Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[023] problem przy wrzucaniu 1 biegu
Autor Wiadomość
ZewerZ LS Offline
Nowy
*


Liczba postów: 29
Imię: Sylwek
Skąd: Tarnobrzeg
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
[023] problem przy wrzucaniu 1 biegu
Widziałem już kilka podobnych tematów ale u każdego taki problem ustępował z reguły po regulacji linki natomiast u mnie nie ma ochoty tak łatwo odpuścić... Dobra do rzeczy... W moim romku za każdym razem gdy wrzucam 1 z biegu jałowego występuje mocne szarpnięcie i huk ( nieraz zgrzyt). Zauważyłem też, że automat od biegów ociera o magneto gdy 1 jest wrzucona. Linke od sprzęgła też regulowałem i nic... To jest dziwne bo kopka sie ślizga po wciśnięciu a biegi i tak wchodzą jak bez sprzęgła. Jaka powinna być grubość tarcz korkowych? Ktoś ma jakiś pomysł co jeszcze może być przyczyną?
22-05-2019 21:49:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #2
RE: [023] problem przy wrzucaniu 1 biegu
Żadna to diagnoza, ale z tego co piszesz, to wygląda raczej na problem w "bebechach", cyrk z automatem może być tu wątkiem pobocznym...


22-05-2019 21:57:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
gabriel0 Offline
☭Ciśniem klamoty do lasu☭
*


Liczba postów: 1,494
Imię: Tak
Skąd: Góra Kalwaria
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #3
RE: [023] problem przy wrzucaniu 1 biegu
To podłe sprzęgło tak poprostu działa. Jeżeli będziesz miał luzy na łańcuchu będzie się to uwydatniało. Osobiście jeszcze nie znalazłem złotego środka, a ostatnią moją próbą będą tarcze bakelitowe. Wtedy zdam relację.

Automat ocierając o magneto prawdopodobnie ma luz na ośce. Oddać do dorobienia tuleji u tokarza.


"Ten komar za pomału się porusza"
22-05-2019 22:02:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wodnik Offline
El Dezametto Mecánico
*


Liczba postów: 354
Imię: Szymon
Skąd: Kleczew (PKN)
Pojazd: Romet 2375
Post: #4
RE: [023] problem przy wrzucaniu 1 biegu
Czy coś robiłeś ze sprzęgłem czy w takim stanie przejąłeś sprzęt?

Tak się dzieje jak kosz sprzęgłowy ma niewystarczający luz na wale, za duża grubość podkładki pod koszem.

Zbyt mały luz tarcz kompletnych na zabieraku, regulacja pierścieniem w kształcie litery ,,L".

Nowe współczesne tarcze są dość grube, dlatego lepiej dać jedną nową i drugą używkę ale w dobrym stanie (korki nie wytarte całkowicie).
Nową tarczę dajesz od góry patrząc od podstawy kosza, pod tą przekładkę z przetłoczeniem.

Zatarcie kulki w tarczy wysprzęglającej i wytarty popychacz na palcu w pokrywie.

To chyba większość niedomagań.

Podrywasz Blachary i bujasz się na mieście bo masz Rometa za złotówek całych 200
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-05-2019 22:08:09 przez Wodnik.)
22-05-2019 22:03:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Wodnik za ten post.
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #5
RE: [023] problem przy wrzucaniu 1 biegu
Co do samych tarcz sprzęgła współczesnej produkcji, to raz pożaliłem się takiemu znajomemu, który chyba benzynę miał we krwi, bo odpalał silniki (i modelarskie i motocyklowe) w domu, lekki czub, ale w każdym razie sprzedał mi za "flaszkę" taki patent:
nowe tarcze [korkowe] na noc moczymy w oleju silnikowym, na drugi dzień, każdą z obu stron przecieramy na betonie. Tzn. klasycznie parę koncentrycznych kręgów, nadaje się też polbruk (nie nowy) no i najlepiej na swojej posesji za stodołą, żeby nas ktoś nie zlinczował za ślady oleju. Potem tarcze trzeba wyczyścić szczoteczką do zębów (najlepiej), również w oleju, z piasku, wiórów korka (zanieczyszczeń) i pozostawić do wyschnięcia przez noc. Montaż na następny dzień. Pewno macie swoje patenty, ale ten naprawdę działa, tj. regulacja jest po nim dużo przyjemniejsza.


