Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Autor Wiadomość
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #271
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Fabryczny smar z łożysk krytych Wink Osłonki są zdjęte od wewnątrz, smar wypłuka się podczas pracy silnika.
24-06-2019 14:27:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #272
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
(24-06-2019 14:27:28)Szatek napisał(a):  Osłonki są zdjęte od wewnątrz

Trochę nie za dobrze :/.

"Odpal silnik motocykla
Udaj się na autostradę
Szukając przygody
I wszystkiego, co możesz znaleźć po drodze..."
24-06-2019 16:40:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #273
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Dlaczego nie za dobrze?
24-06-2019 16:46:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #274
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Obie osłonki zdjęte? Smar lepiej wypłukać, jeżeli zrobi to silnik, smar może trochę zaszkodzić Wink!

xyz
24-06-2019 16:56:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #275
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Nie za fajnie bo nie będzie tak simeringu nawilżać i będzie na sucho robił.

"Odpal silnik motocykla
Udaj się na autostradę
Szukając przygody
I wszystkiego, co możesz znaleźć po drodze..."
24-06-2019 18:56:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #276
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
No faktycznie, o simmeringu nie pomyślałem - szkoda że nikt o tym nie wspomniał wcześniej, gdy pisałem że chcę to zrobić... Zamysł był taki, aby dokładniej uszczelnić skrzynię korbową i skrzynię biegów, ale pozostawiając smarowanie łożysk.

Ale tak już raczej zostanie. Otwór simmeringu raczej nie jest i tak za bardzo nawilżany. Musiałbym rozbierać pół silnika żeby zdjąć trzy osłonki i kupić trzy nowe simmeringi. Romet i tak raczej będzie mało jeździł. Wymieni się je (i przy okazji ściągnie osłonki) gdy faktycznie się zużyją.

Smaru i tak już od wewnętrznej strony nie wymyję pędzelkiem. Od temperatury raczej stopi się i wypali z mieszanką.
24-06-2019 20:28:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
xploid Offline
Nowy
*


Liczba postów: 54
Imię: Robert
Skąd: Białystok
Pojazd: Romet Pony
Post: #277
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Szatek, co słychać z niebieską strzałą??
03-07-2019 15:33:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo xploid za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #278
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Czekam z podnóżkami na lakiernika. Zostało je potem zamontować, zrobić instalację elektryczną, jakieś drobne poprawki i będzie gotowy do odpalenia Wink
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-07-2019 21:32:09 przez Szatek.)
03-07-2019 21:31:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #279
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Romet jest już gotowy do odpalenia:






Musiałem jednak dorobić na nowo linkę gazu, bo poprzedniej nie dało się nawet założyć. Obecna ma wkład krótszy o 20 mm i nadal jest za długa (napinacz wykręcony na maksa), ale ujdzie. Odpowiednia byłaby krótsza o 25 mm.

Układ wydechowy uszczelniony sznurem ceramicznym przesmarowanym Reinzosil'em (pod nakrętką tłumika i pod flanszą kolanka). Podkładka miedziana też oczywiście jest nad flanszą.

Łańcuch nasmarowany smarem CX-80 Moto Chain, a wszystkie linki smarem sylikonowym.

Do skrzyni jest już wlany olej MOTUL Transoil Expert 10W40 Technosynthese.

Przy kloszu tylnej lampy są wkręty pod śrubokręt krzyżakowy, bo w katalogu były jako M5, a okazało się że tam jest gwint M4 i pod płaski śrubokręt takich nie miałem.

Znów musiałem zastosować chromowany przycisk klaksonu, bo na aluminiowym była za słaba masa. O dziwo, nie mogłem przełożyć przez niego wkręta więc rozwierciłem otwory na 5 mm. To jeszcze było za mało, więc dogiąłem kombinerkami lekko otwory do wewnątrz i niestety chrom na górze pękł, ale nadal się trzyma...

Trochę sobie poharatałem lakier na wahaczu przy napinaczach łańcucha, bo zastosowałem tam dodatkowo podkładki płaskie i to chyba one spowodowały zwiększone obracanie się napinaczy... No ale to się zamaluje.

