Czy ten set będzie dobry do silnika 019/023
|
Autor |
Wiadomość |
filips51
Nowy
Liczba postów: 30
Imię: filips51
Skąd: Lublin
Pojazd: Romet 50-T-1
|
Czy ten set będzie dobry do silnika 019/023
Witam
Może najpierw napisze jaki jest mój cel i co chce osiągnąć a czego nie chcę.Ogólnie Celem jest tuning silnika który będzie siedział w motorynce
Nie chce żeby to był wysilony silnik zdaje sobie sprawe z tego że z tych silników szatana się nie zrobi. Wyjaśnie to na osi
Seryjny
silnik-----------------------/--Granica trwałości ----------------------max.tuning silnika
i żywotność silnika
No i ja chce osiągnąć ten punkt gdzie jest znak / czyli maxymalny tuning nieprzekraczający żywotność i trwałości silniak
( i tu pojawia się pytanie którego 019 czy 023) tylko że to ma być taki tuning który będzie troche czuć lecz nie będzie on widoczny. W skrócie
chodzi mi o to żeby wizualnie była zachowana oryginalność żeby to wyglądało jak zwykły niewinny silnik od motorynki a jednak w środku miał lekki tuning, nie chce żadnych cylindrów od simsona bo jak miał bym coś takiego robić to bym wcale nie robił bo lepiej już włożyć cały silnik simsona.
Tu są moje propozycję do 019: powiedzmy dobrze złożony automat z brakiem luzów i dobrze złożona skrzynia wypolerowany od środka na lustro i:
Cylinder i tłok https://www.jackmotors.pl/oldtimer/cylin...nder+romet
Wał https://www.jackmotors.pl/oldtimer/wal-k...5%82+romet
Gaźnik k60b
Głowica to niemam pomysłu
I zapłon od turbo zabydków
Tu są moje propozycję do 023: powiedzmy dobrze złożony automat z brakiem luzów i dobrze złożona [/color] skrzynia wypolerowany od środka na lustro i:
Cylinder i tłok ten sam
Wał https://www.jackmotors.pl/oldtimer/wal-k...5%82+romet
Gaźnik k60b
Głowica też nie wiem
I zapłon cdi od turbo zabytków
Myślałem jeszcze żeby do tego cdi dać 12 v instalacjie z akumulatorem i może kierunkowskazy np.od motorynki stella ale niewiem czy to by nie oszpeciło motorynki
Silnik 023:
+bez problemu założe cdi
- nie będzie mi łatwo wrucić do oryginału
Silnik 019:
+bez inwazyjny tuning(zawsze będę mógł założyć org silnik bez problemu)
- będzie trzeba troche pokombinować z tym cdi od 023 i poprzerabiać stojak nieco.
Piszcie swoje przemyślenia, co byście zmienili,co usuneli,co dodali i co mam zrobić z tą głowicą
Notatka od stqc, 19-11-2019 11:28:41
Popracuj nad ortografia, tym razem tylko słowne upomnienie.
|
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-11-2019 11:28:12 przez stqc.)
|
|
18-11-2019 23:55:36 |
|
|
Karol001
Pegazowicz :D
Liczba postów: 83
Imię: Karol
Skąd: Przyszowa
Pojazd: Romet Pegaz
|
RE: Czy ten set będzie dobry do silnika 019/023
Moim zdaniem silnik 019, dobrze zregenerowany automat, idealnie złożona i zdystansowana skrzynia, cylinder 60/4 z JM gaźnik 16n3 z Simsona i powinien latać nieźle, zapłon pasuje do 010,017,019,022,023,025, s38, wszędzie zapłon jest ten sam, co do wału lepiej org dać do regeneracji na korbie duellsa, ewentualnie Top, głowice zostaw oryginalna, ewentualnie po złożeniu silnika zmierz squisch i w zależności od pomiaru splanuj głowice ponieważ tłok barikit ma nieco płytsze denko więc kompresja będzie trochę mała więc aż śmiesznie będzie się jeździło, pozdrawiam
|
|
19-11-2019 01:18:16 |
|
|
filips51
Nowy
Liczba postów: 30
Imię: filips51
Skąd: Lublin
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: Czy ten set będzie dobry do silnika 019/023
(19-11-2019 01:18:16)Karol001 napisał(a): Moim zdaniem silnik 019, dobrze zregenerowany automat, idealnie złożona i zdystansowana skrzynia, cylinder 60/4 z JM gaźnik 16n3 z Simsona i powinien latać nieźle, zapłon pasuje do 010,017,019,022,023,025, s38, wszędzie zapłon jest ten sam, co do wału lepiej org dać do regeneracji na korbie duellsa, ewentualnie Top, głowice zostaw oryginalna, ewentualnie po złożeniu silnika zmierz squisch i w zależności od pomiaru splanuj głowice ponieważ tłok barikit ma nieco płytsze denko więc kompresja będzie trochę mała więc aż śmiesznie będzie się jeździło, pozdrawiam
Jbc to tam dałem link do wału top.
A czego gaźnik od simsona nie lepiej ten ruski?
|
|
19-11-2019 01:30:28 |
|
|
Odrestaurator
Majster
Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
|
RE: Czy ten set będzie dobry do silnika 019/023
K60b to lipa, jak cyl będzie 60/4 to dolot będzie większy i zapotrzebowanie też, więc najlepiej by tu było upchać jakiś gaźnik od Simsona np. 16mm lub ileś
No i k60b jak już to jedynie oryginalne
Generalnie z tymi modami co podałeś to fajerwerków nie oczekuj, prognozuje że będzie latać to jak Simson lub nieco lepiej, a po podliczeniu kosztów tego tjuningu to wyjdzie dwa koła lekko, czy się opłaca sam oceń
Cyl prawie 400, zapłon z tego co się orientuję to 300zł, wał kolejne 300 ponad, gaźnik z osprzętem jakieś 200, do tego nowe łożyska na cały silnik koło 100, uszczelniacze, no i najlepsze, zabawa ze skrzynią w 019 już masz 1300 a końca nie widać. w 023 to zaś choinka... głowicę możesz planować ale to też nie jest tak bo wtedy wał dostaje po dupie i może siąść szybko. Sprzęgło powinno to udźwignąć. Tak szczerze to obstawiam że seryjny wał i zapłon też na spokojnie ten cyl pociągnie.
Mój Simson
YT: POLMOZBYT
|
|
19-11-2019 01:34:59 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości
|
|