Ogar 200 Jaki tuning, żeby nie wyszedł wieś tuning?
|
Autor |
Wiadomość |
TheKocur
Mechanik
Liczba postów: 386
Imię: Łukasz
Skąd: Sieczka (EPI)
Pojazd: Romet Ogar 200
|
Ogar 200 Jaki tuning, żeby nie wyszedł wieś tuning?
Witam, jako ,że używam mojego ogarka 200 na co dzień, zauważyłem w nim kilka minusów. Dlatego chciałbym go trochę zmodyfikować, ale nie chce też żeby wyszedł wieś tuning
1. Zacznę od zawieszenia, oryginalne lagi są takie średnie, i tu myślę dać od charta. Tylne amortyzatory też myślę wymienić, gdyż stare nie są takie | tylko takie ) czyli bardzo się powyginały Na pewno będą musiały być dłuższe od tych starych ,żeby nie wyszła z tego ogara taka koza ( lagi charta są dłuższe i tylne amory też powinny byc dłuższe) Tu liczę na was, mam nadzieję ,że coś polecicie
2.Teraz trochę elektryki: mam zapłon cdi i fajnie to działa. Przydałyby się kierunkowskazy i jakiś klakson, dlatego planuje akumulator. I teraz pytanie czy 2 cewki zapłonowe z statora dadzą rade zasilić światła i ładować akumulator?
3. Kierunkowskazy chciałbym dać takie https://www.jackmotors.pl/oldtimer/kieru...aign-id=19 A lampę przednią chciałbym dać z charta. Według mnie baaardzo fajnie ogar z nią wygląda http://polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Og...596/416880
4. Jeżeli mają być kierunkowany i klakson to muszą być jakieś przełączniki. Z racji takiej ,że seryjne przełączniki oraz manetki i klamki są takie średnie wiec postanowiłem coś z tym zrobić. Pomyślałem sobie ,że od razu mogę dać przełącznik z ssaniem. coś takiego https://a.allegroimg.com/original/0c9889...030d4205f4
I tu mam kilka opcji:
a) z quada 250 czyli to co podałem wyżej, ALE do takiego przełącznika potrzeba długich klamek a one raczej będą głupio wyglądać w ogarze
b) romet chart: nie podobają mi się te przełączniki za bardzo w dodatku mało dostępne i raczej w słabym stanie. czyli raczej odpadają
c) z barton ranger classic: https://gmoto.pl/przelacznik-zespolony-l...26416.html https://gmoto.pl/przelacznik-zespolony-p...26417.html Tu jest ok. ale szczerze wolałbym ,żeby wszystkie przełączniki były z jednej strony a z drugiej po prostu ,żeby nic nie było ( tak jak w ogarze) [chociaż nie koniecznie tak musi być ] A i nie ma tu ssania
d) ta opcja by mi najbardziej odpowiadała czyli simson s51, Przełaczniki z lewej strony, z prawej tylko ssanie i gaz. Jednym słowem wszystko ok. tylko cena troche za duża ( 170zł za przełączniki z klamkami bez manetek)
https://allegro.pl/oferta/simson-s51-sr5...7331814875
Może wy macie jakiś pomysł???
Od razu zaznaczę ,że nie chcę zrobić z tego ogara nie wiadomo czego. Chciałbym ,żeby to fajnie się sprawowało, dobrze wyglądało i pasowało do ogarka
Świeca BOSCH, Ogara pchosz
|
|
22-09-2019 12:02:22 |
|
|
Dawdzio
Hold my mustache!
Liczba postów: 2,610
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
|
RE: Ogar 200 Jaki tuning, żeby nie wyszedł wieś tuning?
Przełaczniki od Cezety. Lewe do bajerów, a prawy działa identycznie jak kierunkowskazy, czyli trzy pozycje ZAŁ-WYŁ-ZAŁ. Niestety jest jednoobwodowy, więc zostaje ci gaszenie, które możesz zrobić na jednym z przycisków chwilowych z lewej strony (są dwa: klakson i mrugnięcie światłami), ewentualnie pobawić sie z jakimś przekaźnikiem lub układem, który pozwoli zrealizować gaszenie i światła za pomocą jednoobwodowego przełacznika. Albo po prostu stacyjka. Chart nie ma też licznika w lampie. Można więc zrobić tak jak w WSK Dudku:
http://www.polskiemotocykle.mik.pl/galer...udek07.jpg
Stacyjki do Charta są już na rynku nowe po 35zł i dają dużo możliwości jeśli chodzi o połączenia.
Ogółem wymiana lampy dużo komplikuje, zostałbym przy oryginalnej.
Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-09-2019 21:16:16 przez Dawdzio.)
|
|
24-09-2019 14:19:38 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|