22-05-2019 22:23:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ZewerZ LS Offline
Nowy
*


Liczba postów: 29
Imię: Sylwek
Skąd: Tarnobrzeg
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #6
RE: [023] problem przy wrzucaniu 1 biegu
(22-05-2019 22:03:03)Wodnik napisał(a):  Czy coś robiłeś ze sprzęgłem czy w takim stanie przejąłeś sprzęt?

Tak się dzieje jak kosz sprzęgłowy ma niewystarczający luz na wale, za duża grubość podkładki pod koszem.

Zbyt mały luz tarcz kompletnych na zabieraku, regulacja pierścieniem w kształcie litery ,,L".

Nowe współczesne tarcze są dość grube, dlatego lepiej dać jedną nową i drugą używkę ale w dobrym stanie (korki nie wytarte całkowicie).
Nową tarczę dajesz od góry patrząc od podstawy kosza, pod tą przekładkę z przetłoczeniem.

Zatarcie kulki w tarczy wysprzęglającej i wytarty popychacz na palcu w pokrywie.

To chyba większość niedomagań.

I to jest ciekawa sytuacja bo pod koszem nie mam danej żadnej podkładki, wsadzony zabierak starego typu (trzeba go odkręcać z wału), tarcze z kulką zmieniłem jakieś 2 miesiące temu (też już była trochę zjechana). Ten problem występuje już od jakiegoś czasu ( gdy go kupiłem było niby ok).
22-05-2019 22:53:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wodnik Offline
El Dezametto Mecánico
*


Liczba postów: 354
Imię: Szymon
Skąd: Kleczew (PKN)
Pojazd: Romet 2375
Post: #7
RE: [023] problem przy wrzucaniu 1 biegu
Podkładka musi być bo bez niej kosz ociera o koło przekładni stałej. Mało z tego musi być to dość gruba podkładka z wytoczeniem w które wchodzi promień przy przejściu z czopu lozyskowego na czopie na którym obraca się kosz. Jeśli luz jest zbyt duży to na tą podkładkę dajesz później już zwykle regulacyjne jakie dostaniesz w sklepie np. rolniczym.

A czy jeśli nie wcisniesz klamki do końca to sprzęgło działa lepiej? Bo może być tak że jak za głęboko wpycha całe sprzęgło to dopiera je do kosza i nie działa jak powinno wtedy.

Jeszcze sprawa dźwigni w pokrywie i na kierownicy bo są różne długości.

No i co na początku powinienem napisać ale zapomniałem. Jaki olej w skrzyni?
Najlepiej LUX 10 jak fabryka zaleca.

Podrywasz Blachary i bujasz się na mieście bo masz Rometa za złotówek całych 200
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-05-2019 23:33:28 przez Wodnik.)
22-05-2019 23:21:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bzzxc Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 261
Imię: Jakub
Skąd: Gdynia
Pojazd: Romet Pony
Post: #8
[023] problem przy wrzucaniu 1 biegu
Luz na automacie można częściowo wyeliminować podkładkami. Jeśli lata na łączeniu automatu z ramieniem to można je zdjąć i dać na ten kołek parę podkładek M5. Najlepiej tak, żeby wodzik był prostopadły do karteru, ograniczysz zużycie trybów skrzyni.

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
23-05-2019 08:51:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ZewerZ LS Offline
Nowy
*


Liczba postów: 29
Imię: Sylwek
Skąd: Tarnobrzeg
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #9
RE: [023] problem przy wrzucaniu 1 biegu
(22-05-2019 23:21:56)Wodnik napisał(a):  Podkładka musi być bo bez niej kosz ociera o koło przekładni stałej. Mało z tego musi być to dość gruba podkładka z wytoczeniem w które wchodzi promień przy przejściu z czopu lozyskowego na czopie na którym obraca się kosz. Jeśli luz jest zbyt duży to na tą podkładkę dajesz później już zwykle regulacyjne jakie dostaniesz w sklepie np. rolniczym.

A czy jeśli nie wcisniesz klamki do końca to sprzęgło działa lepiej? Bo może być tak że jak za głęboko wpycha całe sprzęgło to dopiera je do kosza i nie działa jak powinno wtedy.

Jeszcze sprawa dźwigni w pokrywie i na kierownicy bo są różne długości.

