Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Ogar 200 1989r.
Autor Wiadomość
TomaszM-k Offline
Nowy
*


Liczba postów: 11
Imię: Tomek
Skąd: PojezierzeDrawskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Ogar 200 1989r.
Witam! Po Orkanie nabyłem do kompletu Ogara 200 Smile Stojącego x lat, syn właścicielki nie miał weny się za niego brać no i poszedł do mnie wraz z częściami zamiennymi Smile Części i drugiego rometa bez kwitów przewiozłem w Audi A4B5 a Rometa zasadniczego w bagażniku Volvo V70 i to bez demontażu kół Big Grin wystarczyło złożyć fotele Big Grin















Dopiero po zakupie dokonałem bardziej wnikliwych oględzin Smile No i okazało się że:
-zbiornik jako że był pusty to wewnątrz mocno skorodował, aż rdza w nim grzechotała
-kranik zaklejony całkowicie
-zaklejony syfem gaźnik
-bardzo słaba iskra ledwie widoczna i wyładowania na przerywaczu
-chyba odwrotnie założony kopnik, który jest ciągnięty w dół, nie wraca do góry po kopnięciu, bardzo słabo kręci wałem i przepuszcza...
-luzy na główce ramy
-połatana instalacja elektryczny
-ułamana płytka z masą w stacyjce
-brak okapnika
-spawana dźwignia zmiany biegów
-do połowy pęknięta linka gazu
i pewnie jeszcze coś się znajdzie.

Big Grin
16-06-2019 00:49:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo TomaszM-k za ten post.
Reklama
TomaszM-k Offline
Nowy
*


Liczba postów: 11
Imię: Tomek
Skąd: PojezierzeDrawskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #2
RE: Ogar 200 1989r.
Wszystkim którzy nie mają dostępu do betoniarki i potłuczonej szyby samochodowej polecam koncentrat fertan fedox, żałuję że nie zrobiłem zdjęcia przed odrdzewianiem. Litr kosztuje 70zł przygotowuje się z niego do 10L roztworu. Można go użyć kilka razy. Taki jest efekt, zbiornik idealnie oczyszczony w 12h, zalany był do pełna.

16-06-2019 10:37:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo TomaszM-k za ten post.
Majerano Offline
Technik
*


Liczba postów: 571
Imię: Przemek
Skąd: małopolskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: Ogar 200 1989r.
podobny ufekt da sie uzyskać najtańszym kretem z biedronki

Kiedyś to były czasy! Teraz to w ogóle nie ma czasów!
____________________________________________________
Panie, romet musi kopcić!
16-06-2019 18:49:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
TomaszM-k Offline
Nowy
*


Liczba postów: 11
Imię: Tomek
Skąd: PojezierzeDrawskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Ogar 200 1989r.
Szukałem jakiejś metody chemicznej i kret mi nie wyskoczył w żadnej odpowiedzi Smile
16-06-2019 20:12:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
TomaszM-k Offline
Nowy
*


Liczba postów: 11
Imię: Tomek
Skąd: PojezierzeDrawskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #5
RE: Ogar 200 1989r.
Ogarnąłem parę spraw Smile

Wymieniłem instalację elektryczną na nową.
Wymieniłem miseczki bieżnie i łożyska na nowe.
Wymieniłem przerywacz i kondensator.
Wymieniłem stacyjkę. Z nowe i starej złożyłem jedną sprawną bo te nowe nie są najciekawsze...
Kupiłem nowe linki gazu i sprzęgła.

Niestety iskra nada słaba, gaźnik mnie smuci bo ta regulacja poziomu paliwa i jednocześnie biegu jałowego blaszką to jest pomyłka... Zastanawiam się czy nie kupić tego CDI OLX Postanowiłem że gaźnik zamontuję PZ16, już doczytałem że muszę dorobić sobie adapter, nie będzie z tym problemu.

No i jak już odpaliłem na pych to się okazało że tył prawie wcale nie hamuje, może wystarczy podciągnąć pręt. Przód jako tako. No i mi się linka prędkościomierza nie kręci Smile Same awarie Big Grin
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-06-2019 17:42:39 przez TomaszM-k.)
22-06-2019 17:35:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #6
RE: Ogar 200 1989r.
(22-06-2019 17:35:54)TomaszM-k napisał(a):  gaźnik mnie smuci bo ta regulacja poziomu paliwa i jednocześnie biegu jałowego blaszką to jest pomyłka...

Że co? Bzdury pleciesz kolego Smile Blaszką to regulujesz tylko poziom paliwa i nie jest to żadna "pomyłka' tylko najprostsze i najlepsze rozwiązanie. Ustawiasz poziom paliwa tak, by po zatopieniu pływaka poziom paliwa sięgał do kołnierza pływaka.

