Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
|
Autor |
Wiadomość |
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Mała aktualizacja.
Dzisiaj strzeliło 10k, ostatnie 3 tylko lałem benzynę i jeździłem. No ale zbyt fajnie by było. Tłumik postanowił odpaść (4 aluminiowe nity fi 4 to niezbyt mocne połączenie) i przypomina obecnie sreberko czekolady, więc zamówiłem Leo Vince SBK. Zobaczymy jak podpasuje, czy nie będzie zbyt duży. Ponadto mam już wytoczone adaptery pod łożyska stożkowe do główki, niedługo wytoczę sobie nową (dłuższą) sztycę do kompletu. Z przodu też mam już nieco lepszego laczka (michelin acs). Klocki po takim przebiegu straciły mniej więcej po 1 mm. Całkiem nieźle, jak na klocki za 12 zł. Aha, nadal nie zrobiłem tylnego hamulca. Przez jakiś czas miałem prototyp na szczękach i lince, ale i tak go nie używałem, bo silnik sam w sobie hamuje całkiem nieźle. Coś mi mówi, że w końcu będzie trzeba dolać oleju. Co do oleju, zmieniam co 2000 i w zależności od humoru zalewam albo Mannol 7812 albo Valvoline Synpower. Nie bierze go już w ogóle, przy wymianie nadal ma cały bagnet. Co drugą wymianę czyszczę filtr odśrodkowy i kontroluję sprzęgło.
Pozdro, serdel
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-08-2019 23:15:25 przez seler1500.)
|
|
21-08-2019 23:13:14 |
|
|
seler1500
Kątówka robi bzzz
Liczba postów: 1,968
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Motorynka swap 110 cm3 i inne usprawnienia
Dryna ma już DC- CDI ze zmiennym wyprzedzeniem zapłonu. Czuć różnicę w mocy, łatwiej odpala (nie potrzeba tak mocnego kopnięcia) i trudniej zadusić silnik. Niestety, IRK okazał się klapą, do sportowego silnika na tor się nada, ale tutaj niestety niezbyt, silnik łatwiej i szybciej wkręcał się na obroty, ale wjeżdżając pod wzniesienia dużo szybciej tracił prędkość. Finalnie mam DC-CDI, a zamiast cewki zapłonowej mam drugą cewkę ładowania, obie połączone równolegle. Mam dwa moduły DC, z pozoru te same, iskrę dają taką samą, a różnią się poborem prądu. Obecny pobiera 150-160mA na wolnych i 270-280 mA na wysokich obrotach, a drugi potrafił łyknąć nawet 1.5 A na wysokich. Ciekawa sprawa bo oba działają, ale założyłem ten "lepszy". Przy okazji grzebania w hamulcach pomalowałem jarzmo zacisku w czarny mat, pomalowałem też wyszlifowane przy glebach klamki i dekielek pompy hamulcowej. Mam też założony inny zbiornik, kształt ten sam, ale korek zakręcany. Skończyły się problemy z wyciekami paliwa, bak jest szczelny, gwint kranika oryginalny i nie grzebany. Do zrobienia został tylny hamulec i ewentualnie pomalować mocowanie tłumika.
pozdrawiam, seler
Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-08-2019 00:06:06 przez seler1500.)
|
|
27-08-2019 00:05:18 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 6 gości
|
|