Hej, postanowiłem wrzucać troszkę mojej pracy tutaj - na forum, ponieważ mam w tym momencie kilka motorowerów spod logo Pegaza.
Prezentowany tutaj Ogar 205 trafił do mnie w zimie 2010/2011 i była to moja pierwsza renowacja, jaką udało mi się przeprowadzić, dlatego darzę tego insekta szczególnym sentymentem.
Po krótce - Ogar wyjechał z fabryki jako dwukolorowy niebiesko-srebrny metallic. Po drodze przeszedł mały lifting nabierając barwy zgoła wojskowe.
Technologia remontu nie była zbyt skomplikowana, nadwozie zostało wypiaskowane, zabezpieczone podkładem epoksydowym, przygotowane do malowania i wykończone akrylem w lakierach mojego autorskiego pomysłu
. Większość rzeczy pozostała stara, zregenerowana, drobne elementy uzyskały nową powłokę cynkową. Aluminiowe elementy poddane zostały szkiełkowaniu.
Z nowych rzeczy dokupiłem obręcze, klamki i kupę innych rzeczy (o których już zdążyłem zapomnieć).
Silnik wymagał kompletnego remontu, złożony został w większości na nowych częściach (wtedy wały, cylindry czy elementy skrzyni biegów można było kupić na każdej coniedzielnej giełdzie czy na allegro/tablicy). Jako modyfikację motorower uzyskał zapłon elektroniczny z Charta 210 i udało mi się na nim bezproblemowo przejechać wiele kilometrów.
Z perspektywy czasu widzę, że wiele rzeczy mogłem zrobić lepiej, ale mam też świadomość, że ten moped otworzył mi drogę do innych, ciekawszych projektów.
Poniżej kilka fotek (i filmik, który wisi na moim kanale YT
)
https://www.youtube.com/watch?v=_AlCWWaY85w
Gdyby ktoś był zainteresowany śledzeniem to wkrótce na stronce:
https://www.facebook.com/insektariumZZR/
będą pojawiać się aktualizacje moich poczynań, zarówno garażowych jak i zakupowych