ostatnio kupiłem motorower z papierami na białej tablicy, w dowodzie wpis KOMAR, wygląda na OGARa 50T1, silnik DEZAMET 023 a nie 019, właściciel dał dokument do silnika. Załączam kilka zdjęć i pytanie czy to dobrze określiłem model czy robilibyście z silnikiem 023 czy lepiej z 019? Historia z dokumentem zakupowym silnika ciekawa. Dajcie jakieś opinie. Przydałyby się również jakieś podpowiedzi na co zwrócić uwagę przy renowacji Ogarka.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-06-2020 21:32:23 przez sowa.ps.)
06-06-2020 21:31:18
Reklama
bkrukl
Technik
Liczba postów: 833 Imię: Bogdan Skąd: Biłgoraj Pojazd: Inny
Jak biała tablica to nr-u silnika może już nie być. Rama generalnie jest od 2370/2375, czyli generalizując późniejszy TJ, modele 2375 miały już właśnie silniki 023, więc rób jak uważasz. Ostatnio prowadziliśmy podobną dyskusję odnośnie tego, który silnik lepszy - jednoznacznej odpowiedzi nie ma. Jak poszukasz forumową szukajką to znajdziesz, nie chcę się powtarzać, więc w telegraficznym skrócie - 023 jest mniej kłopotliwy, wręcz jak to się mówi "idiotoodporny", no ale to tylko dwa biegi... 019 ma już 3 biegi, ale nie jest dla 'laików' - a już na pewno wymaga zwyczajnie więcej troski. Ma złe opinie, ale jest de facto mocniejszy i przy odrobinie chęci, możliwości oraz samozaparcia będzie działać jak należy. Jest z kolei droższy od "dwubiegówki", do której to z kolei jest więcej części.
Mówię, nie ma tu wyraźnego, przeważającego argumentu
A kwit to fajna rzecz, tym bardziej data - już po zakończeniu produkcji przez Romet, "ostatni wypust"
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-06-2020 01:17:24 przez Jorginsson.)
08-06-2020 01:14:46
trzcinka
Technik
Liczba postów: 509 Imię: Paweł Skąd: Sulmierzyce Pojazd: Romet Komar
Podpinam się do kolegi wyżej i chciałbym dodać że ogar to ogar a 50t1 to 50t1, ogar mial silnik 023 (ogar 205) lub silnik z jawki 223 (ogar 200). A 50t1 miał 019. Ta twoja rama wyglada mi na 50t1 ponieważ ma metalowe schowki które występowały w t-jedynkach
08-06-2020 02:01:09
sowa.ps
Nowy
Liczba postów: 13 Imię: Sowa Skąd: Gdynia Pojazd: Romet Pony
No właśnie trzcinka też tak wnioskowałem że z uwagi na metalową obudowę schowków zakładam że to 50t1
Jorginsson, bardziej przy decyzji chciałbym się kierować prawidłowością dla modelu, oczywistym dla mnie jest że dobrze wyremontowany i dbamy każdy z tych silników będzie właściwie funkcjonował, niemniej dzięki za obszerną wypowiedź w temacie.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-06-2020 19:29:19 przez sowa.ps.)
08-06-2020 19:15:34
Szabla
Mzciarz (Spsodg)
Liczba postów: 200 Imię: Mikołaj Skąd: Ostromecko Pojazd: Romet 50-TS-1
Dlatego powtórzę, albo może doprecyzuję: w zależności od rocznika, może być tu poprawny zarówno silnik 019 jak i 023, sądząc po "dużych" schowkach - raczej to pierwsze, ale istotny jest rocznik tej ramy, którego nam nie podajesz. I prawdą jest też to, że kwit na silnik, chociaż to nie wątpliwie ciekawa rzecz - o niczym nie świadczy. Chociaż, jakby już się w detektywa bawić, to ewentualnie byłby argumentem "za" przy założeniu, że oryginalnie był tam "kłopotliwy" silnik 3-biegowy, do którego ktoś stracił cierpliwość
No a znów telegraficznie: ja jestem za 019.
Jak silnik z 97 roku to już BMP, czyli totalnie nie pasuje. Chyba że masz gdzieś oryginalność i chcesz zachować tą wyjątkowość to jak najbardziej tak zrób, Twój Romet, Tobie ma pasować
10-06-2020 23:48:53
sowa.ps
Nowy
Liczba postów: 13 Imię: Sowa Skąd: Gdynia Pojazd: Romet Pony
Nie mogę zlokalizować pod kilkoma warstwami farby numeru ramy, tabliczki brak nawet otworów po niej nie mogę namierzyć. W T1 powinna być z prawej strony ramy przy silniku czy się mylę i na główce ram?
16-06-2020 16:38:09
trzcinka
Technik
Liczba postów: 509 Imię: Paweł Skąd: Sulmierzyce Pojazd: Romet Komar
Tak, na prawym mocowaniu silnika powinna być tabliczka znamionowa (znaczy niektóre kwartały niektórych roczników ich nie mają, z tego co szatek pisał) a numery ramy były chyba na wszystkich na główce wybijane
Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.