| 
	
	 
		
	 
	
	
	
		
			| 
				
				 
					Cdi  023 Motorynka
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
		
		
	
		
		gregorian2008 
 
 
		
			Technik 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 967 
Imię: Grzegorz 
Skąd: Tylmanowa 
Pojazd: Romet Pony 
	
		
	 | 
	
		
 | 
 
	| 17-04-2019 08:04:56 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		robert2006p 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 49 
Imię: Robert 
Skąd: KRAKÓW 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Cdi  023 Motorynka 
			 
			
				Przecież nie napisałem że wyważenie nie ma znaczenie lecz stwierdziłem że motorynka to nie rakieta kosmiczna i niebedę kombinował  z wywazaniem tego koła bo bez specjalistycznego sprzetu nie da sie tego zrobić i nawet ci co sprzedają gotowe zestawy zapewne nie robią tez tego bo po co. 
A to ze zapewniają że są wyważone to nie znaczy że tak jest  
Przecież to koło jest wyważane to po co to robić jeszcze raz? 
Wyważanie przecież ma na celu równy rozkład mas wirujących  a ja ich nie zmieniam przez zmianę stożka zakładając stozek przerabiany zestanie  precyzyjnie wytoczony a do tego celu  wytoczyłem stożek na tokarce  na który został nałożony stożek ze starego koła i poiżniej obiabiany na średnicę koła magnesowego  .I jak komuś się wydaje ze to jest mało precyzyjne to niech zobaczy jak kreci się moje koło magnesowe w przeciwieństwie do koła magnesowego producenta gotowych zestawów cdi sprzedawanych na necie  z pięknie bijącym kołem magnesowym można zobaczyć na yutube.
 
Panowie nie dajmy się zwariować przecież nikt nie będzie otwierał centrum badawczego spartolonych ROMETÓW   ladował w to kasy i czasu     
Moje założenie było takie aby mieć zapłon elektroniczny ze stabilną nie gubiącą się iskrą i według mnie to mi się udało zrobić bez żadnego problemu bazująć na dostepnych używanych częściach z internetu,przeróbka nie miała na celu piodniesie nie mocy !!!
 
Ale warto wziać pod uwagę zasadność zastosowania takiego modułu biorąc pod uwagę  po co on został wymyślony a  no po to żeby wyeliminować spalanie stukowe które powoduje wiecej szkód niż pożytku np spadek mocy oraz wzrost temperatury silnika.
 
Jednym słowem to moje łożyska na wale i jak się rozsypią to ja będe płakał   
A jak ktoś będzie chciał sobie zrobić taki zapłon to sam oceni czy warto było się w to pchać i robić takie przeróbki  moim zdaniem warto bo oczczedności są bezpośrednie w postaci; 
- 200 zł w kieszeni  wynikającech z rezygnacji zakupu gotowego zestawu 
-podstawkę zapłonu  mamy aluminiowa a nie stalową która jest lakierowana proszkowo obawiał bym się że  bedzie również korodowała powodując brak masy (czytałem na forum że lakier schodzi ).
 
Podsumowując ja jestem zdowolony z efektu z tej  przeróbki analizując poczyniania innych osób które też próbowały sobie zrobić Cdi   
			 
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 17-04-2019 09:43:53 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		gregorian2008 
 
 
		
			Technik 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 967 
Imię: Grzegorz 
Skąd: Tylmanowa 
Pojazd: Romet Pony 
	
		
	 | 
	
		
 | 
 
	| 17-04-2019 10:22:47 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		robert2006p 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 49 
Imię: Robert 
Skąd: KRAKÓW 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Cdi  023 Motorynka 
			 