Cokolwiek nazywasz regulacją "biegu jałowego" nie odbywa się z pomocą pływaka. Mieszankę paliwo-powietrze ustawiasz iglicą (drugi rowek od góry tak btw.), a obroty biegu jałowego ustawiasz środkowym wkrętem, tym pomiędzy dyszami. To cała regulacja gaźnika. Jak kogoś to przerasta to lepiej przesiąść się na rower :F

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
22-06-2019 21:01:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
TomaszM-k Offline
Nowy
*


Liczba postów: 11
Imię: Tomek
Skąd: PojezierzeDrawskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #7
RE: Ogar 200 1989r.
Ogólnie to jestem początkujących Ogarzystą Wink Chyba mi coś sąsiedzi z garaży kiepsko poradzili Smile No i za wygodny pewnie jestem bo wolałbym sobie skład mieszanki paliwowo powietrznej na biegu jałowym regulować śrubokrętem Smile
22-06-2019 21:18:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Ogar 200 1989r.
Generalnie to tak jest jak się początkującym to zapłon i gaźnik mogą sprawiać duże problemy szczególnie w jawce gdzie są te dwa instrumenty trochę upośledzone Big Grin

Na początku jednak radzę pozostać przy oryginalnym zapłonie i gaźniku. Zapłon też musisz cały przejrzeć, czy nie ma zwarć, masy, przerywacz dobrze wyczyścić, ustawić (najpierw przerwa, a potem same wyprzedzenie) A może po prostu kabel w/n słabo styka albo fajka, świeca? platyny nie są złe - ja w swoich sprzętach ustawiam raz, a potem już tylko zaglądam jak trzeba nasmarować filc - i te zapłony nie sprawiają mi żadnych problemów. Simsonem zrobiłem na takim zapłonie 20 000km bez awarii Wink wsk również nie sprawia problemów.
Co do gaźnika w jawce to rzeczywiście jikov jest bardzo wymyślny ale jak się dobrze zrobi to będzie działać. Trzeba niestety cierpliwości. Możesz pokombinować z zestawem naprawczym i na początek bez filtra powietrza bo czasami przez niego mogą dziać się cuda. A może problem leży gdzieś głębiej? np. uszczelki, uszczelniacze.

Najlepsze z tego jest to że przez takie dłubanie efektywne czy też nie po prostu dużo podłapiesz z mechaniki co się nie raz przyda później.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-06-2019 00:58:00 przez Odrestaurator.)
23-06-2019 00:56:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
NoSeLatamTrochu Offline
Druciarz
*


Liczba postów: 1,014
Imię: Bartosz
Skąd: Lublin
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #9
RE: Ogar 200 1989r.
no gaźniczek jest prosty w regulacji, no chyba że jest stary i mocno zużyty, wtedy to za nic nie da się wyregulować, ale mogę powiedzieć że chinskie jikovy są bardzo dobre, u mnie normalnie po zamontowaniu jeździ bez zaglądania już z 200 km, wystarczyło filterek paliwa zamontować, zapłon cdi spoko sprawa bo masz bez awaryjność i bezobsługowość

a tego zapłonu co wysłałeś to nie bierz, gość nie dość że praktycznie bez żadnego doświadczenia to jeszcze na odpierdziel robi, no i drogo

Kanał: ZeVet (http://bit.ly/zevetchan)
Instagram: bakista__ (http://bit.ly/bakista)
"Łączy ludzi trawa, dzieli ludzi siano."
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-06-2019 13:07:18 przez NoSeLatamTrochu.)
23-06-2019 13:06:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #10
RE: Ogar 200 1989r.
Współczesne zamienniki faktycznie są dobre. Nie ma sensu szukać używanych oryginałów.


(23-06-2019 00:56:28)Odrestaurator napisał(a):  Generalnie to tak jest jak się początkującym to zapłon i gaźnik mogą sprawiać duże problemy szczególnie w jawce gdzie są te dwa instrumenty trochę upośledzone Big Grin

Ależ bzdury pleciesz :F Będę uparcie bronił tego silnika i powiem, że akurat zapłon i gaźnik nie są właśnie "upośledzone" tylko znacznie bardziej dopracowane i sensownie skonstruowane niż w naszych Dezametach.

