Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Autor Wiadomość
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #301
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Raczej to nie tego wina, bo były już ustawione prawidłowo i łańcuch spadł. Łańcuch chyba nie powinien trzymać się w jednym miejscu na jednym łączniku, tylko wszędzie na dwóch?
22-07-2019 21:42:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
damian94 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 267
Imię: Damian
Skąd: Podlasie
Pojazd: Romet Chart
Post: #302
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
DIDy uchodzą za najlepsze:

https://www.jackmotors.pl/oldtimer/lancu...aign-id=19

P.S. I tak wszyscy wiedzą że najlepsze robiły ZZR Romet best krejzi
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-07-2019 22:04:17 przez damian94.)
22-07-2019 21:59:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo damian94 za ten post.
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #303
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Szatek, masz na myśli spinkę ?

"Odpal silnik motocykla
Udaj się na autostradę
Szukając przygody
I wszystkiego, co możesz znaleźć po drodze..."
22-07-2019 22:15:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #304
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Nie. Spinka jest w innym miejscu. Ale chodzi o taki jeden element w kształcie ósemki.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-07-2019 23:04:56 przez Szatek.)
22-07-2019 23:02:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #305
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
coś mi się wydaje że H zębatki zdawczej, nie jest takie same jak łańcucha
Masz 415H, czy 420H, wszystko z jednego kompletu???

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
23-07-2019 00:09:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #306
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Przednia zębatka nowa i oryginalna. Tylna dokładnie taka: https://gmoto.pl/zebatka-tyl-41z,85650.html

W przypadku mojego 50-T-1, na dokładnie takim samym zestawie wszystko było ok.
23-07-2019 00:20:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #307
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
a sprawdzales lancuch na zebatce przed zalozeniem. Pelen obwod lancucha na zebatce? Piszesz ze nie wchodzi w nia do konca, czyli tak jak by byl innej szerokosci w ogniwach
Do tej zebatki z linku, musisz dac lancuch 420H, tez ja kupowalem do swojego T1

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-07-2019 13:10:38 przez joozek.)
23-07-2019 13:08:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #308
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Sprawdzałem i wychodzi bardziej na to, że jest zbyt mały odstęp pomiędzy rolkami, a nie za wąski łańcuch...

Teoretycznie, to jest oryginalny łańcuch i oryginalna zębatka, więc wszystko powinno idealnie pasować. Ale z pewnego źródła dowiedziałem się, że po zakończeniu działalności Rometu, maszyny na których robili oryginalne łańcuchy zostały wykupione i robiono na nich łańcuchy z wyglądu jak oryginał, ale jakość była tandetna - i to raczej jest taki łańcuch...

Tak, wiem. Kupiłem juz taki łańcuch DID Wink
23-07-2019 13:23:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #309
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Jeśli chodzi o łańcuch, to założyłem ten DID i wszystko jest teraz tak jak ma być Wink

Dziś odbyłem pierwszą jazdę publicznymi drogami i niestety pojawiły się kolejne, trzy problemy...

Pierwszy to nieszczelny zbiornik. Paliwo zaczeło wyciekać w trakcie jazdy z połączenia z jego tylnym mocowaniem. Nie było spawane i wydawało się, że jest ok - na postoju też nic nie ciekło. Prawdopodobnie powstała jakaś szczelina na spawie od wibracji w trakcie jazdy. Zakleiłem juz ten spaw (dla pewności dookoła) specjalnym kitem do uszczelniania zbiorników paliwa K2 Mega Tank.

Drugi problem to zablokowany przebieg licznika na 7,5 km. Będę musiał rozebrać ten licznik i potem znów zacisnąć nową ramkę...

Trzeci problem jest taki, że motorower na maksymalnym gazie (tylko w czasie jazdy) zaczyna się dusić... Gdy wciśnie się sprzęgło i trochę przygazuje, to można jechać dalej - ale tylko na jakieś 3/4 manetki, bo gdy odkręci się gaz do końca, to po paru sekundach znów jest to samo. Czy ten problem może wynikać z tego pierwszego problemu? Gdy wróciłem, zauważyłem że teraz po otwarciu kranika, paliwo wycieka powolutku samo z gaźnika, a w wcześniej chyba tak nie było. Zalewa go w trakcie jazdy? Gaźnik był ustawiony świecą diagnostyczną Colortune. Wkręt wykręcony na 1,5 obrotu, iglica na najniższym położeniu, świeca kawa z mlekiem. Jeśli chodzi o ten smar z łożysk, to powinien on już się z 500 razy wypalić. Silnik na postoju reaguje na gaz bardzo szybko i w całym zakresie obrotów. Czy może wina to za bogata mieszkanka? Zrobiłem ją 1:25 z olejem MOTUL 100. Piszcie co myślicie, bo chciałbym żeby przy kolejnej trasie już tego problemu nie było.
27-07-2019 18:06:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
skinder Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 196
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #310
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Zbyt wysoki poziom paliwa w komorze ? 1:25 to przesada, spokojnie możesz 1:35 zrobić. Pomimo takiego wkładu prac aż trudno uwierzyć w takie choroby wieku dziecięcego... No ale do odważnych świat należy i trzeba iść do przodu, przy tym co już zostało zrobione i w jaki sposób... To poprawić to to pierdnięcie, powodzenia!
27-07-2019 18:46:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo skinder za ten post.
bartosz1907 Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 443
Imię: bartosz
Skąd: okolice Krakowa
Pojazd: Romet Pegaz
Post: #311
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
spróbuj podnieść iglicę, może brakować paliwa przy pełnym otwarciu przepustnicy, zmniejsz przerwę na świecy :-)
27-07-2019 18:50:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo bartosz1907 za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #312
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
W GM13F i pochodnych nie reguluje się poziomu paliwa w komorze pływakowej. Ta blaszka ustala tylko intensywność zatapiania pływaka.

