biegi... 019 ma już 3 biegi, ale nie jest dla 'laików' - a już na pewno wymaga zwyczajnie więcej troski. Ma złe opinie, ale jest de facto mocniejszy i przy odrobinie chęci, możliwości oraz samozaparcia będzie działać jak należy. Jest z kolei droższy od "dwubiegówki", do której to z kolei jest więcej części.
Mówię, nie ma tu wyraźnego, przeważającego argumentu
A kwit to fajna rzecz, tym bardziej data - już po zakończeniu produkcji przez Romet, "ostatni wypust"
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-06-2020 01:17:24 przez Jorginsson.)
Podpinam się do kolegi wyżej i chciałbym dodać że ogar to ogar a 50t1 to 50t1, ogar mial silnik 023 (ogar 205) lub silnik z jawki 223 (ogar 200). A 50t1 miał 019. Ta twoja rama wyglada mi na 50t1 ponieważ ma metalowe schowki które występowały w t-jedynkach
No właśnie trzcinka też tak wnioskowałem że z uwagi na metalową obudowę schowków zakładam że to 50t1
Jorginsson, bardziej przy decyzji chciałbym się kierować prawidłowością dla modelu, oczywistym dla mnie jest że dobrze wyremontowany i dbamy każdy z tych silników będzie właściwie funkcjonował, niemniej dzięki za obszerną wypowiedź w temacie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-06-2020 19:29:19 przez sowa.ps.)
Dlatego powtórzę, albo może doprecyzuję: w zależności od rocznika, może być tu poprawny zarówno silnik 019 jak i 023, sądząc po "dużych" schowkach - raczej to pierwsze, ale istotny jest rocznik tej ramy, którego nam nie podajesz. I prawdą jest też to, że kwit na silnik, chociaż to nie wątpliwie ciekawa rzecz - o niczym nie świadczy. Chociaż, jakby już się w detektywa bawić, to ewentualnie byłby argumentem "za" przy założeniu, że oryginalnie był tam "kłopotliwy" silnik 3-biegowy, do którego ktoś stracił cierpliwość
No a znów telegraficznie: ja jestem za 019.
Jak silnik z 97 roku to już BMP, czyli totalnie nie pasuje. Chyba że masz gdzieś oryginalność i chcesz zachować tą wyjątkowość to jak najbardziej tak zrób, Twój Romet, Tobie ma pasować
Nie mogę zlokalizować pod kilkoma warstwami farby numeru ramy, tabliczki brak nawet otworów po niej nie mogę namierzyć. W T1 powinna być z prawej strony ramy przy silniku czy się mylę i na główce ram?
Tak, na prawym mocowaniu silnika powinna być tabliczka znamionowa (znaczy niektóre kwartały niektórych roczników ich nie mają, z tego co szatek pisał) a numery ramy były chyba na wszystkich na główce wybijane
Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.