Czy ten set będzie dobry do silnika 019/023
|
Autor |
Wiadomość |
skinder
Uczeń
Liczba postów: 196
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
|
RE: Czy ten set będzie dobry do silnika 019/023
(22-11-2019 15:45:18)filips51 napisał(a): Jeśli chodzi o trwałość automatu i jego luzy to mam zamiar zastosować sposób Skinderra tylko że na trochę lepszych materiałach, to samo ze skrzynią na początku myślę żeby ją ładnie poskładać na podkładkach itd. Jeśli po jakimś czasie będzie problem z biegami(skrzynia się rozsypie)albo coś to wtedy wójek dotoczy mi z jakiś lepszych materiałów co się da do skrzyni A może i cały skrzynię ( wójek jest tokarzem) więc ja nie boję się o to że skrzynią albo automat nieda rady.
A co to znaczy sposób Skinderra tylko z lepszych materiałow? Czytam ten temat i to typowy temat z przed 15 lat, każdy chciał robić, kłaść kasę a do niczego jak zwykle pewnie nie dojdzie.
20k km rocznie to ok 55km codziennej jazdy, już widzę, jak ktoś robi 55km dziennie - dzień w dzień, każdy dzień w roku. A jak jeden dzień odpuści to nadrabia w następny i kręci 110km.
Piszesz o budżecie 1500-1600zł a wspominasz o gaźniku k60b albo że wymiana korby to przesada. Żeby taki silnik fajnie chodził wystarczy 300/400zł i trochę czasu. Wszystko co ponad normę będzie powodowało rwanie choinki albo zerwanie wieloklinu na wale pod zabierakiem - bezsens. Dotaczanie skrzyni biegów - jak ? Do tego już potrzeba trochę więcej niż tokarka i "wójek", albo raczej wujek co jest tokarzem.
Wyślij cylinder do Lagoona na korekty, zrób szlif pod 40mm tłok, gaźnik od bidy gm13f albo k60b, pozgrywać wszystko z karterami, popolerować itd, skontrolować dół silnika żeby sie nie rozpieprzył, ewentualnie zrobić wał i łóżyska = masz za 300zł to do czego 3 strony tematu prowadzą. Szybko, tanio, bezpiecznie.
|
|
23-11-2019 15:02:23 |
|
2 użytkowników postawiło piwo skinder za ten post:2 użytkowników postawiło piwo skinder za ten post.
rafi555 (11-25-2019), TheKocur (11-26-2019)
|
filips51
Nowy
Liczba postów: 30
Imię: filips51
Skąd: Lublin
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: Czy ten set będzie dobry do silnika 019/023
No więc tak. Można powiedzieć że przejżałem na oczy i spojrzałem prawdzie w oczy. Przeczytałem cały temat szczegółowo."Wstępnie rozebrałem silnik do rozpołowienia.
Po 20 tys. km na serii + 1300 km na 50/4 wygląda to tak:
zabierak, kosz i przekładki sprzęgła do wymiany (przekładki zmieniły kolor na czarnofioletowy )
tarcze sprzęgłowe wymieniane zaraz przed przeróbką cylindra - 1-sza tarcza przypalona na czarno, druga to samo, ale dodatkowo brakowało kilku korków.
Gigantyczny luz między zębami przekładni stałej.
Wał w stanie bdb, brak luzów.
Łożyska tak samo, brak luzów.
Zastanawia mnie jeszcze sprawa wałka głównego, wydaje mi się że nadlanie będzie niemożliwe bez rozhartowania.
Stan układu tłok - cylinder bdb. "
I zrozumiałem że sprzęgło rometa nie wytrzyma więcej niż 1500 km( dla mnie w sumie to cały sezon bo ja tak dużo nie jeżdżę ale mam też inne motocykle którymi będę jeździć) chociaż z 2 strony patrząc wymienić sprzęgło to nic trudnego.Lecz sprzęgło niewytrzymało przy 50/4 to i jeszcze szybciej skoniczy się przy 60/4 trzeba też uwzględnić to że części do sprzęgła wiecznie nie bęndą sprzedawane. A ja nie wyobrażam sobie żebym pchał np 7km motorynke bo nagle nieoczekiwanie sprzęgło siadło co nie powinno się stać bo ja przejechałem 1000km a nie 1500km. Warto zwrócić uwagę na to że hamulce długo też nie pochodzą rozwijając prędkości 60kmh i hamując to one się szybko skończą. A mi nie widzi się zakładać hamulcy tarczowych. Więc pomyślałem troche i stwierdziłem że zostanę przy tym 019 (szkoda mi oryginalnego 023) i nie będę zmieniać cylindra tylko może trochę popoprawiam i lekko skrobnę głowicę, wypoleruje wszystko co trzeba na lustro i jakiś gaźnik(poradzicie jaki?), zapłon cdi z turbo zabytków i coś z zębatkami pokąmbinuję,( dam może 14z bo chyba w 019 13z to jest oryginalnie).No i może ta instalacja 12v + kierunkowskazy z charta.
Skinder jeśli Cię zdenerwowałem to przepraszam. I proszę o wyrozumiałość ponieważ niemam takiego doświadczenia jak ty i nigdy nie tuningowałem silników zawsze było robione "na oryginał". A teraz pomyślałem że fajnie by było spróbować coś innego.No i pomyślałem że 019 był by fajną opcją do tuningu min. dlatego że jego konstrukcja jest prosta.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-11-2019 15:46:22 przez filips51.)
|
|
23-11-2019 15:15:42 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|