Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Rozpoławiacz do silników/ Ściągacz wałów.
Autor Wiadomość
gabriel0 Offline
☭Ciśniem klamoty do lasu☭
*


Liczba postów: 1,494
Imię: Tak
Skąd: Góra Kalwaria
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #1
Rozpoławiacz do silników/ Ściągacz wałów.
Witam. Dziś zaprezentuję rozpoławiacz i wyciągacz do wałów.


Do wyboru jeden podpunkt z każdego punktu. Wszystko ze wszystkim można mieszać.
Mój zestaw to 1,1,2,1,1
Potrzebne materiały:
I
1-Blacha na wielkość dekla. Moja ma grubość 3mm, ale jest to trochę za mało. Pasowałoby wspawać jakieś wzmocnienia wzdłuż.
2- Alternatywą jest deska tej szerokości. Dużo bardziej wytrzymała, tańsza i łatwiejsza w znalezieniu.

II
1- Śruby m6 długości około 70mm 3 sztuki. Należy to sobie przymieżyć w zależności od grubości deski/blachy.
2- lub szpilka m6 podocinana i skontrowana z nakrętką bądź zaspawana z nakrętką
III
1- Śruby m6 długości 100mm lub dłuższe 3 sztuki.
2- szpilka m6 podocinana i skontrowana z nakrętką bądź zaspawana z nakrętką.
IV
1- Śruba m8 która będzie naszym głównym narzędziem. Może być m10 a nawet m12
V
1- nakrętka m8/m10/m12 w zależności od śruby.

Narzędzia
1-Wiertarka
2-Wiertło 7mm
3-Jedno z tych trzech w zależności od śruby.
-wiertło 9mm
-11mm
-m13mm

Narzędzia peryferyjne (obędzie się bez nich)
Spawarka
Szlifierka kątowa(Bosz/diax/gumówka)
Ściągacz stolarski
Punktak
Marker


Dobra. Tyle z głupot. Teraz robota.
Łapiemy sobie dekielek jako wzornik do ściągacza


Zaznaczamy w otworach po śrubach markerem miejsca pod odwiert. Fajnie także odrysować całość.
Nazwijmy to teraz strona sprzęgła.

Na zdjęciu widać 2 puste otwory. Z nich osobiście nie korzystam.


Stawiamy punkty, odwiercamy otwory.
Teraz czas na otwór pod 2-gą stronę silnika. By przykręcić ściągacz od strony magneta celem wypchnięcia wału korbowego należy zrobić dodatkowy otwór który trzyma dekiel.
Jakoże delke mają 2 otwory "wspólne">>


Przykładamy dekiel magneta od 2-giej strony naszego ściągacza i przestrzeliwujemy śrubami dekiel ze ściągaczem, następnie ściskamy ściągą stolarską i stawiamy punkt w 3-cim otworze delka. Nie jest to takie proste, gdyż dekiel jest dość wysoki w tym miejscu i nie ma prowadzenia śruby, ale liczę na waszą pomysłowość.




Dobra. teraz jak już większość otworów mamy wykonanych, należy wykonać otwór pod główną śrubę.
Jak to zrobić? Pogłówkować, pomierzyć, pomatematykować ALBO
Posmarować czubek wału sylikonem/olejem przykręcić ściągacz do prawego karteru na 3 śruby o te wystające

I wedle prowadzenia tych śrub odcisnąć znacznik na ściągaczu.

Można także włożyć kulkę w centrowanie wału, docisnąć naszym ściągaczem i pieprznąć młotkiem celem odbicia znaku.

Osobiście nie polecam robić gwintu w blasze, gdyż często potrafi wyjść zwyczajnie krzywo. Łatwiej przewiercić otwór większą średnicą wiertła a śrubę "wyciskową" kontrować od spodu nakrętką ręcznie, bądź przyspawać z którejś strony blachy.
Wysoce wskazane jest także naostrzyć śrubę wyciskową która będzie się trzymała nakiełka na wale. Bądź jakieś kombinacje z kulką łożyskową.

Tutaj strona odpowiedzialna za przykręcenie od magneta i wypychanie wału z lewego karteru


Brak wyciskacza w miejscu skrzyni biegów jest spowodowane tym że skrzynia nie trzyma niczym obu połówek. Jedyne co może delikatnie blokować jest to wałek pośredniczący od kopniaka. To to gówno którego nigdy się nie odkręca i nie wymienia, bo się nie psuje.


Pamiętajcie o wystarczająco długich śrubach mocujących i śrubie wypychającej!

Pamiętajcie o wybijaniu gum tłumiących drgania (silentbloki) z połówek przed rozpoławianiem!



Analogicznie można wyprodukować ściągacz do jakiegoś innego pierdziela, typu jawka czy czwórka.
A nie, przepraszam. Czwórki się nie psują.

Notatka od seler1500, 31-10-2019 15:39:07

Jedyne do czego można się przyczepić, to ostrzenie śrub wyciskaczy - będą nam niszczyć nakiełki wału, przy regeneracji będzie to sprawiało problem. Najlepiej wspawać tam kulkę łożyskową i zapomnieć o sprawie. Przed wspawaniem kulki oczywiście frezujemy w śrubie "dołek" ustalający kulkę do spawania.

Mam małe wątpliwości jeszcze co do spawania tej kulki a ostrzenia śruby, dlatego nie zamykam do czasu rozwiania ich.



"Ten komar za pomału się porusza"
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-10-2019 15:33:00 przez seler1500.)
31-10-2019 13:00:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo gabriel0 za ten post.
Reklama
gabriel0 Offline
☭Ciśniem klamoty do lasu☭
*


Liczba postów: 1,494
Imię: Tak
Skąd: Góra Kalwaria
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #2
RE: Rozpoławiacz do silników/ Ściągacz wałów.
Zamiast frezować w śrubie, można nakręcić nakrętkę łączącą tak by wystawała i w to wkładać kulkę. Wadą będzie wypadanie tejże.


"Ten komar za pomału się porusza"
31-10-2019 17:45:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #3
RE: Rozpoławiacz do silników/ Ściągacz wałów.
...albo po prostu wspawać kulkę w 'nakrętkę łączącą' ('dlugą nakrętkę', czy po najmniejszej linii oporu - przedłużkę) i mieć to w razie konieczności Rolleyes
DIY bardzo lubię i szanuję- klimam "pomógł" Wink


01-11-2019 03:08:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Jorginsson za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 69
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 454
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 242
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 374
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 90
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 344
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 490
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 69
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19219
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 90
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 243
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 79
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 153
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 269

Reklama