			
				 (17-04-2019 11:12:40)UŻYTKOWNIK USUNIĘTY napisał(a):  W postawie nie chodzi o korozję lub schodzenie farby, a o wytwarzane prądy wirowe. Co one robią i dlaczego raczej się z nimi walczy możesz już doczytać sam. Pisałem o zmiennym wyprzedzeniu zapłonu, nie odpowiadasz na moje pytania. Piszesz o spalaniu stukowym, czy przy stałym wyprzedzeniu masz z tym problem? Co byś musiał zrobić aby mieć ten problem? Jaka powinna być wartość wyprzedzenia zapłonu, aby ten efekt wystąpił w twoim silniku? 
Tak wiem, już odpowiedziałeś  
 (16-04-2019 22:50:25)robert2006p napisał(a):  przecież nikt nie będzie otwierał centrum badawczego spartolonych ROMETÓW ladował w to kasy i czasu 
żeby określić jakie zmiany, to znaczy do którego momentu będą na pewno na korzyść, a jakie są po prostu zbędne lub są przerostem formy. Robisz po taniości i robisz samodzielnie, pochwal się że się udało, jak masz takie odczucie to pomóż innym którzy chcieli by to zrobić samemu, ale nie pisz  
 (16-04-2019 22:50:25)robert2006p napisał(a):  chyba nie podpadłem zabardzo osobom które takie cuda sprzedają   
jeśli dalej twoja wiedza z tego zakresu jest mizerna. 
Ten temat czytają osoby z większą i mniejszą wiedzą, a Ty przedstawiasz go nierzetelnie.  
Jeśli dla ciebie wyważenie nie ma sensu to następnym razem zregeneruj wał zbijając go młotkami bo przecież 
 (16-04-2019 22:50:25)robert2006p napisał(a):  stwierdziłem że motorynka to nie rakieta kosmiczna  
Fajnie że to forum jest po stworzone żeby sobie  porozmawiać.
 
Ja nie twierdzę ze proces wyważania jest nikomu nie potrzebny a ty tak piszesz zęja tak uważam.
 
Dobra to porównajmy koło magnesowe do koła w samochodzie a stozek do piasty samochodowej. 
Sciągamy koło wyważone i zakładamy w innym samochodzie to co musimy je wyważyc?
 
Tak samo ja zrobiłem z tym kołem magnesowym ściagłem ze stożka i założyłem na nowy(czyli stary przetoczony od motorynki)wiec skąd miały by się wziąć te masy rozważające te koło ??? 
Przecież stożek nie może powodować rozważenia bo ma równo rozłożone masy wiec  co wy sie upieracie na to ważenie  ?
 
Koła magnesowe w wiekszości rometów rzadko kiedy chodziły prosto    
Zapewnie widzisz róznice w wykonaniu wspólczesnego koła magnesowego to teraz porównaj koło magnesowe rometów które były teoretycznie wyważane.A dlaczego bo każdy z magnesów był mocowanye bardzo niedokładnie co wkonsekwencji wymuszało ten cały nieszczęsny proces wyważania o którym rozmawiamy .
 
A nóz w kosiarce to chyba kazdy wie ze musi być wywazony.Jakiekolwiek rozważenie  na wiekszym obwodzie bedzie skutkowało wzrostem działających sił do kwadratu.
			  
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 17-04-2019 11:53:38 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		robert2006p 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 49 
Imię: Robert 
Skąd: KRAKÓW 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Cdi  023 Motorynka 
			 
			
				UŻYTKOWNIK USUNIĘTY odbieram tą formę odpowiedzi w jaki sposób piszesz jako mocną krytykę mojej pracy. 
Napisałeś że moje wypowiedzi wprowadzają w błąd osoby doświadczone oraz mniej doświadczone tylko tak zastanawiam się niby w kakji sposób? 
Być może nie czytałeś postów od początku i odebrałeś część mojego postu jako próba nierzetelnego sposobu przekazania informacji pisząć i cytujać któryś raz z kolei np że motorynka to nie rakieta kosmiczna    lub ze "Koła magnesowe w wiekszości rometów rzadko kiedy chodziły prosto "Smile 
 
Ja w tym poście nic nie oferuję na sprzedaż i nie namawiam też do przerabiania zapłonów osobom nie posiadającym przynajmniej  średniej wiedzy motoryzacyjnej lecz opisuję to co i w jaki sposób zrobiłem . 
 
Zapłon chodzi na dowód tego zamiesciłem link na 2 stronie bodajże i niewiem czy widziałeś jest na yt .
 
Zapytałeś  w poście czy będę spawał koło magnetyczne odpowiem w tym temacie trzeci raz że  tak będę spawał to nie oznaczą że coś bedzie krzywo chodziło.
 
i jeszcze raz ci odpowiem gdybyś czytał od początku ze zrozumieniem to zauważył być że stożek który przetoczyłem wchodzi w otwór koła magnesowego dodatkowo opiera się o płaszczyznę pionową stozka (dokładnie tak jak w samochodzie) tylko nie zakołem lecz przed kołem -ale tego też nie zauważyłeś .
 