Zrobiłem mieszankę 1:25, a instrukcja zaleca na czas docierania 1:20, ale 1:35 to już chyba za duże odstępstwo.

Z tą iglicą to faktycznie może być to. Ustawiłem gaźnik gdy była na środkowym położeniu, a potem ją obniżyłem - możliwe że niepotrzebnie. Przerwa na świecy jest na 0,5 mm.

A powiedzcie mi jeszcze, czy ciepłota świecy mogłaby też powodować coś takiego? Iskra F100 którą zamontowałem padła, więc zastosowałem jej odpowiednik - Isolatora 260. Część opracować (głównie te starsze) podaje tylko dla 019 świecę Iskrę F100, ale nie wiem czy to nie jest błąd...
27-07-2019 19:06:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
skinder Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 196
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #313
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Pomimo sztywnej iglicy można czasem spotkać "bardziej" lub "mniej" wyciągnięte ku górze, fabrycznie może i były jednakowe, ale po 30 latach już niekoniecznie moga być nieruszane. Przelewanie się gaźnika świadczy raczej wprost o zbyt wysokim poziomie, być może pływak nie domyka tak jak powinien bo się zawiesza, lub gdzieś coś masz przypchane. Z mieszanką to bym aż tak nie świrował, kiedyś oleje były inne, i o ile ktoś pisze, że leje do swojego ogara 1:60 albo 1:100 to trochę to przesada w drugą stronę. 1:30-1:35 będzie w zupełności optymalne. Zawsze tak leje po remoncie i nigdy problemow nie było, nawet w późniejszej eksploatacji wychodzi, że to i tak faktycznie trochę za dużo i jak jest igła w główce korby to zmniejszam na 1:40 i tak zostawiam. Nie ma co przesadzać bo od nadmiaru oleju robi się syf w silniku, tym bardziej, że to minerał. Aż tak ortodoksyjnie serwisówkami to bym się nie przejmował.
27-07-2019 19:20:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo skinder za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #314
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Mieszanka niech już taka zostanie, jeśli nie ma wpływu na ten problem.

Gaźnik przelewa się na postoju, ale w trakcie jazdy może być inaczej. Przypominam że można jechać bez przerwy na jakieś 3/4 manetki, a gdyby go zalewało, to nie dałoby się chyba tak jechać.

A co z tą ciepłotą świecy?
27-07-2019 19:33:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post.
Tomasso94 Offline
Przebiegły Administrator :D
Administratorzy


Liczba postów: 4,036
Imię: Tomasz
Skąd: Będzin / Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #315
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Co do tego przelewania gaźnika na postoju - piszę to teraz na szybko nie śledząc całego tematu ale istnieją w sumie trzy typy pokrywek pływaka, i trzy różne typy pływaków do nich - przynajmniej do tyłu doszedłem. Kiedyś sam długo nie mogłem znaleźć co jest właśnie powodem takiego zachowania silnika, czyli braku mocy na pełnych obrotach, gaźnik nie chciał się do końca wyregulować i od czasu do czasu lubił puścić paliwo bokiem. A zorientowałem się dopiero gdy rozebrałem sobie z 10 gaźników na graty, wszystkie takie same a z różnymi długościami i średnicami trzpienia pływaka jak i minimalne innymi wymiarami średnicy w pokrywie. Gdzieś już o tym pisałem X lat temu, nawet nie pamiętam czy problem dotyczył komara, ogara, t1 czy czego :F Może tam należy szukać przyczyny?

- Volvo V70 II
- Honda Transalp 600V
- Romet Kadet 110 Automatic
- Romet Komar
- Romet Ogar 200
- Opel Astra G

*** ...i wtedy rzekł - Nie da się. ~ Tomasso94 ***
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-07-2019 05:09:02 przez Tomasso94.)
28-07-2019 05:05:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Tomasso94 za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 84
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 459
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 248
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 378
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 92
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 353
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 495
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19224
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 91
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 244
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 827
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 80
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 154
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 290

Reklama