Tuning Romet 50-T-1
|
Autor |
Wiadomość |
PROstyCzlowiek
Nowy
![*](http://www.chlopcyrometowcy.pl/images/nowy.png)
Liczba postów: 15
Imię: Robert
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet 50-T-1
|
Tuning Romet 50-T-1
Witam!
Zamierzam wymienić parę części w moim Romecie 50-T-1. Aktualnie większość części w silniku jest oryginalna - przebiegu ma łohoho a może jeszcze więcej - na liczniku jest ponad 36 tysięcy kilometrów, ale tato mówił, że się już dawno przekręcił. ![Confused Confused](images/smilies/confused.gif) Stał parę ładnych lat w stodole (wszystko ładnie, pięknie - stan dobry). Brakowało parę części, koła tylnego i innych drobnostek (takich jak linka od sprzęgła, gazu, hamulca, prędkościomierza). Teraz w silniku są nowe simeringi, uszczelki w silniku i gaźniku i inne drobnostki. Została też wymieniona jakaś części której nie znam nazwy - jakaś zębatka od napędu - po odpaleniu nie działały biegi - zębatka była w paru częściach.
Wracając do tematu, chciałbym do Rometa zakupić
- cylinder z tłokiem na większy ( 60 cm 3),
- kranik paliwa (ten ma dość dużo lat),
- uszczelki do kranika paliwa,
- filtr paliwa,
- gaźnik,
- filtr powietrza do tego gaźnika.
Znalazłem te części:
- http://allegro.pl/tuning-60-ccm-cylinder...40178.html
- http://allegro.pl/nowy-kranik-paliwa-wsk...39155.html
- http://allegro.pl/uszczelka-kranika-rome...14248.html
- http://allegro.pl/uniwersalny-filtr-pali...57292.html
- http://allegro.pl/gaznik-tuning-romet-ko...78881.html
- http://allegro.pl/filtr-powietrza-28mm-s...00740.html
Chciałbym zapytać się czy to by coś dało? Jeśli tak to dużo?
Łączne koszty tego to 250 zł - nie jest za dużo. ![Big Grin Big Grin](images/smilies/biggrin.gif)
Zastanawiam się nad zakupem wydechu, ale nie wiem jaki by pasował i jaki byłby najlepszy w mojej sytuacji.
Pozdrawiam PROstyCzlowiek
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-04-2012 10:10:10 przez PROstyCzlowiek.)
|
|
05-04-2012 10:07:35 |
|
|
nie_mientki
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 6,376
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: Tuning Romet 50-T-1
Zacznę od gratulacji, bo dawno nie widziałem żeby ktoś tak przykładał się do ortografii i interpunkcji w swoim poście, szczególnie tak długim. Aż chce się czytać.
Po pierwsze: ile byś części nie wymienił to zawsze będzie to Romet. 60 km/h jest do zrobienia nawet na oryginalnych częściach, ale więcej to już syzyfowa praca. Z całym szacunkiem dla polskiego sprzętu, ale z gówna marcepanu nie będzie.
Co do tych części to:
Pierwsza pozycja: 60ccm może, ale wcale nie musi dać odczuwalnego przyrostu mocy. Na plus że jest to produkt polski, na minus że teraźniejsza produkcja. Za tą kasę szukałbym oryginalnych w idealnym stanie.
Pozycja druga: kup, ale najpierw rozkręć i przeczyść oryginalny kranik. Może się okazać że wystarczy go przemyć/przedmuchać/wygotować i przywrócisz mu funkcjonalność. Ja kupiłem z konieczności nowy kranik, pewnie chińszczyzna ale nie narzekam.
Pozycja trzecia: jeśli postąpisz jak wyżej(renowacja starego kranika), wymiana uszczelki wydaje się być wskazana.
Pozycja czwarta: polecam z całego serca. Jeśli kranik przepuści fusy albo osad, filtr to wyłapie. Koszt niewielki, kupić można wszędzie (były takie w maluchach).
Pozycja piąta: z tym doświadczenia nie miałem. Dobrze wyregulowany pewnie trochę poprawi parametry(spalanie, wkręcanie na obroty, moc), ale baśniowego cudu bym się nie spodziewał. Poza tym ta cena...może lepiej się nie spieszyć, śmigać na zwykłym gaźniku i polować na używkę za połowę ceny nowego. Ale może niech wypowiedzą się inni.
Pozycja szósta: nie odczujesz zmian poza uszczupleniem portfela.
KLIKNIJ TUTAJ I POMÓŻ W OPŁACENIU SERWERA !
|
|
05-04-2012 10:37:21 |
|
1 osoba postawiła piwo nie_mientki za ten post:1 osoba postawiła piwo nie_mientki za ten post.
PROstyCzlowiek (04-05-2012)
|
PROstyCzlowiek
Nowy
![*](http://www.chlopcyrometowcy.pl/images/nowy.png)
Liczba postów: 15
Imię: Robert
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: Tuning Romet 50-T-1
A co zrobić, żeby doprowadzić go do fajnego stanu ? Mi tak bardzo na 65 km / h nie zależy. Może być 60 km/, trochę poniżej. Chodzi tu o nie zawodność, żebym mógł bez strachu wyjechać na ulicę, przejechać 10 km bez żadnej awarii. Motorower jest zarejestrowany, opłacony, kartę motorowerową mam ( ahh, mam 'aż' 16 lat ![Shy Shy](images/smilies/shy.gif) ) to jechać mogę.
Ogólnie to nim jeździłem po drodze obok mojego pola - taka polna, wyjeżdżona, dziury, itd. I koło 45 km/h jechał.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-04-2012 10:57:31 przez PROstyCzlowiek.)
|
|
05-04-2012 10:56:18 |
|
|
PROstyCzlowiek
Nowy
![*](http://www.chlopcyrometowcy.pl/images/nowy.png)
Liczba postów: 15
Imię: Robert
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: Tuning Romet 50-T-1
Jeśli bym wymienił to co napisałem to jakie przypuszczalnie bym miał osiągi? Być może 65 km/h? Od jakich Simsonów mogę wydech zamontować?
Niezawodność, ahhh. ![Big Grin Big Grin](images/smilies/biggrin.gif) Jeszcze jak miałem starą linkę od sprzęgła to fajnie się rozerwała podczas jazdy - na szczęście koło domu. Ale była stara i nie smarowana.
Mam jeszcze dużo części do tego silnika - kratery, wał korbowy, magneto, cylinder, tłok, głowicę, parę zębatek, pierścienie i inne drobnostki - ale silnika z tego nie skompletuję. Jeszcze jest gaźnik z częściami, ale oryginalny, dość stary.
Nie wiem z którego rocznika jest motor, ale na "Potwierdzeniu Zgłoszenia Do Rejestru" jest data 23-10-1985 - wpisano do rejestru.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-04-2012 11:35:25 przez PROstyCzlowiek.)
|
|
05-04-2012 11:23:14 |
|
|
nie_mientki
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 6,376
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
|
|
05-04-2012 12:00:56 |
|
|
PROstyCzlowiek
Nowy
![*](http://www.chlopcyrometowcy.pl/images/nowy.png)
Liczba postów: 15
Imię: Robert
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet 50-T-1
|
|
05-04-2012 20:50:48 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|