Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Autor Wiadomość
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #331
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Linka sprzęgła powinna mieć luz na klamce z korpusem max 2, 3 mm. Może też blaszane przekładki tarcz, masz już wyslizgane.

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
31-07-2019 21:15:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
Reklama
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #332
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Gaźniki mam już tylko w motorowerach i w jednym też napewno jest rozwiercona dysza.

Nie za bardzo chcę rozwiercać kolejną, bo może być to samo. Kiedyś były takie w sprzedaży i były też dysze "super moc" które miały 0,56 mm średnicy wewnętrznej. Nawet jakby dobrać taką 0,55 mm rozmiarowo z czegoś innego, to pozostaje kwestia jej przepustowości - a na to wpływa nie tylko jej średnica... Używaną i oryginalną da radę znaleźć.

O luzie klamki wiem, ale ustawiłem tak dla pewności że to nie wina sprzęgła. Jeśli problem zniknie i nie będzie to sprzęgło, to ustawie to tak jak było.

A co myślicie o tym: https://gmoto.pl/dysza-glowna-typ-dellor...10202.html

Rozmiar gwintu zgadza się z oryginalną: https://gmoto.pl/dysza_gaznika_kpl,55356...23302.html Z wyglądu też jest taka sama - chyba że to to samo zdjęcie.

Innej dyszy gaźnika o gwincie M4 i średnicy wewnętrznej 0,55 mm nie znalazłem. Z tego co zauważyłam, to nikt nie podaje przepustowości dysz. Kupić i sprawdzić?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-07-2019 22:01:27 przez Szatek.)
31-07-2019 21:29:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #333
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Kupiłem i zamontowałem te dysze o przepustowości 25 i 55 (jak oryginał). Na wolnych obrotach chodzi bardzo dobrze, ale po dodaniu gazu gaśnie (raczej go zalewa).

Okazało się, że tamta rozwiercona dysza na pewno nie miała przepustowości 55, a maksymalnie 45. Ale na tej dyszy wkrecał się na luzie na obroty bardzo dobrze, ale w czasie jazdy raczej brakowało mu paliwa na pełnej manetce.

Myślicie żeby spróbować z dyszą główną 45? Piszcie, bo naprawdę kończą mi się pomysły i cierpliwość. Jeśli to nie pomoże, to chyba wracam do tego co było - trudno...
15-08-2019 18:25:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #334
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Po 1. Spróbuj z 45. Domyślam się też, że dyszę wolnych obrotów masz 35 i że wkradła się tam tylko literówka Smile
Po 2. Powrót do tego co było nie byłby w moim odczuciu tragedią, myślę że dotarty motorower mógłby z czasem w miarę docierania "zacząć się ustawiać", ale to tylko mój osąd po tym filmiku. Ale jest też opcja trzecia...
Postaraj się o gaźnik gm13 oryginalny, sprawdzony, z oryginalnymi dyszami, igligą i wszystkim. Nie cynkowany itd. Dysponuję takim w razie co, mógłbym do testów wypożyczyć w skrajnym wypadku... No i cały czas zastanawia mnie ta iskra - na zdrowym silniku z dobrym zapłonem powinna mimo wszystko "kunia zabić"...
Rozumiem też, że na tych oryginalnych dyszach testowałeś każde położenie iglicy i regulowaleś gaźnik? Przypomnij - jaki masz olej do mieszanki i w jakiej proporcji? Pociesze Cię że i mi się pomysły już kończą Smile ale to że go zalewa może być też spowodowane jakością (słabą) iskry...


16-08-2019 10:54:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Jorginsson za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #335
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Nie, oryginalna dysza wolnych obrotów to 25 i raczej takich zamienników nie produkują - ale o tym później w innym wątku.

Z gaźnikami jest taki problem, że w większości przypadków nie można odczytać przepustowości dysz, bo są przeważnie starte od śrubokręta.

O iskrze przecież nic wcześniej nie pisałem Smile

Tak, testowałem każde położenie iglicy. Próbowałem regulować przy pomocy świecy diagnostycznej i na wyczucie.

Olej to Motul 100 w proporcji 1:35.

Wątpię że to zapłon, bo przecież na początku na luzie chodził bardzo dobrze i w czasie jazdy (bez odkręcania manetki do końca) też.
16-08-2019 11:29:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wodnik Offline
El Dezametto Mecánico
*


Liczba postów: 354
Imię: Szymon
Skąd: Kleczew (PKN)
Pojazd: Romet 2375
Post: #336
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
A może to raczej w drugą stronę nie dostaje paliwa po dodaniu gazu? Bez puchy filtra sprawdzałeś jak się zachowuje?

