Romet 100 whiskacz
|
Autor |
Wiadomość |
Whiskacz
Nowy
Liczba postów: 28
Imię: Tomasz
Skąd: Ujazd, Opolskie
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Romet 100 whiskacz
Dziś miałem chwilę i zobaczyłem co wcześniejszy właściciel robił przy silniku. Widać że miał wiedzę na temat naprawy
Z drugiej strony widać że wał jest krzywy bo gdy kręcę nim widać ewidentnie na miejscu gwintu że lata na bok z dobry centymetr...
Nie znam się na tym sprzęcie ale czy wał,sprzęgło i koło to obok sprzęgła z 023 pasuje do 025? Czy magneto i zapłon będzie pasował? Magneto nie wygląda ciekawie ale na oko wygląda proste chodź widać klepane :/
Cylinder nie porysowany z delikatnym uskokiem, tłok trochę czarny i głowica wygląda dobrze. Myślę że uda mi się coś z tego uratować.
Pytanie czy warto kupować tłok z allegro i jakiej firmy najlepiej kupować? Simeringi jak i łożyska brać z dobrej hurtowni czy allegrowe wystarczą? Jeżeli macie jakieś sprawdzone marki albo patenty napraw lub poprawy tego silnika to śmiało pisać bo chciałbym go tylko ten jeden raz rozkręcać
Pozdrawiam
|
|
11-05-2019 21:02:56 |
|
|
Whiskacz
Nowy
Liczba postów: 28
Imię: Tomasz
Skąd: Ujazd, Opolskie
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Romet 100 whiskacz
Dziś rozpołowiłem to co mam i gdyby nie to że ktoś już coś spawał i jest do spawania nie było by tak źle. Koło obok sprzęgła mam jak nowe, kosz sprzęgła mam z innego w bdobrym stanie, tarcze sprzęgłowe wyglądają jak nowe takie z korka od wina, zęby biegów i wałki w super stanie, można by powiedzieć że prawie zerowy luz. automat biegów do zrobienia. A teraz z trochę gorszych wieści, wał oczywiście krzywy, spawany. Magneto krzywe na 100%. Podgrzałem kartety i i łożysko z wałem wyszło ale widać że kiedyś coś musiało się już zatrzeć bo widać rysy, zobaczę jak to będzie wyglądać na nowym łożysku, Prowadnica biegów od strony zębatki była już pęknięta i jest spawana. Do pospawania mam z prawej strony kartera mocowanie pokrywy olejowej, nie będzie to jakiś problem ponieważ sam sobie to zrobię A jeszcze tarcze dociskowe do wymiany bo ktoś mocno szarpał.
Wał chyba był źle zamontowany.
Czyli na już do wymiany;
Wał
tarcze dociskowe sprzęgła + tarcza z kulką
tłok
magneto, klin
uszczelki
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-05-2019 17:05:10 przez Whiskacz.)
|
|
12-05-2019 17:01:03 |
|
|
Whiskacz
Nowy
Liczba postów: 28
Imię: Tomasz
Skąd: Ujazd, Opolskie
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Romet 100 whiskacz
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-05-2019 22:55:35 przez Whiskacz.)
|
|
12-05-2019 22:54:44 |
|
|
bzzxc
Uczeń
Liczba postów: 261
Imię: Jakub
Skąd: Gdynia
Pojazd: Romet Pony
|
Romet 100 whiskacz
Ten tłok się do niczego nie nadaje. Tak jak mówiłem, najlepsza z tłoków stricte Rometowskich(bo można też dobrać tłok z innego pojazdu, ale to trochę inny temat) jest węgierska Berta, do dostania tutaj:
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/tlok-...19&q=Berta
Ten tłok ma zamki pod pierścienie Simsona:
https://www.jackmotors.pl/oldtimer/piers...aign-id=19
Do tego dokupujesz sworzeń, zabezpieczenia i możesz zakładać taki zestaw. Pamiętaj, że cylinder do szlifu wysyła się razem z tłokiem, bo każdy egzemplarz jest inny i trzeba to mieć na uwadze robiąc szlif.
Co do wału, jest to chińszczyzna, ale są to raczej porządne konstrukcje. Kolega seler1500 zrobił parę tysięcy kilometrów na takim wale po mocnym tuningu silnika, ja też na takim jeżdżę. Przeciwwagi mają inny kształt, ale jest to zmiana raczej na plus, bo ograniczają one pojemność szkodliwą komory korbowej, co powinno lekko dodać mocy. Tylko trzeba dokupić do niego porządne łożysko igiełkowe(np. Top Racing, 15-20 zł), bo to z zestawu jest zbyt niepewne.
Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-05-2019 23:24:06 przez bzzxc.)
|
|
12-05-2019 23:21:57 |
|
|
Whiskacz
Nowy
Liczba postów: 28
Imię: Tomasz
Skąd: Ujazd, Opolskie
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Romet 100 whiskacz
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-05-2019 00:01:57 przez Whiskacz.)
|
|
12-05-2019 23:33:17 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|