Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Autor Wiadomość
NoSeLatamTrochu Offline
Druciarz
*


Liczba postów: 1,014
Imię: Bartosz
Skąd: Lublin
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #571
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
mój bak <3 :F

Kanał: ZeVet (http://bit.ly/zevetchan)
Instagram: bakista__ (http://bit.ly/bakista)
"Łączy ludzi trawa, dzieli ludzi siano."
27-08-2019 01:21:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
grek132 Offline
wyrywacz wahaczy
*


Liczba postów: 184
Imię: Marek
Skąd: podkarpacie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #572
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
dc-cdi sam robiłeś ?
27-08-2019 23:26:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #573
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Zupełnie nieopłacalne, kupiłem moduł za 24 zł. Nawet trzy razy tyle mógłbym dać, biorąc pod uwagę ile wniósł na plus. A reszta wiadomka sam, instalacja i tak dalej.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
27-08-2019 23:57:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #574
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Czas na kolejną dawkę patentów.
Cały czas borykam się z luzami na główce ramy.
Wpadłem dzisiaj na pomysł zastąpienia sztycy Loncina... śrubą.
Tak, wrzucę tam śrubę M24x240 kl. 8.8 (ocynk).
Dolna półka po wyjęciu sztycy ma otwór 24 mm, miski łożysk - 24 mm, górna półka jest wypracowana przez luzy i ma od 22 do 23 mm, rozwierciłem na 24. Ciekaw jestem, czy wypali, ale chyba powinno Smile
Śruba M24 ma skok 3 mm Exclamation
i ta konkretna kosztuje 34 zł za sztukę :F
Ale spróbować można, za poprawienie komfortu jazdy jestem w stanie zapłacić każdą cenę Big Grin Przy okazji kupiłem łożysk igiełkowych na tyle, by wypchać nimi całą rurkę ramy (mocowanie wahacza) i dwa uszczelniacze na krańce. Na tę samą rurkę założę dwa łożyska 6905 i dodatkowo na nie rolkę z poliamidu - będzie chronić mocowanie wahacza przed wytarciem przez łańcuch.
Jeśli dobrze liczę, to śruba M24 w klasie 8.8 przekroczy doraźną granicę wytrzymałości przy... 36 tonach (12x12xPi)x(8x100) [N] = 361 911 N = 36191,1 kg = 36,1911 t
Czyli po mojemu wystarczy aż nadto.
cdn.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
29-08-2019 22:43:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #575
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Ake wytrzymałość na co? Nie ma czegoś takiego jak granica wytrzymałości Wink

xyz
30-08-2019 00:13:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #576
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Tam by trzeba przerobić, przespawać całą główkę ramy na inną, luzy będą nadal się pojawiać, wiem z doświadczenia też to przerabiałem, najlepiej przerobić na łożyska stożkowe albo zwykłe jak np. w etz w terenie oryginalne rozwiązanie długo nie pojeździ.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
30-08-2019 00:50:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #577
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Będzie nowa rama to będą i stożki.
stqc dla śruby klasy 8.8 doraźna granica wytrzymałości to 8x100 N/mm2, na podstawie tego te "obliczenia", chociaż powinienem liczyć dla samego rdzenia bez gwintu (21 mm).
Luzów na łożyskach nie ma, teraz jest nie na łożyskach, a półka - sztyca bo gwint na sztycy znikł i nie da się skręcić.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
30-08-2019 01:16:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #578
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
(30-08-2019 01:16:18)seler1500 napisał(a):  powinienem liczyć dla samego rdzenia bez gwintu (21 mm).
Tak.
stqc napisał(a):Nie ma czegoś takiego jak granica wytrzymałości
Jest, w tym wypadku jest to doraźna granica na rozciąganie, ale mamy jeszcze granice plastyczności, czy wytrzymałość na ścinanie, jednak tu możemy pominąć siły ścinające, bo nawet gdyby widelec był sztywny, praktycznie nie występują.
To się ponawymądrzał Smile
W każdym razie tak, taka śrubka spokojnie wytrzyma Smile
I ciekawy patent, ale ja nie wypełniałbym całej główki łożyskami, tylko też przedzielił je tulejką poliamidową.