Zapłon jest banalnie prosty w obsłudze, wygodny w serwisowaniu i trwały. Ustawienie tego to też prosta sprawa, na dodatek "jawka" bardziej wybacza błędy w ustawieniu zapłonu, o czym przekonałem się już nie raz, szczególnie jak jechałem z poluzowaną podstawą zapłonu. Miałem zmienny kąt wyprzedzenia, a skubana dalej cisnęła :F Cewki są praktycznie niezajechalne. Mi przez ponad 6 lat i "x" Ogarów, osobiście nie padła chyba żadna cewka, choć raz czy dwa kupiłem sprzęt z padniętymi cewkami świetlnymi. Co do cewek zapłonowych, to są wystarczająco wydajne, choć faktem jest, że wizualnie iskra jest nieco "mniejsza" niż w Dezametach, ale niczemu to nie szkodzi. U mnie każdy sprzęt po regulacji pali z pierwszego na zimnym i trzeciego na ciepłym best

Co do gaźnika to muszę się jedynie zgodzić z powszechnie powtarzanym stwierdzeniem, że to paliwożerny potwór, który lubi się "spocić". Powiem tak, podczas jazdy gaźnik nie cierpi na jakieś wycieki, ale faktem stwierdzonym jest, że podczas przelewania przed uruchomieniem silnika, spod pokrywki komory zawsze musi coś pocieknąć, nawet jak stosuje się jakieś "uszczelki", co w takim razie nie ma sensu :F Mimo to gaźnik jest tak prosty do wyregulowania przy seryjnym silniku że to szok. Iglicę ustawia się na drugi rowek od góry i zapomina o jakiejkolwiek dodatkowej regulacji mieszanki. Ustawienie poziomu paliwa jest proste. Regulacja obrotów też nie powinna sprawiać żadnych problemów. Ponadto za zaletę można uznać bardzo łatwy dostęp do dysz, które na dodatek wyraźnie się od siebie różnią i nie są wielkości łebka zapałki, więc nie da się ich zamienić miejscami jak w GM12/13F best A to, że jak wspomniałem, Jikov pije więcej benzyny to też wynika samo z siebie, bo jednak mamy tutaj średnicę gardzieli 17mm a nie 12/13 jak w polskich silnikach. W zamian jednak zyskujemy całkiem żwawy motorower, który wśród innych Rometów nie ma sobie równych, no chyba że jedziemy pod górkę krejzi


Ogólnie Ogar 200 jest na tyle dopracowaną konstrukcją, że przy seryjnym silniku, nawet do codziennej, intensywnej eksploatacji nie wymaga on żadnych usprawnień. Wiadomo, elektroniczny zapłon to pewniejsza iskra i tak dalej, ale uparcie twierdzę, że seryjny platynkowiec jak i ten pijacki Jikov to w pełni wystarczający duet, który przy prawidłowej eksploatacji nie sprawi problemów Smile Potwierdzają to dziesiątki tysięcy kilometrów jakie wyjeździłem tymi sprzętami :F

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
23-06-2019 14:58:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Quake96 za ten post.
TomaszM-k Offline
Nowy
*


Liczba postów: 11
Imię: Tomek
Skąd: PojezierzeDrawskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #11
RE: Ogar 200 1989r.
No to póki co zostanę przy fabrycznym osprzęcie Smile Po odpaleniu miałem wrażenie że trochę dmucha między kolankiem a cylindrem, okazało się że nie ma uszczelki a pasowanie jest takie jak na zdjęciu Smile

23-06-2019 18:42:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #12
RE: Ogar 200 1989r.
A to akurat standard. Do składania wydechów polecam wspomagać się "cementem" do uszczelniania wydechów samochodowych. Nasmarować tym dobrze uszczelkę i nie ma szans na przedmuchy :F

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
23-06-2019 20:03:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
TomaszM-k Offline
Nowy
*


Liczba postów: 11
Imię: Tomek
Skąd: PojezierzeDrawskie
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #13
RE: Ogar 200 1989r.
Taki jest plan Smile Zostało mi jeszcze po wymianie dwóch przednich segmentów wydechu w A4B5 ADR Smile Mam zamiar też tą pastą zastąpić azbestowe uszczelnienie kolanko wydech. Chyba że gdzieś znajdę sznur azbestowy Smile
23-06-2019 23:41:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,750
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #14
RE: Ogar 200 1989r.
Tam na pewno nie stosuj samej pasty, bo ona będzie pracować i szybko puści. Niestety Ogarowski wydech został "popsuty" przez konstruktorów i lepiej byłoby zastosować wydech z jawki, albo wyciąć element z nakrętką i zacisnąć końcówkę wydechu cybantem.

U siebie w typowo Ogarowskim wydechu stosowałem jakiś miedziany oring w miejsce fabrycznego uszczelnienia i na to dodatkowo pasta. Jakoś to dawało radę, choć nic nie przebije wydechu jawki z naciętym końcem, pastą i cybantem Big Grin

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
24-06-2019 06:32:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Dzisiaj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 55
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 450
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 239
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 371
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 88
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 341
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 490
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 67
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19218
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 89
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 241
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 265

Reklama