Jednym słowem czytaj uważniej oraz nie odbieraj wszystkiego dosłownie bo istnieje coś takiego jak np przenośnia oraz metafory  w j.Polskim 
 
Pisz co chcesz a ja tą odpowiedzią kończe z tobą rozmowę i cieszę się prościutkim kołem magnesowym Pozdrawiam    
			 
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 17-04-2019 14:14:24 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		robert2006p 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 49 
Imię: Robert 
Skąd: KRAKÓW 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Cdi  023 Motorynka 
			 
			
				UŻYTKOWNIK USUNIĘTY dobrze wiesz o tym ze żaden  współczesny  silnik spalinowy nie pracuję ze stałym kątem wyprzedzeniem  zapłonu  mówię tu o silnikach pracujących w szrokim zakresie obrotów. 
Co mi da ten modół ducati energia w motorynce z tym niby zmiennym wyprzedzeniem zapłonu zapewne niewiele ale otworzy furtkę do przeprowadzenia  dalszych modyfikacji.Napewno nie zaszkodzi  biorąć pod uwagę że był zastosowany w silniku o tej samej pojemności oraz podobnych parametrach.
 
Niewiem czy przeglądałeś wykresy róznych silników ze zmiennym wyprzedzeniem zapłonu ale z reguły zmiana kąta wyprzedzenia mieściła się do 25-30stopni w przedziale obrotów o1000 np do 8000 wiec można by użnać że to sporo biarąc pod uwagę ze przy stałym wyprzedzeniu  bedziesz daleko za murzynami.  
I te wykresy są bardzo podobne  i  mówię tu tylko i wyłacznie o silnikach 2t na gażniku a ty zaraż zaczełeś jakieś wywody profesorskie opowiadać o krzywych zmiennych które nie mają zastosowania w tym temacie.
 
Coś tam wiesz i masz wiedzę chcesz wprowadzić tutaj  ale czy w odpowiedni sposób?  
 
Nic nie umilkło i to tobię się tak zaczeło wydawać  że masz rację w tym co mówisz  
Wyjatkiem są małe silniki spalinowe typu;( kosa spalinowa, kosiarka ,glebogryzarka,agregaty pradotwórcze) a dlaczego bo silniki pracują najczęściej w ścisle  okreśonych obrotach  użytkowych,w tej grupie ze stałym wyprzedzeniem można by sie doszukać skuteruw 2t i 4t również pracujące w określonych obrotach ale zakres obrotów bardzo mocno ograniczony i dlatego to się sprawdza. 
I do tych grup nie mozna zaliczć silników wtryskowych które są sterowane układami mikroprocesorowymi.
 
Ach taki mam charakter poprostu nie mogłem się powstrzymać i stwierdziłem że jeszcze coś kluczowego napiszę w tym temacie nie bardzo mam czas teraz pisać bo jestem w pracy ale kto szefowi zabroni   .
 
Nawet nie przeszło mi przez myśl żeby robić interes na zapłonach cdi do Rometów   
Co do spawania koła magnesowego to nic nie ściągnie uwierz mi bo  troszkę sie znamze wzgledu na ponad 20-sto paroletnie doświadczenia w spawalnictwie róznych elementów stalowych
			  
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 17-04-2019 19:21:25 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		robert2006p 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 49 
Imię: Robert 
Skąd: KRAKÓW 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Cdi  023 Motorynka 
			 
			
				 (17-04-2019 20:32:07)UŻYTKOWNIK USUNIĘTY napisał(a):  Masz rację, szkoda pisać. Zaraz dojdziesz do wniosku że projektanci silników to banda partaczy nie znające się na swojej pracy.  
Po co budować hamownie, robić badania jak można zapytać Ciebie że mapy zapłonowe różnych silników są prawie identyczne.  
Pozdrawiam 
I znów  twoja teza jak ja podchodzę do sprawy się nie sprawdziła   
Nadawał byś się na polityka tworzącego ze słów tzw. masło maślane czyli gadanie dla gadania.
 
Pytałeś czy miałem odczucia spalania stukowego odpowiadam że nie jednokrotnie w szczególności przy wyższych obrotach co potwierdzało by się z tym negatywnym odziaływaniem  statycznego wyprzedzenia zapłonu oczywiście są też inne potencjalne przyczyno mogące powodować takie objawy.
 
Teraz ja mam pytanie do ciebie wspomniałeś o prądzie wirujacym odnośnie różnić w funkcjonowaniu   podstawek  zapłonu wykonanych ze stali zwykłej w gat st3s (s235) a wykonanych z aluminium np gat  pa6  dotyczyło to konkretnie jak to nazwałeś" prądy wirujące"?
 