30-08-2019 15:43:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #579
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Nie nie, łożyska do mocowania wahacza idą Smile
Ale myślałem też sporo, by zastosować śrubę M20 i wypakować główkę łożyskami igiełkowymi + po jednym oporowym nad i pod główką, ale nie znalazłem odpowiednich łożysk.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-08-2019 17:15:00 przez seler1500.)
30-08-2019 17:07:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #580
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Tak dużo pytań i tak mało odpowiedzi...
... i tak mało czasu. Do października nowa rama musi być gotowa, pomalowana i uzbrojona.
Wahacz - dłuższy, czy ten sam?
Łożyska osi wahacza - w ramie czy w wahaczu?
Oś wahacza - 10 czy 12?
Siedzenie - oryginalne czy coś kombinować?
Zbiornik - czarny czy niebieski?
Błotnik - oryginalny, czy z tworzywa, na dolnej półce?
Instalacja elektryczna - jedna gruba wiązka, czy kilka otulin spiętych razem?
Licznik - w pełni cyfrowy czy z obrotomierzem analogowym?
Przedni teleskop - klasyczny (ten który jest), czy upside-down?
Zacisk dwutłoczkowy z ruchomym jarzmem czy dwutłoczkowy z tłokami naprzeciwko siebie?
Felgi srebrne czy czarne?


Liczę na Waszą pomoc.

A może wahacz na tulejach poliamidowych?
Szybka zmiana planu. Wahacz na tulejach.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-09-2019 23:23:31 przez seler1500.)
08-09-2019 23:18:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #581
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Co do kolorystyki wstrzymam się z opinią, dopóki nie zobaczę ramy.
Siedzenie oryginał, ale zastanowiłbym się nad kolorem tapicerki.
Błotnik może od Stelli?
Liczniki cyfra Smile
Instalację zrobiłbym w paru przewodach, moim zdaniem podkreślisz tym stopień pomodzenia (ilość = dobrobyt, no nie?), a i z samymi kolorami masz wtedy więcej opcji stylistycznych, ale to trzeba by przemyśleć.
Przód moim zdaniem USD, ale tradycyjne ze złotymi goleniami też wyglądają fajnie.
Felgi w kolorze Wink
Tyle ode mnie Wink


08-09-2019 23:30:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Jorginsson za ten post.
gabriel0 Offline
☭Ciśniem klamoty do lasu☭
*


Liczba postów: 1,494
Imię: Tak
Skąd: Góra Kalwaria
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #582
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Wahacz, zależy jak ci się na tym jeździ. Celował bym w ten sam i zamiast udziwiać z łożyskami zrób, chociaż na próbę tak jak jest u mnie. Na tulejach z poloneza.
Siedzenie raczej oryginalne.
Zbiornik niebieski
Błotnik przymierzałbym z tworzywa
Instalację poprowadziłbym osobno do każdego komponentu, by potem w razie awarii nie pruć całej wiązki.
Licznik z obrotomierzem analogowym wydajemisię, że byłby czytelniejszy.
Przedni teleskop zostaw ten co jest.
W zacisk celowałbym dwutłoczkowy. Chyba bardziej odporny na zanieczyszczenia i stabilniejszy.
A felgi nie mam pojęcia.


"Ten komar za pomału się porusza"
09-09-2019 15:14:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo gabriel0 za ten post.
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #583
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Dzięki wielkie Smile
Tuleje z poloneza te co masz - jakie mają wymiary?

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
09-09-2019 16:32:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #584
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Okej, jest już prawie pewne, że nie zdążę z nową ramą do ZSMotki, ale muszę skoczyć kiedyś do znajomego spawacza - aktualnie nowa rama leży właśnie u niego. Tymczasowo do starej ramy wpakuję pręt fi 22 w miejsce łożysk wahacza, pręt obustronnie nagwintuję M12. W wahaczu zastosuję tuleje metalowo-gumowe z pornoloneza, prawdopodobnie wahacz z profilu 30x20x3. A co do główki ramy, to nie będę rzeźbić w gównie i zostawiam te nieszczęsne wianki, tyle, że wpakuję same kulki zamiast wianków i jak wcześniej wspominałem - śrubę M24 zamiast sztycy. Zamówiłem już górną półkę (jest pęknieta) i zacisk dwutłoczkowy, zdam relację z dalszych działań. Mam w końcu dostęp do prasy, wiertarki stołowej i frezarki, więc powoli można rzeźbić.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
11-09-2019 19:01:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #585
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Przeprowadziłem tjuning głowicy best
Wałek rozrządu nadlany i wyszlifowany na wzór z40, ale z nieco mniejszym wzniosem zaworu wylotowego, przez ryzyko kolizji. Ponadto porting - usunięta chamska zwężka i kanał zrobiony w "stożek" od 23 do 25 mm, wydech stożek 20-25.
Wałek przed wykończeniem:

Wznios zaworu dolotowego:

Wznios zaworu wydechowego:



Poskładam silnik i zdam relację, jak to jedzie. Poza wzniosami zaworów (dolot 7.1 vs 5.5 mm org a wydech 6.5 vs 5.1 org) zwiększone są też czasy rozrządu, zmniejszyłem czas współotwarcia zaworów.
cdn.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-09-2019 01:03:09 przez seler1500.)
12-09-2019 01:00:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 77
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 458
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 244
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 376
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 92
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 350
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 495
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19223
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 91
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 244
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 827
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 80
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 154
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 287

Reklama