Jest też jeszcze jeden mankament - gwinty osi wahacza. Gdy montowałem tę oś, nie chciała wejść przy pomocy gumowego młotka. Spróbowałem metalowym przez drewno - też nic. W końcu nakręciłem nakrętkę na gwint i uderzałem bezpośrednio metalowym młotkiem. W końcu przeszła, ale gwint i nakrętka się przekrzywiły. Udało mi się to naprostować, ale nakrętka dalej już nie chciała się nakręcić. Nie wiem dlaczego tak się stało - wszystko było sprawdzane po dotoczeniu nowej osi i jej tulejek. Nie chciałem znów zanosić ramy i wahacza do tokarza, bo dostałbym ją z powrotem prawdopodobnie z poobijanym lakierem i pewnie cała byłaby też do czyszczenia. Obecnie po stronie tłumika jest zastosowana nakrętka niska, a po drugiej stronie gwint jest troszkę skrócony. Całość jest mocno dokręcona i nie ma wpływu na działanie wahacza.

Motorower jest gotowy do odpalenia. Pozostało: odpalić silnik, ustawić gaźnik, wykupić OC, zrobić próbną trasę (plus filmik z jazdy), zaprawki, sesja zdjęciowa i filmik, wystawienie na sprzedaż Wink

Na razie to tyle, pozdro Smile
17-07-2019 18:10:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 4 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #280
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Robaczek slicznusi Big Grin
Wypowiem się na temat osi i tulei, tylnego wahacza.
Przy tej długości tulejki metalowej w ramie, lub tych tulei metalowych w ramię, jeśli nie osadziles jej za pomocą prasy bez osiowania, np pretem fi 10, nie ma szans by to wyszło idealnie. Dlatego ja specjalnie kupiłem wiertła fi 10,25 i 12,25 (różne średnicę osi) by zrobić większy luz i unikać takiej sytuacji jak Twoja.
Przy okazji, dostępne chińskie zestawy maja tolerancję aż 0.5 mm. Zarówno sama os jest cieszą w części bez gwintu, jak i tulejka ma otwór fi 10,3 mm.

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-07-2019 19:19:18 przez joozek.)
17-07-2019 19:18:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #281
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Dzięki Wink

Masz na myśli tulejki metalowie w ramie? W tych rocznikach ich jeszcze nie było. Oś po dotoczeniu wchodziła w ramę, a tulejki wchodziły na oś. Przy montażu, oś zaklinowała się, gdy wychodziła z ramy z drugiej strony. I nie, nie zaparła się o tulejkę. W przypadku 50-T-1, oś wbijałem gumowym młotkiem.

Oś była cynkowana, rama kadmowana i wpuszczałem woski do profili zamkniętych w tym miejscu, ale to chyba nie zmniejszyłoby aż tak pasowania - ewentualnie nadmiar pewnie by się wytarł.
17-07-2019 19:32:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #282
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Kupiłbym go gdy nie pewnie cena, bo taka porządna robota jest bezcenna. Na prawdę piękny,nie myślałeś sobie zostawić jednego ts-a ? Ale ojeju w skrzynie nie jestem w stanie przeboleć Big Grin.

"Odpal silnik motocykla
Udaj się na autostradę
Szukając przygody
I wszystkiego, co możesz znaleźć po drodze..."
17-07-2019 19:52:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo rafi555 za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #283
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Zostanie jeśli się nie sprzeda :F Nie widzę sensu w samym trzymaniu go. Dla mnie dużo bardziej liczy się sam proces renowacji.

A co do oleju, to to jest prawdopodobnie najlepszy olej jaki mogłem do niego wlać. Ja nie mógłbym przeboleć LUXa 10 :F
17-07-2019 20:04:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,555
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #284
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
No dobra ale nawet on nie ma parametrów luxa no jak ma być nie lux Tongue . Lux to podobno coś około 10w30 ale podkreślam prawdopodobnie. Ktoś teraz powie że lux to olej przekładniowy a nie silnikowy otóż nie jest i do mieszanki (jest w serwisówkach) do amortyzatorów ( Do Junaka) i silnikowy (też do Junaka).

"Odpal silnik motocykla
Udaj się na autostradę
Szukając przygody
I wszystkiego, co możesz znaleźć po drodze..."
17-07-2019 21:18:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 741
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #285
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Właśnie LUX 10 to olej silnikowy, a nie typowo przekładniowy jak ten. Był zalecany do praktycznie wszystkiego, bo nie było wtedy zbyt dużo specjalnych olejów.

Ogólnie to nie chce mi się znów rozpisywać na temat tego oleju, bo dyskusja o nim była kilka stron wcześniej - cofnij się i poczytaj Wink
17-07-2019 21:40:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 76
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 456
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 242
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 376
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 91
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 348
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 491
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19221
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 91
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 243
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 79
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 153
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 276

Reklama