Podrywasz Blachary i bujasz się na mieście bo masz Rometa za złotówek całych 200
16-08-2019 22:45:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Wodnik za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #337
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Dysza jest większa, także raczej nie. Jeśli dodaje się gaz wyrywkowo, to się wkręca, ale jak chce się to zrobić na raz, to zgaśnie. Po odjęciu gazu, potrafi nadal pracować na wolnych obrotach. Tłumika szmerów ssania nie zdejmowałem.
16-08-2019 22:59:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #338
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Spróbuj bez puszki i w ogole bez filtra powietrza poregulować. Kiedyś walczyłem tak z gaźnikiem w mojej Suzi i winny był filtr konkretnie jego gumowy wąż. I sprawdź czy gaśnie jak zakryjesz filtr powietrza.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
16-08-2019 23:58:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Odrestaurator za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #339
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Problem z zalewaniem rozwiazany Smile

Nie wiem co dokładnie było problem, ale:

1. Rozpylacz był pęknięty w miejscu gwintu. Te dysze z innego gaźnika, mają prawdopodobnie inny skok gwintu - ciężko je wkręcić i rozpylacz pękł. Wkręciłem dyszę w inny i go podmieniłem.

2. Dysza mogła być za długa. Te dysze są o 1,5 mm dłuższe od oryginalnych. Zeszlifowałem nacięcie pod śrubokręt po jej wkręceniu.

3. Otworek w rozpylaczu nie pokrywał się tak jak powinien z tym w gaźniku.

Stawiam że powodem problemu była opcja pierwsza.

Udało się wyregulować gaźnik świecą diagnostyczną. Płomień świecy niebieski, wkręt wykręcony na jakieś 1,75 obrotu, iglica na najwyższym położeniu (inaczej przerywał).

Niestety, nadal podczas jazdy występuje poprzedni problem, ale teraz jest akceptowalny. Prawdopodobnie wina leży po stronie konstrukcji sprzęgła. Sprzęgło mimo wyregulowania linki, odpowiednich luzów i zalecanego oleju, nadal się ślizga - nawet przy odpalaniu. Przypominam, że są tu trzy tarcze bakelitowe, które podobno potrafią się same z siebie ślizgać. Nie bez powodu zrezygnowano z tego rodzaju tarcz i trzech tarcz sprzęgła.

Motorowerowi przy gwałtownym dodaniu gazu wzrastają obroty, ale prędkość wzrasta nieznacznie. Prawdopodobnie tarcze ślizgają się też przy osiąganiu prędkości maksymalnej. Zapewne sama prędkość maksymalna i przyśpieszenie też jest mniejsze, przez uślizg sprzęgła. Ja już raczej na to nic nie poradzę. Nie chcę też przechodzić na dwie tarcze korkowe.

Filmik z jazdy nagrany, za kilka dni pełna aktualizacja Wink
17-08-2019 19:15:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #340
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
No to w sumie dobre wieści, z tym sprzęgłem, a raczej z tarczami, może też tak być, że się kiedyś ten problem sam rozwikła... Tzn. mogłoby tak być, ale pewno motorower nie będzie i tak za dużo jeździł Wink najważniejsze, że biegi nie wypadają, o co mogłeś zatroszczyłeś się tak, żeby było jak w oryginale i to akurat też ma swoją ogromną wartość.


18-08-2019 13:03:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Jorginsson za ten post.
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #341
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
U mnie w komarze bakielitowe się ślizgały czasem, po przeróbkach silnika to już w ogóle masakra była i przeszedłem na korek. Może zmień na korkowe może coś pomoże, szkoda żeby paliło sprzęgło w takim cukierku.

"Odpal silnik motocykla
Udaj się na autostradę
Szukając przygody
I wszystkiego, co możesz znaleźć po drodze..."
18-08-2019 17:10:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #342
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Fabrycznie takie były i raczej przy takich zostane.
18-08-2019 19:24:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
gabriel0 Offline
☭Ciśniem klamoty do lasu☭
*


Liczba postów: 1,494
Imię: Tak
Skąd: Góra Kalwaria
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #343
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Jedyne co może uratować to zmiana sprężyny na twardszą, lub wymiana przekładek na nowe. Jak wiadomo korek się ułoży do wydartych przekładek, a bakielit nie bardzo.


"Ten komar za pomału się porusza"
18-08-2019 20:46:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #344
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Sprężyna jest już nie oryginalna, bo dłuższa. Przy oryginalnej, krótszej, sprzęgło mogłem docisnąć ręką.

Z nowych przekładek osiągalna jest tylko jedna - o grubości 2 mm. Pozostałe dwie mają po 1 mm. Jedną nawet dorabiałem, więc właściwie jest nowa.
18-08-2019 21:02:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Mario83 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 5
Imię: Mariusz
Skąd: Sulęcinek
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #345
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
(18-08-2019 21:02:32)Szatek napisał(a):  Sprężyna jest już nie oryginalna, bo dłuższa. Przy oryginalnej, krótszej, sprzęgło mogłem docisnąć ręką.

Z nowych przekładek osiągalna jest tylko jedna - o grubości 2 mm. Pozostałe dwie mają po 1 mm. Jedną nawet dorabiałem, więc właściwie jest nowa.
18-08-2019 21:21:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 77
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 456
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 242
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 376
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 91
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 348
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 492
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19221
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 91
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 243
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 826
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 79
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 153
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 278

Reklama