Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
|
Autor |
Wiadomość |
damian94
Uczeń
Liczba postów: 267
Imię: Damian
Skąd: Podlasie
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-07-2019 22:04:17 przez damian94.)
|
|
22-07-2019 21:59:29 |
|
1 osoba postawiła piwo damian94 za ten post:1 osoba postawiła piwo damian94 za ten post.
Szatek (07-22-2019)
|
Szatek
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3
Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
|
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
|
|
23-07-2019 00:20:30 |
|
|
Szatek
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3
Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
|
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Sprawdzałem i wychodzi bardziej na to, że jest zbyt mały odstęp pomiędzy rolkami, a nie za wąski łańcuch...
Teoretycznie, to jest oryginalny łańcuch i oryginalna zębatka, więc wszystko powinno idealnie pasować. Ale z pewnego źródła dowiedziałem się, że po zakończeniu działalności Rometu, maszyny na których robili oryginalne łańcuchy zostały wykupione i robiono na nich łańcuchy z wyglądu jak oryginał, ale jakość była tandetna - i to raczej jest taki łańcuch...
Tak, wiem. Kupiłem juz taki łańcuch DID
|
|
23-07-2019 13:23:56 |
|
|
Szatek
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3
Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
|
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Jeśli chodzi o łańcuch, to założyłem ten DID i wszystko jest teraz tak jak ma być
Dziś odbyłem pierwszą jazdę publicznymi drogami i niestety pojawiły się kolejne, trzy problemy...
Pierwszy to nieszczelny zbiornik. Paliwo zaczeło wyciekać w trakcie jazdy z połączenia z jego tylnym mocowaniem. Nie było spawane i wydawało się, że jest ok - na postoju też nic nie ciekło. Prawdopodobnie powstała jakaś szczelina na spawie od wibracji w trakcie jazdy. Zakleiłem juz ten spaw (dla pewności dookoła) specjalnym kitem do uszczelniania zbiorników paliwa K2 Mega Tank.
Drugi problem to zablokowany przebieg licznika na 7,5 km. Będę musiał rozebrać ten licznik i potem znów zacisnąć nową ramkę...
Trzeci problem jest taki, że motorower na maksymalnym gazie (tylko w czasie jazdy) zaczyna się dusić... Gdy wciśnie się sprzęgło i trochę przygazuje, to można jechać dalej - ale tylko na jakieś 3/4 manetki, bo gdy odkręci się gaz do końca, to po paru sekundach znów jest to samo. Czy ten problem może wynikać z tego pierwszego problemu? Gdy wróciłem, zauważyłem że teraz po otwarciu kranika, paliwo wycieka powolutku samo z gaźnika, a w wcześniej chyba tak nie było. Zalewa go w trakcie jazdy? Gaźnik był ustawiony świecą diagnostyczną Colortune. Wkręt wykręcony na 1,5 obrotu, iglica na najniższym położeniu, świeca kawa z mlekiem. Jeśli chodzi o ten smar z łożysk, to powinien on już się z 500 razy wypalić. Silnik na postoju reaguje na gaz bardzo szybko i w całym zakresie obrotów. Czy może wina to za bogata mieszkanka? Zrobiłem ją 1:25 z olejem MOTUL 100. Piszcie co myślicie, bo chciałbym żeby przy kolejnej trasie już tego problemu nie było.
|
|
27-07-2019 18:06:14 |
|
|
skinder
Uczeń
Liczba postów: 196
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
|
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Pomimo sztywnej iglicy można czasem spotkać "bardziej" lub "mniej" wyciągnięte ku górze, fabrycznie może i były jednakowe, ale po 30 latach już niekoniecznie moga być nieruszane. Przelewanie się gaźnika świadczy raczej wprost o zbyt wysokim poziomie, być może pływak nie domyka tak jak powinien bo się zawiesza, lub gdzieś coś masz przypchane. Z mieszanką to bym aż tak nie świrował, kiedyś oleje były inne, i o ile ktoś pisze, że leje do swojego ogara 1:60 albo 1:100 to trochę to przesada w drugą stronę. 1:30-1:35 będzie w zupełności optymalne. Zawsze tak leje po remoncie i nigdy problemow nie było, nawet w późniejszej eksploatacji wychodzi, że to i tak faktycznie trochę za dużo i jak jest igła w główce korby to zmniejszam na 1:40 i tak zostawiam. Nie ma co przesadzać bo od nadmiaru oleju robi się syf w silniku, tym bardziej, że to minerał. Aż tak ortodoksyjnie serwisówkami to bym się nie przejmował.
|
|
27-07-2019 19:20:27 |
|
1 osoba postawiła piwo skinder za ten post:1 osoba postawiła piwo skinder za ten post.
Szatek (07-27-2019)
|
Tomasso94
Przebiegły Administrator :D
Liczba postów: 4,036
Imię: Tomasz
Skąd: Będzin / Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
|
28-07-2019 05:05:20 |
|
2 użytkowników postawiło piwo Tomasso94 za ten post:2 użytkowników postawiło piwo Tomasso94 za ten post.
seler1500 (07-28-2019), Szatek (07-28-2019)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|