No i co na początku powinienem napisać ale zapomniałem. Jaki olej w skrzyni?
Najlepiej LUX 10 jak fabryka zaleca.
Olej to jakiś przekładniowy, też myślałem by wlać luxa. Z tą klamką to sprawdze. Z podkładką to jeszcze coś pokombinuje.

(22-05-2019 23:21:56)Wodnik napisał(a):  Podkładka musi być bo bez niej kosz ociera o koło przekładni stałej. Mało z tego musi być to dość gruba podkładka z wytoczeniem w które wchodzi promień przy przejściu z czopu lozyskowego na czopie na którym obraca się kosz. Jeśli luz jest zbyt duży to na tą podkładkę dajesz później już zwykle regulacyjne jakie dostaniesz w sklepie np. rolniczym.

A czy jeśli nie wcisniesz klamki do końca to sprzęgło działa lepiej? Bo może być tak że jak za głęboko wpycha całe sprzęgło to dopiera je do kosza i nie działa jak powinno wtedy.

Jeszcze sprawa dźwigni w pokrywie i na kierownicy bo są różne długości.

No i co na początku powinienem napisać ale zapomniałem. Jaki olej w skrzyni?
Najlepiej LUX 10 jak fabryka zaleca.
Olej to jakiś przekładniowy, też myślałem by wlać luxa. Z tą klamką to sprawdze. Z podkładką to jeszcze coś pokombinuje.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-05-2019 13:54:09 przez ZewerZ LS.)
23-05-2019 13:52:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ZewerZ LS Offline
Nowy
*


Liczba postów: 29
Imię: Sylwek
Skąd: Tarnobrzeg
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #10
RE: [023] problem przy wrzucaniu 1 biegu
Szarpie bez względu na to czy wcisnę klamkę lekko czy do końca.A kopnik ślizga się po dosłownie dotknięciu klamki. Poza tarczami i podkładką mogą być jeszcze jakieś inne przyczyny? Spróbuję jeszcze coś z linką się pobawić, a podkładkę też ogarnę.
24-05-2019 23:42:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wodnik Offline
El Dezametto Mecánico
*


Liczba postów: 354
Imię: Szymon
Skąd: Kleczew (PKN)
Pojazd: Romet 2375
Post: #11
RE: [023] problem przy wrzucaniu 1 biegu
Spróbuj jeszcze tak jak Gabriel mówi naciągnąć łańcuch. Sprzęgło w Dezametach oprócz 027 ma tą wadę że jest na wale silnika gdzie są maksymalne obroty, gdyby było umiejscowione na kole przekładni stałej jego działanie było by znacznie lepsze ponieważ prędkość obrotowa jest tam już znacząco zredukowana. Tak mi się wydaje przynajmniej.

Jeśli dobrze odcina jak sprawdzasz kopnikiem. To nie pozostaje chyba nic innego jak przy wrzucaniu jedynki lekko się odpychać do przodu co zminimalizuje to zjawisko i stanie się mniej szkodliwe dla silnika.

Podrywasz Blachary i bujasz się na mieście bo masz Rometa za złotówek całych 200
26-05-2019 00:54:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ZewerZ LS Offline
Nowy
*


Liczba postów: 29
Imię: Sylwek
Skąd: Tarnobrzeg
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #12
RE: [023] problem przy wrzucaniu 1 biegu
(26-05-2019 00:54:01)Wodnik napisał(a):  Spróbuj jeszcze tak jak Gabriel mówi naciągnąć łańcuch. Sprzęgło w Dezametach oprócz 027 ma tą wadę że jest na wale silnika gdzie są maksymalne obroty, gdyby było umiejscowione na kole przekładni stałej jego działanie było by znacznie lepsze ponieważ prędkość obrotowa jest tam już znacząco zredukowana. Tak mi się wydaje przynajmniej.

Jeśli dobrze odcina jak sprawdzasz kopnikiem. To nie pozostaje chyba nic innego jak przy wrzucaniu jedynki lekko się odpychać do przodu co zminimalizuje to zjawisko i stanie się mniej szkodliwe dla silnika.

Do tej pory jak na nim jeździłem to właśnie się tak odpychałem. Spróbuję jeszcze ten łańcuch naciągnąć.
26-05-2019 14:53:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Dzisiaj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 55
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 450
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 240
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 371
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 88
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 342
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 490
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 68
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19219
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 89
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 241
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 266

Reklama