Romet Kadet M-780 '81
|
Autor |
Wiadomość |
Janciak
Nowy

Liczba postów: 23
Imię: Janek
Skąd: Łódź
Pojazd: Romet Kadet
|
Romet Kadet M-780 '81
Witam, chciałbym przedstawić Kadeta którego niedawno dostałem za darmo.
Jest on w średnim stanie, ale działa. Na razie nie mam kasy ani czasu na remont lakierniczy. Planuję zająć się głównie sprawami mechanicznymi.
Muszę na razie ogarnąć kilka rzeczy aby w ogóle zaczął jeździć:
- Nowe dętki
- Nowe łożysko główki ramy
- Regulacja i serwis gaźnika (nie ma wolnych obrotów)
- Sprężyna stopki
- Poprawić mocowanie dźwigni hamulca tylnego
- Zalać skrzynię nowym olejem
- Ogarnąć elektrykę
- Założyć fajkę na świecę.
Z racji tego, że nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z takim sprzętem proszę o kilka porad.
- Jaki olej zalać do skrzyni? Lux 10?
- Od jakiej kosy gaźnik podpasuje, tymczasowo na czas naprawy oryginalnego?
- Jak ściągnąć koło magnesowe?
Są:
- Romet Wigry 4 80'
- Romet Jubilat 2 87'
- FSM Cross 2 85'
- Romet Kadet M-780 81'
Były:
- American Rider 20"
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-06-2019 16:14:42 przez Janciak.)
|
|
03-06-2019 16:10:41 |
|
|
Odrestaurator
Majster
Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
|
RE: Romet Kadet M-780 '81
Co Ty gadasz, po co mu remont lakierniczy, toż on jest w bardzo ładnym stanie. Ani waż się go tykać lakierem, tak jak piszesz, ogarnąć mechanicznie i jeździć. Taki stan ma niebywały klimat  polakierować można zawsze ale już wrócić do poprzedniego stanu nie. Ja bym zostawił tak jak jest.
Co do pytań:
-tak, lux 10 jak najbardziej się nada i będzie wystarczający.
-Z tymi gaźnikami od kosy to jest loteria, lepiej nie kombinować, rozbierz oryginalny, sprawdź czy na łączeniu jest prosty (a jak nie to splanuj), zamontuj zestaw naprawczy, wyczyść i wyreguluj - będzie dobrze.
-do ściągnięcia koła magnesowego potrzebujesz ściągacza, o tak on wygląda:
Na allegro tego pełno po 5zł  tylko kup konkretnie do Rometa kadeta bo to nie jest uniwersalne.
A co do reszty to, może to wina zdjęcia ale lagi wydają mi się jakieś niskie, może przez te gumy? swoją drogą powinny być inne. Brakuje jeszcze osłony silnika którą warto założyć, i takie tam drobnostki typu guma na dźwignię biegów itp. A tak to jest ładny.
Mój Simson
YT: POLMOZBYT
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-06-2019 17:16:30 przez Odrestaurator.)
|
|
03-06-2019 17:10:36 |
|
2 użytkowników postawiło piwo Odrestaurator za ten post:2 użytkowników postawiło piwo Odrestaurator za ten post.
Janciak (06-03-2019), rafi555 (06-03-2019)
|
joozek
senior
Liczba postów: 2,410
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
|
RE: Romet Kadet M-780 '81
Łożyska główki ramy wymień oba, nie tylko jedno.
Co do Kadeta, jest to pierwsza wersja tego modelu z przednimi lagami fi 23 mm. Ich osłony przeciwpylowe nie są gumowe a z PCV i drucianymi spinkami od dołu. Tak było w oryginale. Druga sprawa to dodatkowe otwory w lagach pod podkładki przedniej osi koła. Tak było w oryginale, wydaje mi się że w Romecie w tamtym czasie, przyłożył się. To może być rocznik 81 lub 82. Na ramię z prawej strony sztycy, 2 pierwsze cyfry to rocznik.
Jeszcze jedna ciekawostka, plastikowa osłona silnika, a dokładnie naklejka Kadet 780, tylko w tej wersji była inna.
Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
|
|
03-06-2019 23:00:41 |
|
|
Janciak
Nowy

Liczba postów: 23
Imię: Janek
Skąd: Łódź
Pojazd: Romet Kadet
|
RE: Romet Kadet M-780 '81
(03-06-2019 22:59:17)Odrestaurator napisał(a): Niee, nie kombinuj, tym bardziej nie idź w chińskie k60b bo to dopiero masakra. Jak już to oryginalne cccp. Swoją drogą nie wiem po co tak kombinować z tymi gaźnikami, samym gaźnikiem rakiety z tego nie zrobisz, i też po co komu te lepsze wkręcanie i inne pierdoły, oryginalne gaźniki są wystarczające i dostosowane. A co do zestawu naprawczego to poczytaj opinie u sprzedawcy na ich temat, bo ja np. do wsk dostałem taki że nic nie pasowało bo wszystko było za duże i za grube w porównaniu do oryginału...
Tak sobie snuję przemyślenia, ale raczej ustawię fabryczny.
Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
(03-06-2019 23:00:41)joozek napisał(a): Łożyska główki ramy wymień oba, nie tylko jedno.
Co do Kadeta, jest to pierwsza wersja tego modelu z przednimi lagami fi 23 mm. Ich osłony przeciwpylowe nie są gumowe a z PCV i drucianymi spinkami od dołu. Tak było w oryginale. Druga sprawa to dodatkowe otwory w lagach pod podkładki przedniej osi koła. Tak było w oryginale, wydaje mi się że w Romecie w tamtym czasie, przyłożył się. To może być rocznik 81 lub 82. Na ramię z prawej strony sztycy, 2 pierwsze cyfry to rocznik.
Jeszcze jedna ciekawostka, plastikowa osłona silnika, a dokładnie naklejka Kadet 780, tylko w tej wersji była inna.
Rocznik 81' a motorower prawdopodobnie jest "skundlony", nie wszystkie części są oryginalne.
Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
Są:
- Romet Wigry 4 80'
- Romet Jubilat 2 87'
- FSM Cross 2 85'
- Romet Kadet M-780 81'
Były:
- American Rider 20"
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-06-2019 23:05:30 przez Janciak.)
|
|
03-06-2019 23:00:55 |
|
|
Janciak
Nowy

Liczba postów: 23
Imię: Janek
Skąd: Łódź
Pojazd: Romet Kadet
|
RE: Romet Kadet M-780 '81
(03-06-2019 23:11:53)rafi555 napisał(a): Nie nie jest skundlony.
Trochę jest. To gdzie się trzyma nogi (nie wiem jak się nazywa) jest zielone.
była właścicielka miała dwa kadety i przekładała części między nimi.
Tak odpala na zimno. https://megawrzuta.pl/download/b1fd2fc12...09759.html
PS Wiem już, że nie powinno się tak "nawalać" pompką.
PS2 Zapaliłby za 1-2 ale najpierw odpalałem bez "gazu" a gaźnik niezrobiony.
Są:
- Romet Wigry 4 80'
- Romet Jubilat 2 87'
- FSM Cross 2 85'
- Romet Kadet M-780 81'
Były:
- American Rider 20"
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-06-2019 23:23:47 przez Janciak.)
|
|
03-06-2019 23:14:34 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|