Czyli co ja odczuje negatywnego być może pozytywnego jako zwykły zjadacz chleba jak wystąpia te prądy wirujace ? 
Tylko prosze umotywuj  to konkretnym przypadkiem a może nawet obliczeniem ile będzie zysku /straty dla wyżej wymienionego przypadku bo odniosłem wrazęnie że masz ogromną wiedzę w tej dziedzinie i zapewne podzielisz się nią konkretnie a nie nabijaniem pustych postów.
 
Bo z gadki to każdy mądry ale jak trzeba coś zrobić fajnego służacego innym to najławiej to skrytykować i przyczepiać się o byle co i budować swoje drugie JA w internecie.
			  
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 17-04-2019 20:54:02 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		robert2006p 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 49 
Imię: Robert 
Skąd: KRAKÓW 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Cdi  023 Motorynka 
			 
			
				Nie sposób była nadążyć myśalmi za tobą a rozwiazanie było proste zadać tobie jedno pytanie w temacie w którym rzekomo chciałeś wykazać się swoja wilką wiedzą.  
 
Muszę sprostować to co napisał UŻYTKOWNIK USUNIĘTY w tym temacie cyt. 
"W postawie nie chodzi o korozję lub schodzenie farby, a o wytwarzane prądy wirowe" 
Jego wypowiedż dotyczyła podstawy iskrownika gdzie rzekomo prądy wirowe miały powstawać w rejonie podstawki iskrownika wykonanego własnie stali zwykłej. 
Nic bardziej błednego ponieważ   pole magnetyczne nie odziaływuje  bezpośrednio na podstawkę która  jest poza jej zasiegiem lecz na cewki.Wieć trudno tu  mówić  o prądzie wirujacym dziajającym  na podstawkę. Wiadomo pole magnetyczne jest w tym rejonie ale nie ma to żadnego negatywnego znaczenia dla niej oraz dzałania takowego ukłądu..
			  
			
			
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-04-2019 22:44:09 przez robert2006p.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 17-04-2019 21:49:52 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		gregorian2008 
 
 
		
			Technik 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 967 
Imię: Grzegorz 
Skąd: Tylmanowa 
Pojazd: Romet Pony 
	
		
	 | 
	
		
 | 
 
	| 17-04-2019 23:52:03 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		robert2006p 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 49 
Imię: Robert 
Skąd: KRAKÓW 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Cdi  023 Motorynka 
			 
			
				 (17-04-2019 23:52:03)gregorian2008 napisał(a):  Ostatnie pytanie mam dlaczego wspawujesz stożek do  koła magnesowego?? Jak myślisz dlaczego prawie każdy producent tego elementu daje to na nitach lub zgrzewane? Coś się mi wydaje UŻYTKOWNIK USUNIĘTY miał bardzo dużo racji ? 
Ponieważ dla mnie to rozwiązanie będzie najłatwiejsze  najtanszwe i najszybsze do wykonania ale podkreslam dla mnie  . 
Pasowanie stożek -otór koła magnesowego  nie posiada luzu ale wiadomo że spawanie powoduje duże skurcze materiału.Żeby temu zapobiec spróbujemy jednocześnie wykonywć spawy  punktowe we dwie osoby po przeciwległych stronach wzgledem osi stożka (spaw metodą tig stanowcżo małym prądem 60-70A).W ten spozób zrobiłem jedno koło magnesowe w Charcie adoptując zapłon od Am6 i wszystko chodzi aż miło  
Zgrzewanie  i nitowanie było by nałatwiejsze i najszybsze a le na etapie produkcyjnym a nie  w wykonaniu hobbistyczno amatorskim.
 
Można by sie pokusić kupić ten stozek wiekszy gotowy bo kraży gdzieś w sklepie internetowym lub  nadspawać orginalny stożek a pozniej go przetoczyć i ponawiercać ale tutaj tez możan by napotkać na problem w sumie z którego możan jakoś wybrnąć bo podział otworów robiony jest na frezarce z podziałką kątową. 
Pożniej to sobie wszystko znitować lub skręcić  i zapewne to rozwiażanie bedzie najlepsze dla kogoś kto nie ma dostępu do spawarki/tokarki.
			  
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 18-04-2019 07:33:36 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		gregorian2008 
 
 
		
			Technik 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 967 
Imię: Grzegorz 
Skąd: Tylmanowa 
Pojazd: Romet Pony 
	
		
	 | 
	
		
 | 
 
	| 18-04-2019 10:43:49 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		robert2006p 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 49 
Imię: Robert 
Skąd: KRAKÓW 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
 | 
 
	| 21-04-2019 13:35:20 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     1 gości
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |